Show simple item record

Motivation of teaching staff in kindergartens
dc.contributor.advisorKalous, Jaroslav
dc.creatorKrátká, Zdeňka
dc.date.accessioned2017-05-18T14:06:26Z
dc.date.available2017-05-18T14:06:26Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60555
dc.description.abstract6 TITLE: Motivation of teaching staff in kindergartens AUTHOR: Bc. Zdeňka Krátká DEPARTME T: School Management Centre SUPERVISOR: Assoc. Prof. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRACT: The final thesis is focused on the analysis of the process of motivation of teachers in terms of nursery schools. The first part discusses the theoretical forms of motivation and motivational factors influencing motivation of teachers. The second part is focused on the detailed principles of motivation for directors of nursery school themselves and the role of directors in the process of motivation of teachers. The third part analyzes the current state of motivation in nursery schools through meta-analysis of literature dealing with this issue in the past dealt with. In the end of the empirical part of the thesis, the influence of different positive and negative motivation factors are discussed, the incentive system is created for teachers in nursery schools and the recommendations for the management of schools is formulated, how to effectively motivate their subordinates and what to avoid. KEYWORDS: motivation, positive motivation factor, demotivation, theory of motivation, motivation systemen_US
dc.description.abstract5 ÁZEV: Motivace pedagogických pracovníků v mateřských školách AUTOR: Bc. Zdeňka Krátká KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Závěrečná diplomová práce je zaměřena na analýzu procesu motivace pedagogických pracovníků v podmínkách mateřské školy. V první části práce jsou diskutovány teoretické formy motivace a motivační faktory mající vliv zejména při motivování pedagogů. Druhá část práce je detailněji zaměřena na principy motivování ředitelů MŠ sebe sama a na roli ředitelů mateřských škol v procesu motivace pedagogických pracovníků. Třetí část práce analyzuje současný stav motivování v mateřských školách prostřednictvím metaanalýzy odborných prací, které se touto problematikou v minulosti již zabývaly. V závěru empirické části práce je diskutován vliv jednotlivých pozitivních a negativních motivačních faktorů, je vytvořen univerzální motivační systém pedagogických pracovníků mateřských škol a jsou formulována doporučení pro management škol, jak co nejefektivněji motivovat své podřízené a čemu se vyvarovat. KLÍČOVÁ SLOVA: motivace, pozitivní motivační faktory, demotivátory, teorie motivace, motivační systémcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectpozitivní motivační faktorycs_CZ
dc.subjectdemotivátorycs_CZ
dc.subjectteorie motivacecs_CZ
dc.subjectmotivační systémcs_CZ
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectpositive motivation factoren_US
dc.subjectdemotivationen_US
dc.subjecttheory of motivationen_US
dc.subjectmotivation systemen_US
dc.titleMotivace pedagogických pracovníků v mateřských školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-15
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId130372
dc.title.translatedMotivation of teaching staff in kindergartensen_US
dc.contributor.refereeTrojan, Václav
dc.identifier.aleph001558346
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs5 ÁZEV: Motivace pedagogických pracovníků v mateřských školách AUTOR: Bc. Zdeňka Krátká KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Závěrečná diplomová práce je zaměřena na analýzu procesu motivace pedagogických pracovníků v podmínkách mateřské školy. V první části práce jsou diskutovány teoretické formy motivace a motivační faktory mající vliv zejména při motivování pedagogů. Druhá část práce je detailněji zaměřena na principy motivování ředitelů MŠ sebe sama a na roli ředitelů mateřských škol v procesu motivace pedagogických pracovníků. Třetí část práce analyzuje současný stav motivování v mateřských školách prostřednictvím metaanalýzy odborných prací, které se touto problematikou v minulosti již zabývaly. V závěru empirické části práce je diskutován vliv jednotlivých pozitivních a negativních motivačních faktorů, je vytvořen univerzální motivační systém pedagogických pracovníků mateřských škol a jsou formulována doporučení pro management škol, jak co nejefektivněji motivovat své podřízené a čemu se vyvarovat. KLÍČOVÁ SLOVA: motivace, pozitivní motivační faktory, demotivátory, teorie motivace, motivační systémcs_CZ
uk.abstract.en6 TITLE: Motivation of teaching staff in kindergartens AUTHOR: Bc. Zdeňka Krátká DEPARTME T: School Management Centre SUPERVISOR: Assoc. Prof. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRACT: The final thesis is focused on the analysis of the process of motivation of teachers in terms of nursery schools. The first part discusses the theoretical forms of motivation and motivational factors influencing motivation of teachers. The second part is focused on the detailed principles of motivation for directors of nursery school themselves and the role of directors in the process of motivation of teachers. The third part analyzes the current state of motivation in nursery schools through meta-analysis of literature dealing with this issue in the past dealt with. In the end of the empirical part of the thesis, the influence of different positive and negative motivation factors are discussed, the incentive system is created for teachers in nursery schools and the recommendations for the management of schools is formulated, how to effectively motivate their subordinates and what to avoid. KEYWORDS: motivation, positive motivation factor, demotivation, theory of motivation, motivation systemen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV