Show simple item record

Changes of content of weekly Reflex under the influence of its editors -in-chief
dc.contributor.advisorNěmcová Tejkalová, Alice
dc.creatorKuklík, Vladimír
dc.date.accessioned2017-05-18T15:56:24Z
dc.date.available2017-05-18T15:56:24Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61159
dc.description.abstractThe diploma thesis Content changes of Reflex weekly according to the influence of its editors in chief focuses on the changes which this Czech magazine has gone through from its founding in 1990 to 2013 - during these twenty three years the position of editor in chief changed six times, passing from one person to another. The development of this thesis was based on the supposition that each of the personalities has left their mark on the magazine and has influenced its content according to their experience and preferences. In the theoretical part, the thesis deals with history of the magazine, with changes of editors in chief, the publishers, visual aspects, with the composition of editorial team or magazine sections and also with magazine's direct competitors and the number of editions sold. The following chapter focuses on the theoretical context of the research and refers to the analytical part. Terms as neutrality, negativity and agenda settings are being defined here and the impact of commercialization on visual aspect of the print media is being discussed in this chapter as well. The next part is based on the quantitative content analysis and it examines magazine content in specific periods; both the first and last three months of each editor in chief's era. The analysis outcomes present...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Proměny obsahu týdeníku Reflex pod vedením jednotlivých šéfredaktorů pojednává o změnách, kterými prošel český časopis od svého vzniku v roce 1990 do roku 2013. Během těchto dvaceti tří let se v jeho vedení vystřídalo šest šéfredaktorů a tato práce vznikla kvůli předpokladu, že každý z nich zanechal v obsahu Reflexu svou stopu a ovlivnil jeho obsah. V teoretické části se práce zabývá dosavadní historií týdeníku, střídáním šéfredaktorů, změnami vydavatelů, vzhledu, složení redakce i rubrik, ale i vývoji prodaného nákladu Reflexu a jeho konkurenci. Následující kapitola je zaměřena na teoretický kontext, jenž se vztahuje k analytické části. Jsou v ní definovány pojmy neutralita, negativita a tematická agenda a řeší ze zde dopad komercializace tisku na vizualizaci. Základem další části je kvantitativní obsahová analýza, jež zkoumá obsah Reflexu ve dvanácti určených obdobích; u každého šéfredaktora vždy první a poslední tři měsíce. Výsledky analýzy předkládají informace o tom, kdy byl obsah Reflexu nejméně a nejvíce neutrální, nebo negativní, pod vedením kterého šéfredaktora obsahoval nejméně a nejvíce zpravodajství a textu, jak se měnila tematika hlavních rozhovorů, kteří z dlouhodobých redaktorů psali spíše neutrálně, nebo spíše negativně a jak se měnil počet jejich textů pod...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTýdeník Reflexcs_CZ
dc.subjectšéfredaktořics_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectneutralitacs_CZ
dc.subjectnegativitacs_CZ
dc.subjectvizualizacecs_CZ
dc.subjecttematická agendacs_CZ
dc.subjectReflex weeklyen_US
dc.subjecteditors in chiefen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.subjectneutralityen_US
dc.subjectnegativityen_US
dc.subjectvisualizationen_US
dc.subjectthematic agendaen_US
dc.titleProměny obsahu týdeníku Reflex pod vedením jednotlivých šéfredaktorůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-28
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId133847
dc.title.translatedChanges of content of weekly Reflex under the influence of its editors -in-chiefen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
dc.identifier.aleph001679073
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Proměny obsahu týdeníku Reflex pod vedením jednotlivých šéfredaktorů pojednává o změnách, kterými prošel český časopis od svého vzniku v roce 1990 do roku 2013. Během těchto dvaceti tří let se v jeho vedení vystřídalo šest šéfredaktorů a tato práce vznikla kvůli předpokladu, že každý z nich zanechal v obsahu Reflexu svou stopu a ovlivnil jeho obsah. V teoretické části se práce zabývá dosavadní historií týdeníku, střídáním šéfredaktorů, změnami vydavatelů, vzhledu, složení redakce i rubrik, ale i vývoji prodaného nákladu Reflexu a jeho konkurenci. Následující kapitola je zaměřena na teoretický kontext, jenž se vztahuje k analytické části. Jsou v ní definovány pojmy neutralita, negativita a tematická agenda a řeší ze zde dopad komercializace tisku na vizualizaci. Základem další části je kvantitativní obsahová analýza, jež zkoumá obsah Reflexu ve dvanácti určených obdobích; u každého šéfredaktora vždy první a poslední tři měsíce. Výsledky analýzy předkládají informace o tom, kdy byl obsah Reflexu nejméně a nejvíce neutrální, nebo negativní, pod vedením kterého šéfredaktora obsahoval nejméně a nejvíce zpravodajství a textu, jak se měnila tematika hlavních rozhovorů, kteří z dlouhodobých redaktorů psali spíše neutrálně, nebo spíše negativně a jak se měnil počet jejich textů pod...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis Content changes of Reflex weekly according to the influence of its editors in chief focuses on the changes which this Czech magazine has gone through from its founding in 1990 to 2013 - during these twenty three years the position of editor in chief changed six times, passing from one person to another. The development of this thesis was based on the supposition that each of the personalities has left their mark on the magazine and has influenced its content according to their experience and preferences. In the theoretical part, the thesis deals with history of the magazine, with changes of editors in chief, the publishers, visual aspects, with the composition of editorial team or magazine sections and also with magazine's direct competitors and the number of editions sold. The following chapter focuses on the theoretical context of the research and refers to the analytical part. Terms as neutrality, negativity and agenda settings are being defined here and the impact of commercialization on visual aspect of the print media is being discussed in this chapter as well. The next part is based on the quantitative content analysis and it examines magazine content in specific periods; both the first and last three months of each editor in chief's era. The analysis outcomes present...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016790730106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV