Zobrazit minimální záznam

Personal, Professional and Social Qualities of a Project Manager
dc.contributor.advisorLipková, Helena
dc.creatorZobačová, Denisa
dc.date.accessioned2020-08-19T20:20:06Z
dc.date.available2020-08-19T20:20:06Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61471
dc.description.abstractDiplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První z nich se věnuje osobnostním, sociálním a odborných znalostem projektového manažera a druhá mapuje výuku soft skills na vysokých školách s oborem Informační studia a knihovnictví v České republice. Teoretická část je věnována projektovému managementu. Pozornost je věnována základním pojmům z oblasti projektového managementu, představuje nejznámější projektové metodiky, definuje jednotlivé role projektového manažera a hlavně se věnuje jednotlivým kompetencím, které by tento manažer měl ovládat. Poslední kapitola teoretické části je věnována analýze tří nejznámějších projektových metodik. Praktická část mapuje situaci na vysokých školách, konkrétně jaké předměty nabízejí v rámci výuky soft skills a jak s tímto tématem vyučující pracují. Uvedeny jsou i další aktivity vysokých škol v oblasti výuky a rozvoje tzv. měkkých dovedností. Dále jsou uvedeny příklady předmětů se stejným tématem na amerických univerzitách. Na závěr práce jsou uvedena doporučení, jak lze výuku soft skills na českých univerzitách zkvalitnit a jaká témata by mohla být zařazena mezi výběrové přednášky a semináře na Ústavu informačních studií a knihovnictví v Praze.cs_CZ
dc.description.abstractThe MA thesis is divided to two basic parts. First of them is dealing with personal, social and professional knowledge of a project manager and the second one is mapping the education of soft skills at Czech universities where the subject of study "Information Studies and Librarianship" is taught. The theoretical part is devoted to project management. The attention is devoted to basic terms from project management's area, it represents the most well-known project methodologies, it defines particular roles of a project manager and most importantly the part is dealing with particular competences, which should be commanded by a project manager. The last chapter of theoretical part is devoted to an analysis of the three most well-known project methodologies. The practical part is mapping the situation at universities - namely which subjects they offer within the education of soft skills and how the teachers are working with the subject. Other activities of universities within the education and the development of soft skills are also given. Further the examples of subjects with the same topic taught at American universities are listed. In the end of thesis the recommendation how to improve the quality of teaching soft skill at Czech universities are given. And also which topics could be put among optional...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectProjecten_US
dc.subjectproject managementen_US
dc.subjectproject manageren_US
dc.subjectsoft skillsen_US
dc.subjectproject management methodologiesen_US
dc.subjectIPMAen_US
dc.subjectPMBoKen_US
dc.subjectthe role of project manageren_US
dc.subjectstakeholdersen_US
dc.subjectproject management (governance)en_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectpersonal skillsen_US
dc.subjectknowledge skillsen_US
dc.subjectsocial skillsen_US
dc.subjectmanagement of risks and opportunitiesen_US
dc.subjectmanagement changesen_US
dc.subjectproblem solving and conflict resolutionen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectself-motivationen_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectsecuring financial resourcesen_US
dc.subjectProjektcs_CZ
dc.subjectprojektový managementcs_CZ
dc.subjectprojektový manažercs_CZ
dc.subjectsoft skillscs_CZ
dc.subjectměkké dovednosti,metodiky projektového managementucs_CZ
dc.subjectIPMAcs_CZ
dc.subjectPMBoKcs_CZ
dc.subjectrole projektového manažeracs_CZ
dc.subjectzainteresované stranycs_CZ
dc.subjectřízení projektucs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectosobnostní kompetencecs_CZ
dc.subjectznalostní kompetencecs_CZ
dc.subjectsociální kompetencecs_CZ
dc.subjectřízení rizik a příležitostícs_CZ
dc.subjectřízení změncs_CZ
dc.subjectřešení problémů a konfliktůcs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectsebemotivacecs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectzajišťování finančních zdrojůcs_CZ
dc.titleOsobnostní, odborné a sociální kvality projektového manažeracs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-05-27
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId106885
dc.title.translatedPersonal, Professional and Social Qualities of a Project Manageren_US
dc.contributor.refereeSluková, Petra Zia
dc.identifier.aleph001595398
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation and Library Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První z nich se věnuje osobnostním, sociálním a odborných znalostem projektového manažera a druhá mapuje výuku soft skills na vysokých školách s oborem Informační studia a knihovnictví v České republice. Teoretická část je věnována projektovému managementu. Pozornost je věnována základním pojmům z oblasti projektového managementu, představuje nejznámější projektové metodiky, definuje jednotlivé role projektového manažera a hlavně se věnuje jednotlivým kompetencím, které by tento manažer měl ovládat. Poslední kapitola teoretické části je věnována analýze tří nejznámějších projektových metodik. Praktická část mapuje situaci na vysokých školách, konkrétně jaké předměty nabízejí v rámci výuky soft skills a jak s tímto tématem vyučující pracují. Uvedeny jsou i další aktivity vysokých škol v oblasti výuky a rozvoje tzv. měkkých dovedností. Dále jsou uvedeny příklady předmětů se stejným tématem na amerických univerzitách. Na závěr práce jsou uvedena doporučení, jak lze výuku soft skills na českých univerzitách zkvalitnit a jaká témata by mohla být zařazena mezi výběrové přednášky a semináře na Ústavu informačních studií a knihovnictví v Praze.cs_CZ
uk.abstract.enThe MA thesis is divided to two basic parts. First of them is dealing with personal, social and professional knowledge of a project manager and the second one is mapping the education of soft skills at Czech universities where the subject of study "Information Studies and Librarianship" is taught. The theoretical part is devoted to project management. The attention is devoted to basic terms from project management's area, it represents the most well-known project methodologies, it defines particular roles of a project manager and most importantly the part is dealing with particular competences, which should be commanded by a project manager. The last chapter of theoretical part is devoted to an analysis of the three most well-known project methodologies. The practical part is mapping the situation at universities - namely which subjects they offer within the education of soft skills and how the teachers are working with the subject. Other activities of universities within the education and the development of soft skills are also given. Further the examples of subjects with the same topic taught at American universities are listed. In the end of thesis the recommendation how to improve the quality of teaching soft skill at Czech universities are given. And also which topics could be put among optional...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990015953980106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV