Show simple item record

The neuropsychological development screeing NES:Further testing of the czech version
dc.contributor.advisorŠturma, Jaroslav
dc.creatorJantová, Alžběta
dc.date.accessioned2017-05-18T16:46:24Z
dc.date.available2017-05-18T16:46:24Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61440
dc.description.abstractNeuropsychological developmental screening (NES) is a German tool (published in 2005) for assessing eight fields of development of children aged 3 to 24 months. It is designed for pediatritians, early intervention specialists and psychologists. This thesis builds on A. Klapetek's thesis and aims to verify and check accurancy of Czech translation of the tool by administring the test to a group of Czech children. A. Klapetek conducted a pilot study of the tool. 50 children (10 for every age group) were administred the translation which was being refined during the field research. She also planned further steps to applying NES. Literature review of the thesis deals with developmental characteristics of infants and toddlers. Psychological assessment of young children and its uses and risks are described. The thesis also persues developmental scales, their history and present state. Theoretical concept of the Neuropsychological developmental screening (NES) is introduced. During the field research a group of 50 children was assessed by Czech translation of the tool, and the same group was tested by Developmental screening (Kovařík). Results of the testing were used to discuss existing norms of the tool, to identify problematic exercises (both too difficult and too easy) and to statistically analyse...en_US
dc.description.abstractNeuropsychologický vývojový screening (NES) je německá metoda autorů F. Petermanna a A. Renziehausen (publikovaná r. 2005), která hodnotí vývoj dítěte ve věku 3 až 24 měsíců v osmi oblastech vývoje. Test je určen pro dětské lékaře, poradce rané péče a psychology. Cílem této práce je v návaznosti na diplomovou práci A. Klapetek ověřit užitečnost a věcnou správnost českého převodu na vzorku českých dětí. A. Klapetek uskutečnila pilotní studii této metody. V rámci ní předložila pracovní překlad zadání testu vzorku 50 dětí (10 z každé věkové skupiny). V návaznosti na její práci jsem zadání dále upřesnila, zjemnila formulace a provedla další výzkum na rozšířeném vzorku. Získané výsledky jsem porovnala s německými normami a metodu jsem korelovala s dalšími externími kritérii. Teoretická část práce je věnována vývojovým charakteristikám dítěte. Dále se první část práce zabývá specifiky psychologického vyšetření dítěte raného věku, vývojovými škálami, jejich historií a současným stavem. V závěru se představuje Neuropsychologický vývojový screening NES z hlediska teoretické koncepce. V empirické části byl českým převodem testu vyšetřen vzorek 50 dětí a stejný vzorek dětí byl podroben i vyšetření Vývojovým screeningem (Kovaříka). Na základě získaných údajů byly diskutovány stávající normy testu,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectVývojová diagnostikacs_CZ
dc.subjectvývojový screeningcs_CZ
dc.subjectNEScs_CZ
dc.subjectopoždění vývojecs_CZ
dc.subjectkojenecký věkcs_CZ
dc.subjectbatolecí věkcs_CZ
dc.subjectporuchy vývojecs_CZ
dc.subjectDevelopmental diagnosticsen_US
dc.subjectdevelopmental screeningen_US
dc.subjectNESen_US
dc.subjectdevelopmental delayen_US
dc.subjectearly infancyen_US
dc.subjecttoddler ageen_US
dc.subjectdevelopmental disorderen_US
dc.titleNeuropsychologický vývojový screening NES:Prohloubení ověření české verzecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-05-21
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId90772
dc.title.translatedThe neuropsychological development screeing NES:Further testing of the czech versionen_US
dc.contributor.refereeŠírová, Eva
dc.identifier.aleph001589861
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNeuropsychologický vývojový screening (NES) je německá metoda autorů F. Petermanna a A. Renziehausen (publikovaná r. 2005), která hodnotí vývoj dítěte ve věku 3 až 24 měsíců v osmi oblastech vývoje. Test je určen pro dětské lékaře, poradce rané péče a psychology. Cílem této práce je v návaznosti na diplomovou práci A. Klapetek ověřit užitečnost a věcnou správnost českého převodu na vzorku českých dětí. A. Klapetek uskutečnila pilotní studii této metody. V rámci ní předložila pracovní překlad zadání testu vzorku 50 dětí (10 z každé věkové skupiny). V návaznosti na její práci jsem zadání dále upřesnila, zjemnila formulace a provedla další výzkum na rozšířeném vzorku. Získané výsledky jsem porovnala s německými normami a metodu jsem korelovala s dalšími externími kritérii. Teoretická část práce je věnována vývojovým charakteristikám dítěte. Dále se první část práce zabývá specifiky psychologického vyšetření dítěte raného věku, vývojovými škálami, jejich historií a současným stavem. V závěru se představuje Neuropsychologický vývojový screening NES z hlediska teoretické koncepce. V empirické části byl českým převodem testu vyšetřen vzorek 50 dětí a stejný vzorek dětí byl podroben i vyšetření Vývojovým screeningem (Kovaříka). Na základě získaných údajů byly diskutovány stávající normy testu,...cs_CZ
uk.abstract.enNeuropsychological developmental screening (NES) is a German tool (published in 2005) for assessing eight fields of development of children aged 3 to 24 months. It is designed for pediatritians, early intervention specialists and psychologists. This thesis builds on A. Klapetek's thesis and aims to verify and check accurancy of Czech translation of the tool by administring the test to a group of Czech children. A. Klapetek conducted a pilot study of the tool. 50 children (10 for every age group) were administred the translation which was being refined during the field research. She also planned further steps to applying NES. Literature review of the thesis deals with developmental characteristics of infants and toddlers. Psychological assessment of young children and its uses and risks are described. The thesis also persues developmental scales, their history and present state. Theoretical concept of the Neuropsychological developmental screening (NES) is introduced. During the field research a group of 50 children was assessed by Czech translation of the tool, and the same group was tested by Developmental screening (Kovařík). Results of the testing were used to discuss existing norms of the tool, to identify problematic exercises (both too difficult and too easy) and to statistically analyse...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV