Zobrazit minimální záznam

Gamification of presentation of the cultural heritage
dc.contributor.advisorPapík, Richard
dc.creatorHrzinová, Jana
dc.date.accessioned2021-03-26T17:34:51Z
dc.date.available2021-03-26T17:34:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61502
dc.description.abstractTato práce se zabývá problematikou gamifikace prezentace kulturního dědictví. Gamifikaci dává do kontextu muzeologie, muzeografie a art marketingu pro efektivní prezentaci kulturního dědictví. Nejprve přibližuje obecnou teorii gamifikace, popisuje její prvky, a dále typy hráčů, psychologické aspekty a motivaci. Věnuje se i společenskému dopadu gamifikace a hlavní kritice. Druhá část aplikuje poznatky z první části přímo na oblast prezentace kulturního dědictví prostřednictvím muzeí a galerií. Přibližuje problematiku propojování tradiční instituce s její virtuální podobou v rámci kultury konvergence a spolupráce s veřejností. Dále přináší praktický rámec pro návrh gamifikace pro potřeby muzeí a galerií a představí možnosti použití gamifikace při při prezentaci stálých expozic, výstav, digitalizovaných sbírek a propagaci instituce. Na závěr přináší praktickou ukázku projektu s návrhem gamifikace prezentace historie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to present gamification and its uses in the context of museology and art marketing and its benefits for the presentation of cultural heritage. The first part explores general theory of gamification, it's basic elements, types of players, psychological aspects and motivation. It mentions also social impact and main criticism. Second part apply the concepts presented in the first part directly to the field of presentation of cultural heritage in museums and galleries. It focus on linking the traditional institution with it's virtual version in the context of convergence culture and participation with wider audience. Gamification design framework shows how museums and galleries can use gamification for practical use in exhibitions, digitized collections and promotion. At the third part it presents practical project with concept of gamification of history for the Faculty of Arts at Charles University.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectgamificationen_US
dc.subjectcultural heritageen_US
dc.subjectmuseumen_US
dc.subjectmuseum 2.0en_US
dc.subjectarts marketingen_US
dc.subjectgamifikacecs_CZ
dc.subjectkulturní dědictvícs_CZ
dc.subjectmuzeumcs_CZ
dc.subjectmuzeum 2.0cs_CZ
dc.subjectart marketingcs_CZ
dc.titleGamifikace prezentace kulturního dědictvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-05-28
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId108947
dc.title.translatedGamification of presentation of the cultural heritageen_US
dc.contributor.refereeŠisler, Vít
dc.identifier.aleph001595404
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá problematikou gamifikace prezentace kulturního dědictví. Gamifikaci dává do kontextu muzeologie, muzeografie a art marketingu pro efektivní prezentaci kulturního dědictví. Nejprve přibližuje obecnou teorii gamifikace, popisuje její prvky, a dále typy hráčů, psychologické aspekty a motivaci. Věnuje se i společenskému dopadu gamifikace a hlavní kritice. Druhá část aplikuje poznatky z první části přímo na oblast prezentace kulturního dědictví prostřednictvím muzeí a galerií. Přibližuje problematiku propojování tradiční instituce s její virtuální podobou v rámci kultury konvergence a spolupráce s veřejností. Dále přináší praktický rámec pro návrh gamifikace pro potřeby muzeí a galerií a představí možnosti použití gamifikace při při prezentaci stálých expozic, výstav, digitalizovaných sbírek a propagaci instituce. Na závěr přináší praktickou ukázku projektu s návrhem gamifikace prezentace historie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to present gamification and its uses in the context of museology and art marketing and its benefits for the presentation of cultural heritage. The first part explores general theory of gamification, it's basic elements, types of players, psychological aspects and motivation. It mentions also social impact and main criticism. Second part apply the concepts presented in the first part directly to the field of presentation of cultural heritage in museums and galleries. It focus on linking the traditional institution with it's virtual version in the context of convergence culture and participation with wider audience. Gamification design framework shows how museums and galleries can use gamification for practical use in exhibitions, digitized collections and promotion. At the third part it presents practical project with concept of gamification of history for the Faculty of Arts at Charles University.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantŠlerka, Josef
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990015954040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV