Zobrazit minimální záznam

Negativity in news programme Televizní noviny (TV Nova) and news programme Události (ČT)
dc.contributor.advisorHronová, Tereza
dc.creatorBobek, Martin
dc.date.accessioned2017-05-18T15:53:35Z
dc.date.available2017-05-18T15:53:35Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61143
dc.description.abstractIn master thesis called Negativity in Television News we dealt with the structure of television news from good news vs. bad news angle of view and in context both public service and commercial based media. We focused on two main TV news programmes Události (Czech television) and Televizní noviny (TV Nova). Bad news category was analysed in depth then. The text starts with a chapter about relationship between media contents and reality so we were describing social constructivism theory in media context. Then we dealt with mechanisms and influences, which affect form of media outputs; we focused on concept of news values and processes of tabloidization and commercialization. Next chapter was dedicated to definition of negativity in news. In this context we described presence of bad news in coverage during the history; we dealt with media violence and its effects on audience; we defined media negativity and set up the typology of bad news. The analysis showed us percentage of bad news in two main news programmes of Czech television and TV Nova. We found out, which negative topics were predominating and they were analysed in depth then. In this part of analysis we were researching through what particular factors of negativity the negative impression of news is being increased.en_US
dc.description.abstractV diplomové práci nazvané Negativita v televizním zpravodajství jsme se zabývali strukturou televizního zpravodajství z pohledu dichotomie pozitivní vs. negativní zprávy v hlavních zpravodajských relacích České televize a televize Nova a dále jsme kategorii negativních zpráv podrobili hlubšímu zkoumání. Text začíná pojednáním o vztahu mediálních obsahů a vnější reality, kde jsme se opírali o poznatky ze sociálně- konstruktivistické teorie. Dále jsme se zabývali mechanismy a vlivy, které se projektují do podoby mediálních obsahů a poté se naše pozornost obrátila na to, jakými vlastnostmi by měly události disponovat, aby zaujaly pozornost žurnalistů. V návaznosti na vysvětlení konceptu zpravodajských hodnot jsme vysvětlili procesy bulvarizace a komercializace médií. Další část této práce je orientována na teoretické vymezení pojmu negativita v médiích. V tomto kontextu jsme stručně popsali výskyt negativních témat ve zpravodajství napříč dějinami, věnovali se mediálnímu násilí a jeho účinkům na publikum a dále definovali negativitu a na základě teoretického přehledu vymezili typologii negativních témat ve zpravodajství. Analýzou jsme vyšetřili podíl negativních zpráv ve zpravodajství komerční a veřejnoprávní televize. Zjistili jsme jaká témata v kategorii negativních zpráv převažují a dále je podrobili...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectnegativitacs_CZ
dc.subjectnegativní zpravodajstvícs_CZ
dc.subjectzpravodajské hodnotycs_CZ
dc.subjecttelevizní zpravodajstvícs_CZ
dc.subjectbulvarizacecs_CZ
dc.subjectkomercializacecs_CZ
dc.subjectnegativityen_US
dc.subjectbad newsen_US
dc.subjectnews valuesen_US
dc.subjecttelevision newsen_US
dc.subjecttabloidizationen_US
dc.subjectcommercializationen_US
dc.titleNegativita v televizním zpravodajstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-29
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId125614
dc.title.translatedNegativity in news programme Televizní noviny (TV Nova) and news programme Události (ČT)en_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
dc.identifier.aleph001679437
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV diplomové práci nazvané Negativita v televizním zpravodajství jsme se zabývali strukturou televizního zpravodajství z pohledu dichotomie pozitivní vs. negativní zprávy v hlavních zpravodajských relacích České televize a televize Nova a dále jsme kategorii negativních zpráv podrobili hlubšímu zkoumání. Text začíná pojednáním o vztahu mediálních obsahů a vnější reality, kde jsme se opírali o poznatky ze sociálně- konstruktivistické teorie. Dále jsme se zabývali mechanismy a vlivy, které se projektují do podoby mediálních obsahů a poté se naše pozornost obrátila na to, jakými vlastnostmi by měly události disponovat, aby zaujaly pozornost žurnalistů. V návaznosti na vysvětlení konceptu zpravodajských hodnot jsme vysvětlili procesy bulvarizace a komercializace médií. Další část této práce je orientována na teoretické vymezení pojmu negativita v médiích. V tomto kontextu jsme stručně popsali výskyt negativních témat ve zpravodajství napříč dějinami, věnovali se mediálnímu násilí a jeho účinkům na publikum a dále definovali negativitu a na základě teoretického přehledu vymezili typologii negativních témat ve zpravodajství. Analýzou jsme vyšetřili podíl negativních zpráv ve zpravodajství komerční a veřejnoprávní televize. Zjistili jsme jaká témata v kategorii negativních zpráv převažují a dále je podrobili...cs_CZ
uk.abstract.enIn master thesis called Negativity in Television News we dealt with the structure of television news from good news vs. bad news angle of view and in context both public service and commercial based media. We focused on two main TV news programmes Události (Czech television) and Televizní noviny (TV Nova). Bad news category was analysed in depth then. The text starts with a chapter about relationship between media contents and reality so we were describing social constructivism theory in media context. Then we dealt with mechanisms and influences, which affect form of media outputs; we focused on concept of news values and processes of tabloidization and commercialization. Next chapter was dedicated to definition of negativity in news. In this context we described presence of bad news in coverage during the history; we dealt with media violence and its effects on audience; we defined media negativity and set up the typology of bad news. The analysis showed us percentage of bad news in two main news programmes of Czech television and TV Nova. We found out, which negative topics were predominating and they were analysed in depth then. In this part of analysis we were researching through what particular factors of negativity the negative impression of news is being increased.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016794370106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV