Komunikační strategie fotbalového klubu SK Slavia Praha a návrhy na její zlepšení
Communication strategy of the soccer club SK Slavia Praha and proposals of its improvement
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61064Identifiers
Study Information System: 124498
Collections
- Kvalifikační práce [7976]
Author
Advisor
Referee
Janák, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 5. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketing sportu,komunikační strategie,komunikační mix,fotbal,fanoušciKeywords (English)
sports marketing, communication strategy, communication mix, soccer, fansKOMUNIKAČNÍ STRATEGIE FOTBALOVÉHO KLUBU SK SLAVIA PRAHA A NÁVRHY NA JEJÍ ZLEPŠENÍ Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvořit projekt komunikační strategie klubu SK Slavia Praha se svými fanoušky pro novou sezónu. Tento projekt bude vytvořen na základě analýzy a zhodnocení současného komunikačního mixu fotbalového klubu SK Slavia Praha a současné komunikace klubu se svými fanoušky. Metody: V práci byly použity metody případové studie, analýzy dokumentů, interview a SWOT analýzy. Metoda případové studie byla aplikována při výzkumu současné komunikační strategie klubu s fanoušky, analýza dokumentů pro analýzu komunikačního mixu klubu, SWOT analýza pro zhodnocení komunikačního mixu klubu a interview pro získání potřebných informací od zainteresovaných osob. Výsledky: Byl vytvořen projekt nové komunikační strategie klubu, jehož součástí je zdokonalený komunikační mix klubu, projekt komunikační strategie klubu s nejdůležitějšími fanouškovskými organizacemi a projekt komunikační strategie klubu s mládeží. Klíčová slova: marketing sportu, komunikační strategie, komunikační mix, fotbal, fanoušci
COMMUNICATION STRATEGY OF THE SOCCER CLUB SK SLAVIA PRAHA AND PROPOSALS OF ITS IMPROVEMENT Objectives: The objective of this research is the establishment of communication strategies of an organization SK Slavia Praha Football Club for the upcoming season. This project will be completed based on the analysis of the club's current communication mix as well as current communication distribution channels with the club's fan base. Methods: For the research various methods were used such as the case study, the analysis of the documents, the interviews and the SWOT analysis. The case study was applied during the research of the current club's communication strategy with its fan base, the analysis of the documents for the evaluation of the club's communication mix, the SWOT analysis for the evaluation of the communication mix and interviews for obtaining the essential information from the individuals involved. Results: A new project of the club's communication strategy was established, which includes the improved communication mix of the club, the communication strategy project with the most important fans' organizations as well as a communication strategy project with the club's youth. Keywords: sports marketing, communication strategy, communication mix, soccer, fans