Show simple item record

Comparison of pubescents'achievement in leisure time activities and in school
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorŽlábková, Iva
dc.date.accessioned2021-05-19T14:24:13Z
dc.date.available2021-05-19T14:24:13Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60912
dc.description.abstractTitle: Comparison of pubescents' achievement in leisure time activities and in school Author: Mgr. Bc. Iva Žlábková Doctoral advisor: doc. PhDr. Jaroslav Koťa Year of submission of dissertation: 2012 Faculty of Arts of Charles University in Prague, Department of Education The dissertation has a theoretically-empirical character and deals with the solution to the problem of comparing the pubescents' achievement in leisure activities and in school. The aim of the work was to map out the theoretical solutions of the problem and their authentication via the research survey. In the theoretical part of the work, first of all, the achievement in education processes is analyzed from the point of view of sociological theories and researches. Subsequently the analysis of the causes of school pubescents' achievement and underachievement follows. On the basis of the analysis the assumptions are deduced for pubescents' achievement in organized leisure time activities. The empirical part of the work describes a quantitatively oriented research which includes a solution to the research problem: "What is the relationship between the pubescents' achievement in their leisure time activities and in school?" The questionnaire method and the semantic differential have been used to solve the research problem. The...en_US
dc.description.abstractNázev disertační práce: Srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole Autorka: Mgr. Bc. Iva Žlábková Školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa Rok odevzdaní práce: 2012 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra pedagogiky Disertační práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se řešením problému srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole. Cílem práce bylo zmapování teoretických východisek problému a jejich ověření prostřednictvím výzkumného šetření. V teoretické části práce je nejprve analyzována úspěšnost v edukačních procesech z pohledu sociologických teorií a výzkumů. Následně je proveden rozbor příčin školní úspěšnosti a neúspěšnosti pubescentů, na jehož základě jsou vyvozeny předpoklady pro úspěšnost pubescentů v organizovaných volnočasových aktivitách. V empirické části práce je popsán kvantitativně orientovaný výzkum, v jehož rámci je řešen výzkumný problém: "Jaký je vztah mezi úspěšností pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole?" Pro jeho řešení byla použita metoda dotazníku a sémantického diferenciálu. Výzkumný vzorek tvořili žáci druhého stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií z Jihočeského kraje. Výsledky výzkumu ukazují, co žáci považují za úspěch ve volnočasových aktivitách a co ve škole, jak...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSrovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve školecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-08
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId130454
dc.title.translatedComparison of pubescents'achievement in leisure time activities and in schoolen_US
dc.identifier.aleph001558004
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csNázev disertační práce: Srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole Autorka: Mgr. Bc. Iva Žlábková Školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa Rok odevzdaní práce: 2012 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra pedagogiky Disertační práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se řešením problému srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole. Cílem práce bylo zmapování teoretických východisek problému a jejich ověření prostřednictvím výzkumného šetření. V teoretické části práce je nejprve analyzována úspěšnost v edukačních procesech z pohledu sociologických teorií a výzkumů. Následně je proveden rozbor příčin školní úspěšnosti a neúspěšnosti pubescentů, na jehož základě jsou vyvozeny předpoklady pro úspěšnost pubescentů v organizovaných volnočasových aktivitách. V empirické části práce je popsán kvantitativně orientovaný výzkum, v jehož rámci je řešen výzkumný problém: "Jaký je vztah mezi úspěšností pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole?" Pro jeho řešení byla použita metoda dotazníku a sémantického diferenciálu. Výzkumný vzorek tvořili žáci druhého stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií z Jihočeského kraje. Výsledky výzkumu ukazují, co žáci považují za úspěch ve volnočasových aktivitách a co ve škole, jak...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Comparison of pubescents' achievement in leisure time activities and in school Author: Mgr. Bc. Iva Žlábková Doctoral advisor: doc. PhDr. Jaroslav Koťa Year of submission of dissertation: 2012 Faculty of Arts of Charles University in Prague, Department of Education The dissertation has a theoretically-empirical character and deals with the solution to the problem of comparing the pubescents' achievement in leisure activities and in school. The aim of the work was to map out the theoretical solutions of the problem and their authentication via the research survey. In the theoretical part of the work, first of all, the achievement in education processes is analyzed from the point of view of sociological theories and researches. Subsequently the analysis of the causes of school pubescents' achievement and underachievement follows. On the basis of the analysis the assumptions are deduced for pubescents' achievement in organized leisure time activities. The empirical part of the work describes a quantitatively oriented research which includes a solution to the research problem: "What is the relationship between the pubescents' achievement in their leisure time activities and in school?" The questionnaire method and the semantic differential have been used to solve the research problem. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990015580040106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV