Show simple item record

Mentoring of School
dc.contributor.advisorBaštecká, Bohumila
dc.creatorKlimeš, Milan
dc.date.accessioned2017-05-18T14:21:57Z
dc.date.available2017-05-18T14:21:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60642
dc.description.abstractThis thesis describes a method for the introduction of mentoring in schools. Mentoring is presented in this thesis as a possible concept of co-operation of teacher and student. In the theoretical part of thesis are defined pedagogy and didactics as the primary areas in which to carry out basic educational processes in which there is a development of the human personality. Basic educational processes in this thesis are understood as education and training and the primary outcome of these educational processes is competence. The area of education is described by educational targets, principles and forms, resources, processes and activities. The teacher and the student are actors in the educational process. Another area of theoretical part of the work is the definition and description of mentoring as a possible tool in educational practice. The practical part is specifically described the organizational culture of schools and the method of implementation of mentoring in school. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractDiplomová práce popisuje metodu zavádění mentoringu do školy. Mentoring je v této práci představen jako možná koncepce spolupráce pedagoga a žáka. V teoretické části je vymezena oblast pedagogiky a didaktiky jako primární oblast, kde probíhají základní edukační procesy, ve kterých dochází k rozvíjení osobnosti člověka. Základní edukační procesy v této práci jsou chápány jako výchova a vzdělání a primárním výsledkem těchto edukačních procesů jsou kompetence. Oblast edukace je popsána pomocí edukačních cílů, principů a forem, prostředků, procesů a činností. Aktéry edukačního procesu jsou pedagog a žák. Další oblastí teoretické části práce je vymezení a popis mentoringu jako možného nástroje v edukační praxi. V praktické části je konkrétně popsána organizační kultura školy a metoda zavádění mentoringu do školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleMentoring na školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-02-04
dc.description.departmentDepartment of Theological Ethicsen_US
dc.description.departmentKatedra teologické etikycs_CZ
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId119643
dc.title.translatedMentoring of Schoolen_US
dc.contributor.refereeTrojan, Václav
dc.identifier.aleph001680663
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKřesťanská humanitární a pastorační práce - diakonikacs_CZ
thesis.degree.disciplineChristian Social Practiceen_US
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Katedra teologické etikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Department of Theological Ethicsen_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKřesťanská humanitární a pastorační práce - diakonikacs_CZ
uk.degree-discipline.enChristian Social Practiceen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csNedostatečněcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce popisuje metodu zavádění mentoringu do školy. Mentoring je v této práci představen jako možná koncepce spolupráce pedagoga a žáka. V teoretické části je vymezena oblast pedagogiky a didaktiky jako primární oblast, kde probíhají základní edukační procesy, ve kterých dochází k rozvíjení osobnosti člověka. Základní edukační procesy v této práci jsou chápány jako výchova a vzdělání a primárním výsledkem těchto edukačních procesů jsou kompetence. Oblast edukace je popsána pomocí edukačních cílů, principů a forem, prostředků, procesů a činností. Aktéry edukačního procesu jsou pedagog a žák. Další oblastí teoretické části práce je vymezení a popis mentoringu jako možného nástroje v edukační praxi. V praktické části je konkrétně popsána organizační kultura školy a metoda zavádění mentoringu do školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis describes a method for the introduction of mentoring in schools. Mentoring is presented in this thesis as a possible concept of co-operation of teacher and student. In the theoretical part of thesis are defined pedagogy and didactics as the primary areas in which to carry out basic educational processes in which there is a development of the human personality. Basic educational processes in this thesis are understood as education and training and the primary outcome of these educational processes is competence. The area of education is described by educational targets, principles and forms, resources, processes and activities. The teacher and the student are actors in the educational process. Another area of theoretical part of the work is the definition and description of mentoring as a possible tool in educational practice. The practical part is specifically described the organizational culture of schools and the method of implementation of mentoring in school. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra teologické etikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016806630106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV