Show simple item record

Ballroom dance as a leisure activity
dc.contributor.advisorDvořáčková, Hana
dc.creatorJežková, Martina
dc.date.accessioned2017-05-18T14:46:07Z
dc.date.available2017-05-18T14:46:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60775
dc.description.abstractAnnotation: This thesis aims to reveal to the general public, what dance is in the eyes of professional dancers, and to recommend ballroom dancing as one of the very good ways to meaningfully use their free time. The aim is to find out how pupils and students under 20 years of age spend their free time and how they perceive dance as a leisure activity. This work is divided into theoretical and empirical part. In the theoretical part, I explain the concept of free time and the importance of meaningful use of it. Further, I detail the history of dance, which shows why people started to dance and what it yields to them. The theoretical part also includes information about the dance sport, institutions providing dance training, sports nutrition, and also the fact that dance can help and heal. The empirical part is devoted to questionnaires measuring how much of their free time children spend on dance activities, and guided interviews with professional dancers who let us peek into their dance world. These dancers will answer the questions: why dancing became their way of life, what positives and negatives it brings, what is so beautiful and liberating about the dance, and also why a place called Blackpool is often mentioned in the dance environment.en_US
dc.description.abstractAnotace: Téma mé diplomové práce "Společenský tanec jako forma využití volného času" si klade za cíl odhalit široké veřejnosti tanec očima profesionálních tanečníků. Ukázat a doporučit společenský tanec, jako jednu z velmi dobrých možností, jak smysluplně využít svůj volný čas. Cílem práce je zjistit, jak žáci a studenti do 20 let tráví svůj volný čas a jak vnímají tanec, jako zájmovou aktivitu. Tato práce je rozdělena do dvou celků: teoretické a empirické části. V teoretické části pracuji s pojmem volného času. Jak si tento pojem můžeme vyložit, co znamená a jak je důležité smysluplné využití volného času. Dále se podrobně zabývám dějinami tance, na kterých se ukazuje, proč lidé začali tančit, jak dlouho se již tančí a co tanec lidem přináší. Teoretická část dále obsahuje informace o tanečním sportu, institucích poskytujících taneční průpravu, sportovní výživě a také o tom, že tanec může pomáhat a léčit. Empirická část je věnována dotazníkům, zjišťujícím to, jak děti tráví svůj volný čas v závislosti na tanečních aktivitách a řízeným rozhovorům s profesionálními tanečníky, kteří nás nechají nahlédnout do svého tanečního světa. Tito tanečníci nám odpoví na otázky: proč se stal tanec jejich životním stylem; jaké s sebou nese pozitiva a negativa; co je na tanci tak krásného a osvobozujícího a třeba také to,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectVolný čascs_CZ
dc.subjectfunkce volného časucs_CZ
dc.subjectstruktura volného časucs_CZ
dc.subjectmotivace zájmových činnostícs_CZ
dc.subjectdějiny tancecs_CZ
dc.subjectspolečenský taneccs_CZ
dc.subjectinstituce poskytující taneční průpravucs_CZ
dc.subjectsportovní výživacs_CZ
dc.subjectvýzkum formou dotazníku a řízeného rozhovorucs_CZ
dc.subjectLeisure timeen_US
dc.subjectleisure time functionsen_US
dc.subjectstructure of leisure timeen_US
dc.subjectmotivation for leisure activitiesen_US
dc.subjecthistory of dancingen_US
dc.subjectballroom dancingen_US
dc.subjectdance training institutionsen_US
dc.subjectsports nutritionen_US
dc.subjectresearch by questionnaire and guided interviewen_US
dc.titleSpolečenský tanec jako forma využití volného časucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-14
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId120927
dc.title.translatedBallroom dance as a leisure activityen_US
dc.contributor.refereeLeontovyčová, Jana
dc.identifier.aleph001600366
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAnotace: Téma mé diplomové práce "Společenský tanec jako forma využití volného času" si klade za cíl odhalit široké veřejnosti tanec očima profesionálních tanečníků. Ukázat a doporučit společenský tanec, jako jednu z velmi dobrých možností, jak smysluplně využít svůj volný čas. Cílem práce je zjistit, jak žáci a studenti do 20 let tráví svůj volný čas a jak vnímají tanec, jako zájmovou aktivitu. Tato práce je rozdělena do dvou celků: teoretické a empirické části. V teoretické části pracuji s pojmem volného času. Jak si tento pojem můžeme vyložit, co znamená a jak je důležité smysluplné využití volného času. Dále se podrobně zabývám dějinami tance, na kterých se ukazuje, proč lidé začali tančit, jak dlouho se již tančí a co tanec lidem přináší. Teoretická část dále obsahuje informace o tanečním sportu, institucích poskytujících taneční průpravu, sportovní výživě a také o tom, že tanec může pomáhat a léčit. Empirická část je věnována dotazníkům, zjišťujícím to, jak děti tráví svůj volný čas v závislosti na tanečních aktivitách a řízeným rozhovorům s profesionálními tanečníky, kteří nás nechají nahlédnout do svého tanečního světa. Tito tanečníci nám odpoví na otázky: proč se stal tanec jejich životním stylem; jaké s sebou nese pozitiva a negativa; co je na tanci tak krásného a osvobozujícího a třeba také to,...cs_CZ
uk.abstract.enAnnotation: This thesis aims to reveal to the general public, what dance is in the eyes of professional dancers, and to recommend ballroom dancing as one of the very good ways to meaningfully use their free time. The aim is to find out how pupils and students under 20 years of age spend their free time and how they perceive dance as a leisure activity. This work is divided into theoretical and empirical part. In the theoretical part, I explain the concept of free time and the importance of meaningful use of it. Further, I detail the history of dance, which shows why people started to dance and what it yields to them. The theoretical part also includes information about the dance sport, institutions providing dance training, sports nutrition, and also the fact that dance can help and heal. The empirical part is devoted to questionnaires measuring how much of their free time children spend on dance activities, and guided interviews with professional dancers who let us peek into their dance world. These dancers will answer the questions: why dancing became their way of life, what positives and negatives it brings, what is so beautiful and liberating about the dance, and also why a place called Blackpool is often mentioned in the dance environment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990016003660106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV