Vliv sportovních celebrit na nákupní preference studentů pražských středních a vysokých škol
Sports celebrity influence on the behavioural intentions of students from secondary schools and universities in Prague
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60743Identifiers
Study Information System: 128436
Collections
- Kvalifikační práce [8347]
Author
Advisor
Referee
Musálek, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 5. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketing, marketingová komunikace, marketingový výzkum, nákupní chování, spotřebitel, zákazník, sportovní celebritaKeywords (English)
Marketing, marketing communication, marketing research, behavioural intention, consumer, customer, sports celebrityNázev práce: Vliv sportovních celebrit na nákupní preference studentů pražských středních a vysokých škol Cíle práce: Zjistit vliv sportovních osobností na nákupní preference studentů pražských středních a vysokých škol. Metoda: Pro marketingový výzkum je zvoleno písemné dotazování. Výběrovou jednotku tvoří studenti pražských středních a vysokých škol, kteří byli vybráni pomocí vhodné příležitosti. Výsledky: Z výsledků výzkumu nebylo jednoznačně prokázáno, že využití sportovních osobností má pozitivní efekt na spotřebitelské preference studentů SŠ a VŠ. Veškerá získaná data jsou uspořádána do tabulek a grafů ve výsledkové části. Klíčová slova: Marketing, marketingová komunikace, marketingový výzkum, nákupní chování, spotřebitel, zákazník, sportovní celebrita.
Title: Sports celebrity influence on the behavioural intentions of students from secondary schools and universities in Prague Objectives: The goal of my study is to determine the effect of sports celebrities on the behavioural intentions of students from secondary schools and universities in Prague. Methods: The method of written questionnaire is selected for marketing research. The sampling unit is consisted of students from secondary schools and universities in Prague. The students were selected randomly. Results: The results of research have not been clearly demonstrated that the sports celebrities have positive effect on the behavioural intentions of students from secondary schools and universities in Prague. The final information is organized in tables and graphs in result section. Key words: Marketing, marketing communication, marketing research, behavioural intention, consumer, customer, sports celebrity.