dc.contributor.advisor | Dvořáčková, Hana | |
dc.creator | Ježková, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-18T14:46:07Z | |
dc.date.available | 2017-05-18T14:46:07Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/60775 | |
dc.description.abstract | Annotation: This thesis aims to reveal to the general public, what dance is in the eyes of professional dancers, and to recommend ballroom dancing as one of the very good ways to meaningfully use their free time. The aim is to find out how pupils and students under 20 years of age spend their free time and how they perceive dance as a leisure activity. This work is divided into theoretical and empirical part. In the theoretical part, I explain the concept of free time and the importance of meaningful use of it. Further, I detail the history of dance, which shows why people started to dance and what it yields to them. The theoretical part also includes information about the dance sport, institutions providing dance training, sports nutrition, and also the fact that dance can help and heal. The empirical part is devoted to questionnaires measuring how much of their free time children spend on dance activities, and guided interviews with professional dancers who let us peek into their dance world. These dancers will answer the questions: why dancing became their way of life, what positives and negatives it brings, what is so beautiful and liberating about the dance, and also why a place called Blackpool is often mentioned in the dance environment. | en_US |
dc.description.abstract | Anotace: Téma mé diplomové práce "Společenský tanec jako forma využití volného času" si klade za cíl odhalit široké veřejnosti tanec očima profesionálních tanečníků. Ukázat a doporučit společenský tanec, jako jednu z velmi dobrých možností, jak smysluplně využít svůj volný čas. Cílem práce je zjistit, jak žáci a studenti do 20 let tráví svůj volný čas a jak vnímají tanec, jako zájmovou aktivitu. Tato práce je rozdělena do dvou celků: teoretické a empirické části. V teoretické části pracuji s pojmem volného času. Jak si tento pojem můžeme vyložit, co znamená a jak je důležité smysluplné využití volného času. Dále se podrobně zabývám dějinami tance, na kterých se ukazuje, proč lidé začali tančit, jak dlouho se již tančí a co tanec lidem přináší. Teoretická část dále obsahuje informace o tanečním sportu, institucích poskytujících taneční průpravu, sportovní výživě a také o tom, že tanec může pomáhat a léčit. Empirická část je věnována dotazníkům, zjišťujícím to, jak děti tráví svůj volný čas v závislosti na tanečních aktivitách a řízeným rozhovorům s profesionálními tanečníky, kteří nás nechají nahlédnout do svého tanečního světa. Tito tanečníci nám odpoví na otázky: proč se stal tanec jejich životním stylem; jaké s sebou nese pozitiva a negativa; co je na tanci tak krásného a osvobozujícího a třeba také to,... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Volný čas | cs_CZ |
dc.subject | funkce volného času | cs_CZ |
dc.subject | struktura volného času | cs_CZ |
dc.subject | motivace zájmových činností | cs_CZ |
dc.subject | dějiny tance | cs_CZ |
dc.subject | společenský tanec | cs_CZ |
dc.subject | instituce poskytující taneční průpravu | cs_CZ |
dc.subject | sportovní výživa | cs_CZ |
dc.subject | výzkum formou dotazníku a řízeného rozhovoru | cs_CZ |
dc.subject | Leisure time | en_US |
dc.subject | leisure time functions | en_US |
dc.subject | structure of leisure time | en_US |
dc.subject | motivation for leisure activities | en_US |
dc.subject | history of dancing | en_US |
dc.subject | ballroom dancing | en_US |
dc.subject | dance training institutions | en_US |
dc.subject | sports nutrition | en_US |
dc.subject | research by questionnaire and guided interview | en_US |
dc.title | Společenský tanec jako forma využití volného času | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-14 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 120927 | |
dc.title.translated | Ballroom dance as a leisure activity | en_US |
dc.contributor.referee | Leontovyčová, Jana | |
dc.identifier.aleph | 001600366 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Anotace: Téma mé diplomové práce "Společenský tanec jako forma využití volného času" si klade za cíl odhalit široké veřejnosti tanec očima profesionálních tanečníků. Ukázat a doporučit společenský tanec, jako jednu z velmi dobrých možností, jak smysluplně využít svůj volný čas. Cílem práce je zjistit, jak žáci a studenti do 20 let tráví svůj volný čas a jak vnímají tanec, jako zájmovou aktivitu. Tato práce je rozdělena do dvou celků: teoretické a empirické části. V teoretické části pracuji s pojmem volného času. Jak si tento pojem můžeme vyložit, co znamená a jak je důležité smysluplné využití volného času. Dále se podrobně zabývám dějinami tance, na kterých se ukazuje, proč lidé začali tančit, jak dlouho se již tančí a co tanec lidem přináší. Teoretická část dále obsahuje informace o tanečním sportu, institucích poskytujících taneční průpravu, sportovní výživě a také o tom, že tanec může pomáhat a léčit. Empirická část je věnována dotazníkům, zjišťujícím to, jak děti tráví svůj volný čas v závislosti na tanečních aktivitách a řízeným rozhovorům s profesionálními tanečníky, kteří nás nechají nahlédnout do svého tanečního světa. Tito tanečníci nám odpoví na otázky: proč se stal tanec jejich životním stylem; jaké s sebou nese pozitiva a negativa; co je na tanci tak krásného a osvobozujícího a třeba také to,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Annotation: This thesis aims to reveal to the general public, what dance is in the eyes of professional dancers, and to recommend ballroom dancing as one of the very good ways to meaningfully use their free time. The aim is to find out how pupils and students under 20 years of age spend their free time and how they perceive dance as a leisure activity. This work is divided into theoretical and empirical part. In the theoretical part, I explain the concept of free time and the importance of meaningful use of it. Further, I detail the history of dance, which shows why people started to dance and what it yields to them. The theoretical part also includes information about the dance sport, institutions providing dance training, sports nutrition, and also the fact that dance can help and heal. The empirical part is devoted to questionnaires measuring how much of their free time children spend on dance activities, and guided interviews with professional dancers who let us peek into their dance world. These dancers will answer the questions: why dancing became their way of life, what positives and negatives it brings, what is so beautiful and liberating about the dance, and also why a place called Blackpool is often mentioned in the dance environment. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016003660106986 | |