dc.contributor.advisor | Kargerová, Jana | |
dc.creator | Kapounová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-05-18T13:49:26Z | |
dc.date.available | 2017-05-18T13:49:26Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/60465 | |
dc.description.abstract | This thesis deals with the use of innovative teaching methods and instructional strategies to support and develop literacy at the first grade of primary school. The theoretical part describes the changes in education related to curricular reform, also the change the objectives and the content of education towards the formation and development of key competencies, to prepare students for real life. This paper introduces the concept of contemporary Czech language and literature, its inclusion in the National Curriculum for Basic Education. The theoretical part focuses on the concept of literacy, reading literacy defined criteria. It also discusses the methods of critical thinking, which contribute to the development of reading skills. It also describes the course "Promoting literacy", which the author of the thesis completed in 2011. Research section presents action research, where the author verifies the theoretical knowledge of new specific methods and instructional strategies to promote literacy in practice. Research validates the effectiveness of innovative methods in terms of the development of key competencies for learning in terms of reading literacy criteria. It also examines whether these methods contribute to the education of students, whether helping to meet the objectives of cognitive... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá využíváním inovativních výukových metod a výchovných strategií na podporu a rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání spojené s kurikulární reformou, také změnu cílů a obsahu vzdělávání směrem k utváření a rozvoji klíčových kompetencí, k přípravě žáků pro praktický život. Práce seznamuje se současným pojetím předmětu Český jazyk a literatura, jeho začleněním v Rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na pojem čtenářská gramotnost, vymezuje kritéria čtenářské gramotnosti. Dále se věnuje metodám kritického myšlení, které přispívají k rozvoji čtenářské dovednosti. Popisuje také kurs "Podpora čtenářské gramotnosti", který autorka DP v roce 2011 absolvovala. Výzkumná část prezentuje akční výzkum, kde autorka ověřuje získané teoretické znalosti nových konkrétních metod a výchovných strategií na podporu čtenářské gramotnosti v praxi. Výzkum ověřuje efektivitu inovativních metod z hlediska rozvoje klíčových kompetencí žáků k učení, z hlediska kritérií čtenářské gramotnosti. Dále zkoumá, zda tyto metody přispívají k vzdělávání žáků, zda pomáhají k naplnění poznatkového cíle vyučovacích hodin, zda lze inovativní metody uplatnit v různých předmětech, ne pouze v českém jazyce. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | žák | cs_CZ |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | kompetence | cs_CZ |
dc.subject | kritické myšlení | cs_CZ |
dc.subject | metody | cs_CZ |
dc.subject | čtení | cs_CZ |
dc.subject | psaní | cs_CZ |
dc.subject | kladení otázek | cs_CZ |
dc.subject | předvídání | cs_CZ |
dc.subject | sdílení | cs_CZ |
dc.subject | čtenářské dovednosti | cs_CZ |
dc.subject | reflexe | cs_CZ |
dc.subject | text | cs_CZ |
dc.subject | reading literacy | en_US |
dc.subject | student | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | competence | en_US |
dc.subject | critical thinking | en_US |
dc.subject | methods | en_US |
dc.subject | reading | en_US |
dc.subject | writing | en_US |
dc.subject | asking questions | en_US |
dc.subject | predicting | en_US |
dc.subject | sharing | en_US |
dc.subject | reading skills | en_US |
dc.subject | reflections | en_US |
dc.subject | text | en_US |
dc.title | Využití nových výukových metod a výchovných strategií na podporu čtení a čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-10 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 119145 | |
dc.title.translated | Using new teaching methods and educational strategies to support reading and reading literacy at the primary school. | en_US |
dc.contributor.referee | Tomková, Anna | |
dc.identifier.aleph | 001595457 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá využíváním inovativních výukových metod a výchovných strategií na podporu a rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání spojené s kurikulární reformou, také změnu cílů a obsahu vzdělávání směrem k utváření a rozvoji klíčových kompetencí, k přípravě žáků pro praktický život. Práce seznamuje se současným pojetím předmětu Český jazyk a literatura, jeho začleněním v Rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na pojem čtenářská gramotnost, vymezuje kritéria čtenářské gramotnosti. Dále se věnuje metodám kritického myšlení, které přispívají k rozvoji čtenářské dovednosti. Popisuje také kurs "Podpora čtenářské gramotnosti", který autorka DP v roce 2011 absolvovala. Výzkumná část prezentuje akční výzkum, kde autorka ověřuje získané teoretické znalosti nových konkrétních metod a výchovných strategií na podporu čtenářské gramotnosti v praxi. Výzkum ověřuje efektivitu inovativních metod z hlediska rozvoje klíčových kompetencí žáků k učení, z hlediska kritérií čtenářské gramotnosti. Dále zkoumá, zda tyto metody přispívají k vzdělávání žáků, zda pomáhají k naplnění poznatkového cíle vyučovacích hodin, zda lze inovativní metody uplatnit v různých předmětech, ne pouze v českém jazyce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the use of innovative teaching methods and instructional strategies to support and develop literacy at the first grade of primary school. The theoretical part describes the changes in education related to curricular reform, also the change the objectives and the content of education towards the formation and development of key competencies, to prepare students for real life. This paper introduces the concept of contemporary Czech language and literature, its inclusion in the National Curriculum for Basic Education. The theoretical part focuses on the concept of literacy, reading literacy defined criteria. It also discusses the methods of critical thinking, which contribute to the development of reading skills. It also describes the course "Promoting literacy", which the author of the thesis completed in 2011. Research section presents action research, where the author verifies the theoretical knowledge of new specific methods and instructional strategies to promote literacy in practice. Research validates the effectiveness of innovative methods in terms of the development of key competencies for learning in terms of reading literacy criteria. It also examines whether these methods contribute to the education of students, whether helping to meet the objectives of cognitive... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015954570106986 | |