Zobrazit minimální záznam

Spirituality and people with learning disabilities - searching for the meaning of life
dc.contributor.advisorMužáková, Monika
dc.creatorŠtromerová, Markéta
dc.date.accessioned2017-05-18T14:52:24Z
dc.date.available2017-05-18T14:52:24Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60810
dc.description.abstractThe Master thesis here presented opens the theme of spirituality and its role in the lives of people with learning disabilities. Its subtitle "searching for meaning of life" shows that the term spirituality contains a variety of different possibilities which lead to the feeling of fulfilment, satisfaction, joy etc. Feelings which last not only for a moment, but stay present despite the disabilities the everyday life may bring. The community of l'Arche represents one of the places where the life of people with learning disabilities together with people without this type of handicap is possible and where they all can perceive the uniqueness and enrichment of their common life. Moreover, this lived experience very often answers the question for the meaning of life. The aim of this Master thesis is to discover the specificity or "the spirit" of the community of l'Arche, mainly by the words of its members with learning disabilities. For this reason, a participatory research has been chosen as a research method.en_US
dc.description.abstractPředložená diplomová práce uvádí do problematiky spirituality a její úlohy v životě lidí s mentálním postižením. Její podnázev "hledání smyslu života" ukazuje na to, že spiritualita v sobě obsahuje velmi široké pole možností konkrétních činitelů, které vedou k pocitům naplnění, uspokojení, radosti, a to nejen chvilkových, ale především těch, které přetrvávají i přes možné těžkosti přinášené každodenním životem. Jeden z možných příkladů způsobu života představuje komunita Archa, kde společně žijí lidé s mentálním postižením a bez něj. Tito její obyvatelé pak velmi specifickým a přesto prostým způsobem mohou při troše vnímavosti zakoušet jedinečnost a bohatost společného soužití, které může přinášet onen pocit smysluplnosti života. Cílem této práce je tuto specifičnost odhalit, představit tohoto "ducha" komunity, a to zejména ústy samotných jeho obyvatel. Z tohoto důvodu byla zvolena metoda výzkumu participačního, u nás doposud málo uplatňovaná.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčlověk s mentálním postiženímcs_CZ
dc.subjectpřátelstvícs_CZ
dc.subjectspiritualitacs_CZ
dc.subjectkomunitacs_CZ
dc.subjectživot v komunitěcs_CZ
dc.subjectvztahy v Aršecs_CZ
dc.subjecta person with learning disabilitiesen_US
dc.subjectfriendshipen_US
dc.subjectspiritualityen_US
dc.subjectcommunityen_US
dc.subjectcommunity lifeen_US
dc.subjectrelationships within l'Archeen_US
dc.titleSpiritualita a lidé s mentálním postižením - hledání smyslu životacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-19
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId105073
dc.title.translatedSpirituality and people with learning disabilities - searching for the meaning of lifeen_US
dc.contributor.refereeDurdilová, Lucie
dc.identifier.aleph001601820
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená diplomová práce uvádí do problematiky spirituality a její úlohy v životě lidí s mentálním postižením. Její podnázev "hledání smyslu života" ukazuje na to, že spiritualita v sobě obsahuje velmi široké pole možností konkrétních činitelů, které vedou k pocitům naplnění, uspokojení, radosti, a to nejen chvilkových, ale především těch, které přetrvávají i přes možné těžkosti přinášené každodenním životem. Jeden z možných příkladů způsobu života představuje komunita Archa, kde společně žijí lidé s mentálním postižením a bez něj. Tito její obyvatelé pak velmi specifickým a přesto prostým způsobem mohou při troše vnímavosti zakoušet jedinečnost a bohatost společného soužití, které může přinášet onen pocit smysluplnosti života. Cílem této práce je tuto specifičnost odhalit, představit tohoto "ducha" komunity, a to zejména ústy samotných jeho obyvatel. Z tohoto důvodu byla zvolena metoda výzkumu participačního, u nás doposud málo uplatňovaná.cs_CZ
uk.abstract.enThe Master thesis here presented opens the theme of spirituality and its role in the lives of people with learning disabilities. Its subtitle "searching for meaning of life" shows that the term spirituality contains a variety of different possibilities which lead to the feeling of fulfilment, satisfaction, joy etc. Feelings which last not only for a moment, but stay present despite the disabilities the everyday life may bring. The community of l'Arche represents one of the places where the life of people with learning disabilities together with people without this type of handicap is possible and where they all can perceive the uniqueness and enrichment of their common life. Moreover, this lived experience very often answers the question for the meaning of life. The aim of this Master thesis is to discover the specificity or "the spirit" of the community of l'Arche, mainly by the words of its members with learning disabilities. For this reason, a participatory research has been chosen as a research method.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016018200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV