Společná grafika
Collaborative print making
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60548Identifiers
Study Information System: 130811
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Consultant
Havlásek Tatarová, Lucie
Referee
Velíšek, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Art
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
grafika, grafický jazyk, kooperativní vyučování, výtvarná řada, výtvarný projektKeywords (English)
graphic, graphic language, collaborative education, fine art line, art projectTato Diplomová práce se zabývá inovativním pohledem na svět současné grafiky a její role v prostředí českých škol. Zkoumá metodu Společného tisknutí na různých typech školských pracovišť - její didaktická, pedagogická, sociální a psychologická specifika. Získané poznatky ověřuje v autorském projektu "Zahrada a vše co k ní patří". Základní údaje: Kejhová, T.: Společná grafika /Diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra Výtvarné výchovy, 123 stran. Klíčová slova: grafický jazyk, grafika, kooperativní vyučování, společný tisk, Výtvarná řada, Výtvarný projekt.
This Diploma Thesis deals with an innovative view of the world contemporary graphics and its roles in the environment of czech schools. It examines printing method of various types of educational institutions - it means didactic, pedagogical, social and psychological characteristics. The knowledge gained in the author verifies the "Garden and everything that belongs to it ". Details: Kejhová, T.: Collaborative print making /Diploma Thesis/ Prague 2012 - Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Art Education, 123 pages. Key words: Graphic Language, Graphic Art, Cooperative Teaching, Collaborative Print Making, Fine Art Cycle, Fine Art Project.