Vybrané problémy českých médií a novinářské profese na příkladu pronikání smyšlených událostí a recesistických obsahů do zpravodajství
Selected problems of the czech media and journalistic profession on the exemple of the intrusion of fictitious events and news satire into official news
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61206Identifikátory
SIS: 125962
Kolekce
- Kvalifikační práce [16375]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednařík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
29. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mystifikace, recese, Facebook, fáma, trolling, zdroj, ověřováníKlíčová slova (anglicky)
mystification, humour, Facebook, fame, trolling, source, authenticationDiplomová práce se zaměřuje na problematické aspekty novinářské profese, a to konkrétně na příkladu pronikání mystifikačně-recesistických obsahů do zpravodajství mainstreamových médií. Na třech konkrétních případech, kdy se autorům mystifikačního obsahu s recesistickou motivací podařilo proniknout do sdělovacích prostředků, práce ilustruje nejčastější chyby, kterých se novináři mohou dopustit, a sleduje trendy, které za takovými tendencemi stojí. Součástí práce je jak analýza mystifikačních obsahů, tak následná analýza médií, v nichž se tyto mystifikační zprávy objevily v podobě skutečných událostí. K dokreslení celkové problematiky a závěrečnému shrnutí následně poslouží i dílčí rozhovory s oběma zúčastněnými stranami - s autory mystifikačních obsahů i zástupci médií.
This diploma thesis focuses on the problematic aspects of the journalistic profession nowadays, namely on the example of the penetration of the mystifying jokes to the mainstream media. In three specific cases where the authors of the mystifying pranks managed to penetrate the media, the work illustrates the most common mistakes journalists can make and focuses on trends, which stand for these tendencies. Part of this work is the analysis of the mystifying contents that appeared on jokes websites, on Facebook or in the context of interpersonal communication, and subsequent analysis of the media in which these mystifying reports appeared in the form of the real events. The interviews with both stakeholders - authors of the hoax contents and media representatives - will subsequently serve for the illustration of the overall issue and the final conclusion.