Show simple item record

Educational interaction teacher-pupil from the teacher's point
dc.creatorMajerová, Pavla
dc.date.accessioned2018-10-29T21:27:22Z
dc.date.available2018-10-29T21:27:22Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61366
dc.description.abstractRigorózní práce se zabývá autoevaluací edukační práce učitele, zjišťuje charakteristiky pedagogické interakce a komunikace na základní a střední škole, jak je reflektuje učitel. Přibližuje současné pojetí výchovy a vzdělávání, shrnuje nejdůležitější poznatky o sociální a pedagogické interakci. Popisuje proces sociální komunikace, zabývá se specifiky komunikace pedagogické, věnuje se socioprofesní roli učitele a vztahům mezi učiteli a žáky ve školním prostředí.cs_CZ
dc.description.abstractThis rigorous thesis deals with self-assessment of a teacher's educational work, it looks for characteristics of pedagogical interaction and communication at basic and secondary schools reflected by the teacher. It also introduces current concept of upbringing and education, summarizes the most important facts on social and pedagogical interaction. Further on, the thesis describes the social communication process, deals with particulars of pedagogical communication, with the socio- professional role of the teacher and with the relationships of teachers and pupils in the school environment.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsocial and pedagogical interaction,the social communication processen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectsociální interakce,pedagogická interakce,sociální komunikace,učitelcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.titleEdukační interakce učitel - žák pohledem učitelecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-11-08
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId126892
dc.title.translatedEducational interaction teacher-pupil from the teacher's pointen_US
dc.contributor.refereeGillernová, Ilona
dc.contributor.refereeMertin, Václav
dc.identifier.aleph001536730
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce se zabývá autoevaluací edukační práce učitele, zjišťuje charakteristiky pedagogické interakce a komunikace na základní a střední škole, jak je reflektuje učitel. Přibližuje současné pojetí výchovy a vzdělávání, shrnuje nejdůležitější poznatky o sociální a pedagogické interakci. Popisuje proces sociální komunikace, zabývá se specifiky komunikace pedagogické, věnuje se socioprofesní roli učitele a vztahům mezi učiteli a žáky ve školním prostředí.cs_CZ
uk.abstract.enThis rigorous thesis deals with self-assessment of a teacher's educational work, it looks for characteristics of pedagogical interaction and communication at basic and secondary schools reflected by the teacher. It also introduces current concept of upbringing and education, summarizes the most important facts on social and pedagogical interaction. Further on, the thesis describes the social communication process, deals with particulars of pedagogical communication, with the socio- professional role of the teacher and with the relationships of teachers and pupils in the school environment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV