dc.contributor.advisor | Šmíd, Jan | |
dc.creator | Fejtová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2021-03-25T20:07:40Z | |
dc.date.available | 2021-03-25T20:07:40Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/60496 | |
dc.description.abstract | FEJTOVÁ, Klára. Graffiti a street art, jejich sociokulturní a umělecké kontexty. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce PhDr. Jan Šmíd, Ph.D., 232 str. (Přílohy: 3 plastické objekty) V diplomové práci jsem se pokusila zmapovat vznik a vývoj graffiti a street artu. Jejich možná východiska, zdroj inspirace a souvislost s uměním v průběhu historie i v současnosti. Zmínila jsem také jejich přesah a využití v reklamě, současném umění a designu. Stručně jsem se věnovala i sociokulturním vlivům a provázanosti s touto oblastí umění. Svou pozornost jsem v teoretické části zaměřila na nové trendy graffiti a street artu. V didaktické části jsem využila konkrétně ekologické trendy k vytvoření výtvarné řady. Skrze ni jsem propojila výtvarnou a environmentální výchovu a ověřila, že žáky v dané skupině zajímá zařazení tohoto tématu do výuky. Součástí výtvarné řady je výzkumná sonda, která zjistila názory a převážně potvrdila zájem žáku v dané skupině o toto téma. | cs_CZ |
dc.description.abstract | FEJTOVÁ, Klára. Graffiti and street art, their's socioculturals and art's contextes. Prague, 2013. Thesis. Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Fine Arts. Supervisor PhDr. Jan Šmíd, Ph.D., 232 pages.(Appendices: 3 plastic objects) In my diploma paper, I attempted to map the origins and evolution of graffiti and street art. Their possible starting point, sources of inspiration and connection to art throughout history and the present day. I have also mentioned the overlapping into and use in advertising, contemporary art and design. I have briefly dealt with the socio-cultural influence and its connection to this form of art. In the theoretical part of my paper, I devoted my attention to new trends in graffiti and street art. In the didactic part, I used specific ecological trends to create art series. Through this I linked art and environmental education and verified that students in the specific group are interested in incorporating this topic into their curriculum. A part of the is a research survey which shows the opinions and principally confirmed the interest of students in the specific group in this topic. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | graffiti | en_US |
dc.subject | street art | en_US |
dc.subject | art | en_US |
dc.subject | art education | en_US |
dc.subject | context | en_US |
dc.subject | culture | en_US |
dc.subject | research | en_US |
dc.subject | social interaction | en_US |
dc.subject | graffiti | cs_CZ |
dc.subject | street art | cs_CZ |
dc.subject | umění | cs_CZ |
dc.subject | výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.subject | kontext | cs_CZ |
dc.subject | kultura | cs_CZ |
dc.subject | výzkum | cs_CZ |
dc.subject | sociální interakce | cs_CZ |
dc.title | Graffiti a Street Art, jejich sociokulturní a umělecké kontexty | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-11 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 95811 | |
dc.title.translated | Graffiti and Street Art, their's socioculturals and art's contextes | en_US |
dc.contributor.referee | Jakubcová Hajdušková, Lucie | |
dc.identifier.aleph | 001610107 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | FEJTOVÁ, Klára. Graffiti a street art, jejich sociokulturní a umělecké kontexty. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce PhDr. Jan Šmíd, Ph.D., 232 str. (Přílohy: 3 plastické objekty) V diplomové práci jsem se pokusila zmapovat vznik a vývoj graffiti a street artu. Jejich možná východiska, zdroj inspirace a souvislost s uměním v průběhu historie i v současnosti. Zmínila jsem také jejich přesah a využití v reklamě, současném umění a designu. Stručně jsem se věnovala i sociokulturním vlivům a provázanosti s touto oblastí umění. Svou pozornost jsem v teoretické části zaměřila na nové trendy graffiti a street artu. V didaktické části jsem využila konkrétně ekologické trendy k vytvoření výtvarné řady. Skrze ni jsem propojila výtvarnou a environmentální výchovu a ověřila, že žáky v dané skupině zajímá zařazení tohoto tématu do výuky. Součástí výtvarné řady je výzkumná sonda, která zjistila názory a převážně potvrdila zájem žáku v dané skupině o toto téma. | cs_CZ |
uk.abstract.en | FEJTOVÁ, Klára. Graffiti and street art, their's socioculturals and art's contextes. Prague, 2013. Thesis. Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Fine Arts. Supervisor PhDr. Jan Šmíd, Ph.D., 232 pages.(Appendices: 3 plastic objects) In my diploma paper, I attempted to map the origins and evolution of graffiti and street art. Their possible starting point, sources of inspiration and connection to art throughout history and the present day. I have also mentioned the overlapping into and use in advertising, contemporary art and design. I have briefly dealt with the socio-cultural influence and its connection to this form of art. In the theoretical part of my paper, I devoted my attention to new trends in graffiti and street art. In the didactic part, I used specific ecological trends to create art series. Through this I linked art and environmental education and verified that students in the specific group are interested in incorporating this topic into their curriculum. A part of the is a research survey which shows the opinions and principally confirmed the interest of students in the specific group in this topic. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Fulková, Marie | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990016101070106986 | |