Show simple item record

Influence of Feuerstein Instrumental Enrichment on the development of children cognitive abilities
dc.contributor.advisorVáňová, Eva
dc.creatorPokorná, Daniela
dc.date.accessioned2017-05-18T14:42:37Z
dc.date.available2017-05-18T14:42:37Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60755
dc.description.abstractIn the theoretical part, this work deals with the problem of comparison between Feuerstein cognitive function and partial cognitive abilities which are mentioned at the Educational Interpretations of the WISC-III. Research study follows up changes in partial cognitive abilities which could be viewed as a consequence of FIE (Feuerstein Instrumental Enrichment) intervention lasting several months. By comparison of pre-test and post-test, which is realized by WISC-III and processed with Educational Interpretations of the WISC- III the study tries to describe impact of the method to child's cognitive functions as well as its school successfulness, self-concept, and behavior. Study also pursues possibility to use factor analysis of WISC-III for planning of the FIE intervention. Information was taken from tests, questionnaires for teachers, videos and records of FIE lessons. Research was realized at the Elementary school in a small town with 1700 inhabitants, nearby to Prague. This was the only school in this town. We noticed more or less significant changes in all areas of interest. In some cases, there was agreement in the test results and teacher's evaluation whereas in other there were differences. KEY WORDS Reuven Feuerstein, modifiability of intelligence, deficits of cognitive functions, mediated...en_US
dc.description.abstractPráce se ve své teoretické části zabývá porovnáním kognitivních funkcí vymezených Reuvenem Feuersteinem a dílčích schopností, které předkládají autoři Vzdělávací aplikace WISC-III. Empirická část je věnována kvalitativnímu výzkumu zaměřenému na změny v dílčích schopnostech u 11 žáků prvního stupně, kteří prošli několikaměsíční intervencí Instrumentálního obohacování. Snaží se popsat vliv IO na jejich výsledky v testu WISC-III zpracované faktorovou analýzou, na zvládání školních povinností, na jejich chování, soustředění a sebepojetí. Současně sleduje také možnost využití faktorové analýzy WISC-III pro naplánování intervence pomocí IO. Zdrojem informací byly testy, dotazníky pro učitele na počátku a na konci intervence, videonahrávky a zápisy z hodin IO. Výzkum probíhal v základní škole ve Štěchovicích, malém městě poblíž Prahy. Jde o jedinou základní školu ve městě, kde žije asi 1700 obyvatel. Zaznamenali jsme různě významné změny ve všech sledovaných oblastech, přičemž v některých případech se shodoval výsledek testu s hodnocením učitele, v jiných se rozcházel. KLÍČOVÁ SLOVA Reuven Feuerstein, modifikovatelnost inteligence, deficity kognitivních funkcí, zprostředkované učení, instrumentální obohacování, přenos, WISC-III, Vzdělávací aplikace WISC-IIIcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectReuven Feuersteincs_CZ
dc.subjectmodifikovatelnost inteligencecs_CZ
dc.subjectdeficity kognitivních funkcícs_CZ
dc.subjectzprostředkované učenícs_CZ
dc.subjectinstrumentální obohacovánícs_CZ
dc.subjectpřenoscs_CZ
dc.subjectWISC-IIIcs_CZ
dc.subjectVzdělávací aplikace WISC-IIIcs_CZ
dc.subjectReuven Feuersteinen_US
dc.subjectmodifiability of intelligenceen_US
dc.subjectdeficites of cognitive functionsen_US
dc.subjectmediated learningen_US
dc.subjectinstrumental enrichmenten_US
dc.subjecttransferen_US
dc.subjectWISC-IIIen_US
dc.subjectEducational Interpretations of the WISC-IIIen_US
dc.titleVliv Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina na rozvoj kognitivních schopností dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId118916
dc.title.translatedInfluence of Feuerstein Instrumental Enrichment on the development of children cognitive abilitiesen_US
dc.contributor.refereeKlusák, Miroslav
dc.identifier.aleph001600673
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se ve své teoretické části zabývá porovnáním kognitivních funkcí vymezených Reuvenem Feuersteinem a dílčích schopností, které předkládají autoři Vzdělávací aplikace WISC-III. Empirická část je věnována kvalitativnímu výzkumu zaměřenému na změny v dílčích schopnostech u 11 žáků prvního stupně, kteří prošli několikaměsíční intervencí Instrumentálního obohacování. Snaží se popsat vliv IO na jejich výsledky v testu WISC-III zpracované faktorovou analýzou, na zvládání školních povinností, na jejich chování, soustředění a sebepojetí. Současně sleduje také možnost využití faktorové analýzy WISC-III pro naplánování intervence pomocí IO. Zdrojem informací byly testy, dotazníky pro učitele na počátku a na konci intervence, videonahrávky a zápisy z hodin IO. Výzkum probíhal v základní škole ve Štěchovicích, malém městě poblíž Prahy. Jde o jedinou základní školu ve městě, kde žije asi 1700 obyvatel. Zaznamenali jsme různě významné změny ve všech sledovaných oblastech, přičemž v některých případech se shodoval výsledek testu s hodnocením učitele, v jiných se rozcházel. KLÍČOVÁ SLOVA Reuven Feuerstein, modifikovatelnost inteligence, deficity kognitivních funkcí, zprostředkované učení, instrumentální obohacování, přenos, WISC-III, Vzdělávací aplikace WISC-IIIcs_CZ
uk.abstract.enIn the theoretical part, this work deals with the problem of comparison between Feuerstein cognitive function and partial cognitive abilities which are mentioned at the Educational Interpretations of the WISC-III. Research study follows up changes in partial cognitive abilities which could be viewed as a consequence of FIE (Feuerstein Instrumental Enrichment) intervention lasting several months. By comparison of pre-test and post-test, which is realized by WISC-III and processed with Educational Interpretations of the WISC- III the study tries to describe impact of the method to child's cognitive functions as well as its school successfulness, self-concept, and behavior. Study also pursues possibility to use factor analysis of WISC-III for planning of the FIE intervention. Information was taken from tests, questionnaires for teachers, videos and records of FIE lessons. Research was realized at the Elementary school in a small town with 1700 inhabitants, nearby to Prague. This was the only school in this town. We noticed more or less significant changes in all areas of interest. In some cases, there was agreement in the test results and teacher's evaluation whereas in other there were differences. KEY WORDS Reuven Feuerstein, modifiability of intelligence, deficits of cognitive functions, mediated...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016006730106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV