Show simple item record

Strategies for Successful Adaptation of Children to Preschool
dc.contributor.advisorOrtová, Marie
dc.creatorFejfarová, Ester
dc.date.accessioned2017-05-18T14:37:55Z
dc.date.available2017-05-18T14:37:55Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60729
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the issue of adaptation of children when they enter nursery school. The thesis presumes the child's entry to the facility at the school year during which the age of three would be reached. The thesis characterizes the changes accompanying the child's entry and factors, which influence it. The aim of the thesis is to describe concrete strategies for successful adaptation of children to preschool and supplement them with examples from practise. The practical part describes specific approaches for problematic cases and supports these with a case study of a three-years old girl with adaptation issues. The degree of the accomplishment of the adaptation proccess is influenced above all by parenting, the personality of the nursery school teacher, and his cooperation with the child's parents. The proper methods for dealing with the problems are: communication with the child, cultivation of the desired behaviout and regulation of the undesirable behaviour in a form of rewards and punishment, reserving a period of time only for a specific child, analysis of the child's behaviour and character, ignoring the undesirable behaviour, possibility of selfcontrol in out-of-collective environment, postponing of unrealizable requests and, last but not least, creative solutions. Powered by TCPDF...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou adaptačních problémů dětí při vstupu do mateřské školy, přičemž práce předpokládá vstup dítěte do zařízení ve školním roce, kdy dosáhne tří let. Práce charakterizuje změny probíhající při vstupu dítěte do mateřské školy a činitele, jež samotný vstup ovlivňují. Cílem bakalářské práce je popsat konkrétní strategie použitelné při zvládání adaptačních problémů dítěte v mateřské škole a doložit tyto strategie příklady z praxe. Praktická část popisuje konkrétní postupy zvládání problémových situací a doplňuje je popisem kazuistiky tříleté dívky s problémovou adaptací. Míra úspěchu adaptačního procesu je ovlivněna zejména výchovným vedením rodičů, osobností učitele v mateřské škole a společnou spoluprací těchto dospělých osob. Účinnou strategií je zejména prevence problémového chování projevující se plynulým přechodem do zařízení mateřské školy, paralelními podmínkami, využitím rituálů jako kontroly nad změnami a hmatatelným určujícím místem pro dítě. Vhodnými metodami řešení problémů se stávají dostatečná komunikace s dítětem; upevňování žádoucího chování a regulování nežádoucího chování formou odměn a trestů; vytvoření vyhrazeného času pro dítě; prevence v důsledku poznání dítěte a analýzy jeho chování a projevů; ignorování nežádoucího chování; umožnění času na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleStrategie zvládání adaptačních problémů dětí při vstupu do mateřské školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-24
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId125154
dc.title.translatedStrategies for Successful Adaptation of Children to Preschoolen_US
dc.contributor.refereeKlímová, Olga
dc.identifier.aleph001603556
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVýtečněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou adaptačních problémů dětí při vstupu do mateřské školy, přičemž práce předpokládá vstup dítěte do zařízení ve školním roce, kdy dosáhne tří let. Práce charakterizuje změny probíhající při vstupu dítěte do mateřské školy a činitele, jež samotný vstup ovlivňují. Cílem bakalářské práce je popsat konkrétní strategie použitelné při zvládání adaptačních problémů dítěte v mateřské škole a doložit tyto strategie příklady z praxe. Praktická část popisuje konkrétní postupy zvládání problémových situací a doplňuje je popisem kazuistiky tříleté dívky s problémovou adaptací. Míra úspěchu adaptačního procesu je ovlivněna zejména výchovným vedením rodičů, osobností učitele v mateřské škole a společnou spoluprací těchto dospělých osob. Účinnou strategií je zejména prevence problémového chování projevující se plynulým přechodem do zařízení mateřské školy, paralelními podmínkami, využitím rituálů jako kontroly nad změnami a hmatatelným určujícím místem pro dítě. Vhodnými metodami řešení problémů se stávají dostatečná komunikace s dítětem; upevňování žádoucího chování a regulování nežádoucího chování formou odměn a trestů; vytvoření vyhrazeného času pro dítě; prevence v důsledku poznání dítěte a analýzy jeho chování a projevů; ignorování nežádoucího chování; umožnění času na...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the issue of adaptation of children when they enter nursery school. The thesis presumes the child's entry to the facility at the school year during which the age of three would be reached. The thesis characterizes the changes accompanying the child's entry and factors, which influence it. The aim of the thesis is to describe concrete strategies for successful adaptation of children to preschool and supplement them with examples from practise. The practical part describes specific approaches for problematic cases and supports these with a case study of a three-years old girl with adaptation issues. The degree of the accomplishment of the adaptation proccess is influenced above all by parenting, the personality of the nursery school teacher, and his cooperation with the child's parents. The proper methods for dealing with the problems are: communication with the child, cultivation of the desired behaviout and regulation of the undesirable behaviour in a form of rewards and punishment, reserving a period of time only for a specific child, analysis of the child's behaviour and character, ignoring the undesirable behaviour, possibility of selfcontrol in out-of-collective environment, postponing of unrealizable requests and, last but not least, creative solutions. Powered by TCPDF...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV