Show simple item record

Toy as a Sociocultural Phenomenon in Television Advertisement (Media Construction of the Product)
dc.contributor.advisorKladný, Tomáš
dc.creatorKyselá, Daniela
dc.date.accessioned2020-08-17T12:43:16Z
dc.date.available2020-08-17T12:43:16Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61152
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na téma mediální konstrukce "hračky jako produktu" v televizních reklamních spotech. Hlavním důvodem pro výběr tohoto tématu je zmapování způsobů mediální konstrukce hračky v televizní reklamě, definování významových struktur, do nichž je hračka zasazována, a nakonec také identifikace konkrétních významů, se kterými je hračka v reklamě běžně spojována. Naší snahou bylo vytyčit si v teoretické části oblast zájmu zkoumání a zasadit ho do užších souvislostí v kontextu s touto prací. Definujeme si tedy roli hračky ve společnosti a také její pojetí v rámci kultury, ideologie a reklamy. Z těchto poznatků následně vycházíme v praktické části, kde na základě kulturálně-sémiotické analýzy obsahů televizních reklamních spotů identifikujeme dominantní významové rámce, do nichž je hračka zasazena. Taktéž jsme se pokusili odhalit, zda je v televizních reklamách "hračka jako produkt" vyobrazována jako sociálně integrující prostředek. A v neposlední řadě jsme zjišťovali, zda televizní reklama prezentuje "hračku jako produkt" jako nástroj pro-rodinný a jakých komunikačních strategií k tomu reklama vesměs využívá. Všechna zjištění nám v závěru posloužila k rozkrytí této problematiky mediální konstrukce "hračky jako produktu" a jejího sociokulturního rozměru.cs_CZ
dc.description.abstractThe master thesis focuses on the topic of the media construction "toy as a product" in the television commercials. The main reasons for choosing this topic is mapping of means of media construction of a toy in television commercials, defining semantic structures which the toy is situated in and identify concrete meanings that are usually linked to the toy in commercials. The field of investigation interest was defined in the theoretical part and was situated into a narrower connection in the context of this work. Both the role of a toy in society and its interpretation within culture, ideology and advertisement are defined. We work on the findings in the theoretical part where we identify dominant semantic frameworks which the toy is put into, based on the cultural-semiotic analysis of the contents of television commercials. We also try to discover whether the "toy as a product" in commercials is represented as a socially integrating means. Further we survey whether the television commercials represent "toy as a product" as a pro-family means and what communicative strategies the commercials mostly use for that. All these findings help us to reveal this problematic of media construction "toy as a product" and its socio-cultural dimension.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectToyen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectSociocultural phenomenonen_US
dc.subjectIdeologyen_US
dc.subjectMedia construction of Producten_US
dc.subjectCultural-semiotic analysisen_US
dc.subjectHračkacs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectsociokulturní fenoméncs_CZ
dc.subjectideologiecs_CZ
dc.subjectmediální konstrukce produktucs_CZ
dc.subjectkulturálně-sémiotická analýzacs_CZ
dc.titleHračka jako sociokulturní fenomén televizní reklamy (mediální konstrukce produktu)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-02-14
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId136303
dc.title.translatedToy as a Sociocultural Phenomenon in Television Advertisement (Media Construction of the Product)en_US
dc.contributor.refereeŘehořová, Irena
dc.identifier.aleph001683155
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na téma mediální konstrukce "hračky jako produktu" v televizních reklamních spotech. Hlavním důvodem pro výběr tohoto tématu je zmapování způsobů mediální konstrukce hračky v televizní reklamě, definování významových struktur, do nichž je hračka zasazována, a nakonec také identifikace konkrétních významů, se kterými je hračka v reklamě běžně spojována. Naší snahou bylo vytyčit si v teoretické části oblast zájmu zkoumání a zasadit ho do užších souvislostí v kontextu s touto prací. Definujeme si tedy roli hračky ve společnosti a také její pojetí v rámci kultury, ideologie a reklamy. Z těchto poznatků následně vycházíme v praktické části, kde na základě kulturálně-sémiotické analýzy obsahů televizních reklamních spotů identifikujeme dominantní významové rámce, do nichž je hračka zasazena. Taktéž jsme se pokusili odhalit, zda je v televizních reklamách "hračka jako produkt" vyobrazována jako sociálně integrující prostředek. A v neposlední řadě jsme zjišťovali, zda televizní reklama prezentuje "hračku jako produkt" jako nástroj pro-rodinný a jakých komunikačních strategií k tomu reklama vesměs využívá. Všechna zjištění nám v závěru posloužila k rozkrytí této problematiky mediální konstrukce "hračky jako produktu" a jejího sociokulturního rozměru.cs_CZ
uk.abstract.enThe master thesis focuses on the topic of the media construction "toy as a product" in the television commercials. The main reasons for choosing this topic is mapping of means of media construction of a toy in television commercials, defining semantic structures which the toy is situated in and identify concrete meanings that are usually linked to the toy in commercials. The field of investigation interest was defined in the theoretical part and was situated into a narrower connection in the context of this work. Both the role of a toy in society and its interpretation within culture, ideology and advertisement are defined. We work on the findings in the theoretical part where we identify dominant semantic frameworks which the toy is put into, based on the cultural-semiotic analysis of the contents of television commercials. We also try to discover whether the "toy as a product" in commercials is represented as a socially integrating means. Further we survey whether the television commercials represent "toy as a product" as a pro-family means and what communicative strategies the commercials mostly use for that. All these findings help us to reveal this problematic of media construction "toy as a product" and its socio-cultural dimension.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV