Show simple item record

Graffiti and Street Art, their's socioculturals and art's contextes
dc.contributor.advisorŠmíd, Jan
dc.creatorFejtová, Klára
dc.date.accessioned2017-05-18T13:55:58Z
dc.date.available2017-05-18T13:55:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60496
dc.description.abstractFEJTOVÁ, Klára. Graffiti and street art, their's socioculturals and art's contextes. Prague, 2013. Thesis. Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Fine Arts. Supervisor PhDr. Jan Šmíd, Ph.D., 232 pages.(Appendices: 3 plastic objects) In my diploma paper, I attempted to map the origins and evolution of graffiti and street art. Their possible starting point, sources of inspiration and connection to art throughout history and the present day. I have also mentioned the overlapping into and use in advertising, contemporary art and design. I have briefly dealt with the socio-cultural influence and its connection to this form of art. In the theoretical part of my paper, I devoted my attention to new trends in graffiti and street art. In the didactic part, I used specific ecological trends to create art series. Through this I linked art and environmental education and verified that students in the specific group are interested in incorporating this topic into their curriculum. A part of the is a research survey which shows the opinions and principally confirmed the interest of students in the specific group in this topic.en_US
dc.description.abstractFEJTOVÁ, Klára. Graffiti a street art, jejich sociokulturní a umělecké kontexty. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce PhDr. Jan Šmíd, Ph.D., 232 str. (Přílohy: 3 plastické objekty) V diplomové práci jsem se pokusila zmapovat vznik a vývoj graffiti a street artu. Jejich možná východiska, zdroj inspirace a souvislost s uměním v průběhu historie i v současnosti. Zmínila jsem také jejich přesah a využití v reklamě, současném umění a designu. Stručně jsem se věnovala i sociokulturním vlivům a provázanosti s touto oblastí umění. Svou pozornost jsem v teoretické části zaměřila na nové trendy graffiti a street artu. V didaktické části jsem využila konkrétně ekologické trendy k vytvoření výtvarné řady. Skrze ni jsem propojila výtvarnou a environmentální výchovu a ověřila, že žáky v dané skupině zajímá zařazení tohoto tématu do výuky. Součástí výtvarné řady je výzkumná sonda, která zjistila názory a převážně potvrdila zájem žáku v dané skupině o toto téma.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgraffitics_CZ
dc.subjectstreet artcs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectkontextcs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectsociální interakcecs_CZ
dc.subjectgraffitien_US
dc.subjectstreet arten_US
dc.subjectarten_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectcontexten_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.subjectsocial interactionen_US
dc.titleGraffiti a Street Art, jejich sociokulturní a umělecké kontextycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-11
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId95811
dc.title.translatedGraffiti and Street Art, their's socioculturals and art's contextesen_US
dc.contributor.refereeJakubcová Hajdušková, Lucie
dc.identifier.aleph001610107
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csFEJTOVÁ, Klára. Graffiti a street art, jejich sociokulturní a umělecké kontexty. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce PhDr. Jan Šmíd, Ph.D., 232 str. (Přílohy: 3 plastické objekty) V diplomové práci jsem se pokusila zmapovat vznik a vývoj graffiti a street artu. Jejich možná východiska, zdroj inspirace a souvislost s uměním v průběhu historie i v současnosti. Zmínila jsem také jejich přesah a využití v reklamě, současném umění a designu. Stručně jsem se věnovala i sociokulturním vlivům a provázanosti s touto oblastí umění. Svou pozornost jsem v teoretické části zaměřila na nové trendy graffiti a street artu. V didaktické části jsem využila konkrétně ekologické trendy k vytvoření výtvarné řady. Skrze ni jsem propojila výtvarnou a environmentální výchovu a ověřila, že žáky v dané skupině zajímá zařazení tohoto tématu do výuky. Součástí výtvarné řady je výzkumná sonda, která zjistila názory a převážně potvrdila zájem žáku v dané skupině o toto téma.cs_CZ
uk.abstract.enFEJTOVÁ, Klára. Graffiti and street art, their's socioculturals and art's contextes. Prague, 2013. Thesis. Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Fine Arts. Supervisor PhDr. Jan Šmíd, Ph.D., 232 pages.(Appendices: 3 plastic objects) In my diploma paper, I attempted to map the origins and evolution of graffiti and street art. Their possible starting point, sources of inspiration and connection to art throughout history and the present day. I have also mentioned the overlapping into and use in advertising, contemporary art and design. I have briefly dealt with the socio-cultural influence and its connection to this form of art. In the theoretical part of my paper, I devoted my attention to new trends in graffiti and street art. In the didactic part, I used specific ecological trends to create art series. Through this I linked art and environmental education and verified that students in the specific group are interested in incorporating this topic into their curriculum. A part of the is a research survey which shows the opinions and principally confirmed the interest of students in the specific group in this topic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV