Show simple item record

Analysis of individual education plans by pupils with special educational needs
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorŽáková, Martina
dc.date.accessioned2017-05-18T16:08:56Z
dc.date.available2017-05-18T16:08:56Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61229
dc.description.abstractThe subject of my diploma thesis is the issue of a student's educational plan processes with health handicap and their importance for a pedagogical practice but also for a parental public and students themselves. Theoretical chapters deal with the preparation planning and the implementation of the educational process with the application of an individual educational plan. In other words it tries to cover technique during the education of students with special demands and integrated students preferentially. This work mentions some principles during student's education according to an individual educational plans. These plans should be in agreement with legal rules for student's education in this sphere and respect some rules. These rules should lead to formation of truly optimal conditions for education and integration of these students. Practical part finds out the most common form and information character of the individual educational plan of integrated students in one school. Base of this determination are partial results from content analysis of tested group. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractTématem diplomové práce je problematika procesu individuálních vzdělávacích plánů žáků se zdravotním postižením a jejich významu pro pedagogickou praxi, ale také pro rodičovskou veřejnost a žáky samé. Teoretické kapitoly pojednávají zejména o přípravě, plánování a realizaci vzdělávacího procesu s využitím individuálního vzdělávacího plánu. Jinými slovy se snaží postihnout postup při vzdělávání žáků se speciálními potřebami a především žáků integrovaných. Dále práce zmiňuje některé principy při vzdělávání žáků podle individuálních vzdělávacích plánů, které by měly být v souladu s právními předpisy pro vzdělávání žáků v této oblasti a respektovat některé zásady, které by měly vést k vytvoření skutečně optimálních podmínek i klimatu pro výuku a integraci těchto žáků. Praktická část potom zjišťuje, jakou nejčastější podobu a informační charakter mají individuální vzdělávací plány integrovaných žáků jedné školy. Podkladem pro tato zjištění jsou dílčí výstupy z obsahové analýzy zkoumaného souboru Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectindividuální pláncs_CZ
dc.subjectindividual planen_US
dc.titleAnalýza individuálních vzdělávacích plánů žáků se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-03-28
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId147293
dc.title.translatedAnalysis of individual education plans by pupils with special educational needsen_US
dc.contributor.refereeZemková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001708880
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je problematika procesu individuálních vzdělávacích plánů žáků se zdravotním postižením a jejich významu pro pedagogickou praxi, ale také pro rodičovskou veřejnost a žáky samé. Teoretické kapitoly pojednávají zejména o přípravě, plánování a realizaci vzdělávacího procesu s využitím individuálního vzdělávacího plánu. Jinými slovy se snaží postihnout postup při vzdělávání žáků se speciálními potřebami a především žáků integrovaných. Dále práce zmiňuje některé principy při vzdělávání žáků podle individuálních vzdělávacích plánů, které by měly být v souladu s právními předpisy pro vzdělávání žáků v této oblasti a respektovat některé zásady, které by měly vést k vytvoření skutečně optimálních podmínek i klimatu pro výuku a integraci těchto žáků. Praktická část potom zjišťuje, jakou nejčastější podobu a informační charakter mají individuální vzdělávací plány integrovaných žáků jedné školy. Podkladem pro tato zjištění jsou dílčí výstupy z obsahové analýzy zkoumaného souboru Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of my diploma thesis is the issue of a student's educational plan processes with health handicap and their importance for a pedagogical practice but also for a parental public and students themselves. Theoretical chapters deal with the preparation planning and the implementation of the educational process with the application of an individual educational plan. In other words it tries to cover technique during the education of students with special demands and integrated students preferentially. This work mentions some principles during student's education according to an individual educational plans. These plans should be in agreement with legal rules for student's education in this sphere and respect some rules. These rules should lead to formation of truly optimal conditions for education and integration of these students. Practical part finds out the most common form and information character of the individual educational plan of integrated students in one school. Base of this determination are partial results from content analysis of tested group. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV