Show simple item record

M-learning in further education of pedagogical employees
dc.contributor.advisorSvoboda, Petr
dc.creatorMrázková, Jaroslava
dc.date.accessioned2017-05-18T16:21:17Z
dc.date.available2017-05-18T16:21:17Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61300
dc.description.abstractThe thesis is dealing with possibilities of m-learning in further education of pedagogical employees at schools of all levels. The author of the thesis explores the basis of findings from expert literature, what possibilities mobile technologies offer in further education of pedagogical employees and which of these technologies pedagogues use most. The author also points out the advantages, the disadvantages and the barriers, which have impact on using mobile products in further education. The thesis includes the research which factors have impact on m-learning in further education of pedagogical employees. In the final part of the thesis the author sums up all her findings and gives recommendations for educational practice.en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá možnostmi m-learningu v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků na všech stupních škol. Na základě poznatků z odborné literatury autorka práce zjišťuje, jaké možnosti nabízejí mobilní technologie v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků a které z těchto technologií jsou pedagogy nejčastěji využívány. Dále vymezuje výhody, nevýhody a bariéry, které mají vliv na používání mobilních prostředků v dalším vzdělávání. Práce je doplněna výzkumem, který odpovídá na otázku, jaké faktory ovlivňují m- learning v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. V závěru práce autorka shrnuje zjištěné poznatky a předkládá doporučení pro školskou praxi.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectM-learningcs_CZ
dc.subjectmobilní technologiecs_CZ
dc.subjectdalší vzdělávání pedagogických pracovníkůcs_CZ
dc.subjectM-learningen_US
dc.subjectmobile technologyen_US
dc.subjectfurther education of pedagogical employeesen_US
dc.titleM-learning v dalším vzdělávání pedagogických pracovníkůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-18
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133222
dc.title.translatedM-learning in further education of pedagogical employeesen_US
dc.contributor.refereeTrojan, Václav
dc.identifier.aleph001601413
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá možnostmi m-learningu v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků na všech stupních škol. Na základě poznatků z odborné literatury autorka práce zjišťuje, jaké možnosti nabízejí mobilní technologie v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků a které z těchto technologií jsou pedagogy nejčastěji využívány. Dále vymezuje výhody, nevýhody a bariéry, které mají vliv na používání mobilních prostředků v dalším vzdělávání. Práce je doplněna výzkumem, který odpovídá na otázku, jaké faktory ovlivňují m- learning v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. V závěru práce autorka shrnuje zjištěné poznatky a předkládá doporučení pro školskou praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is dealing with possibilities of m-learning in further education of pedagogical employees at schools of all levels. The author of the thesis explores the basis of findings from expert literature, what possibilities mobile technologies offer in further education of pedagogical employees and which of these technologies pedagogues use most. The author also points out the advantages, the disadvantages and the barriers, which have impact on using mobile products in further education. The thesis includes the research which factors have impact on m-learning in further education of pedagogical employees. In the final part of the thesis the author sums up all her findings and gives recommendations for educational practice.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990016014130106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV