Show simple item record

Analysis of Reasons Leading to Primary School Failures of Romany Children
dc.creatorMíková, Dana
dc.date.accessioned2019-02-19T13:14:22Z
dc.date.available2019-02-19T13:14:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60375
dc.description.abstractRigorózní práce se zabývá rozborem a analýzou příčin školní neúspěšnosti romských žáků na základní škole. V empirickém šetření je práce zaměřena na znalost či neznalost mateřského jazyka - romštiny a její případný vliv na počáteční školní neúspěchy romských žáků. Dále řeší problematiku soužití romské komunity a majoritní společnosti a v neposlední řadě míru užívání romského jazyka a jeho vývoj či úpadek do budoucna. Získané závěry vyplývají z výsledků dotazníkového šetření na vzorku romské komunity ve sledovaném regionu. Podstatná část práce je zaměřena na připravenost, školní zralost a jazykovou vybavenost romských žáků na počátku školní docházky a zdůrazňuje nutnost pochopení, porozumění a přijetí romského dítěte českým pedagogem tak, aby se bylo schopno vzdělávat v hlavním vzdělávacím proudu s ostatními žáky.cs_CZ
dc.description.abstractThe rigorous work deals with the reasons leading to primary school failures of Romany children. The empirical research focuses on the knowledge or the lack of knowledge of the native language - the Romany language and its potential influence at the initial lack of success of the Romany pupils. Further it deals with the issues of coexistence of the Romany community with the majority society and last but not least the extent to which the Romany language is being used and its future development or decline. A substantial part of the work focuses on the readiness, the school maturity and language equipment of the Romany pupils at the beginning of their school attendance and highlights the necessity of understanding, comprehension and acceptance of the Romany child by the Czech teacher so that he is able to follow his education as a part of the main educational stream together with other pupils.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRomovécs_CZ
dc.subjectromské dítěcs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectpedagogcs_CZ
dc.subjectRomanyen_US
dc.subjectRomany childen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectupbringingen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.titleAnalýza příčin neúspěšnosti romských žáků na základní školecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-02-04
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId131436
dc.title.translatedAnalysis of Reasons Leading to Primary School Failures of Romany Childrenen_US
dc.contributor.refereeAndrš, Zbyněk
dc.contributor.refereePospíšil, Milan
dc.identifier.aleph001577886
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce se zabývá rozborem a analýzou příčin školní neúspěšnosti romských žáků na základní škole. V empirickém šetření je práce zaměřena na znalost či neznalost mateřského jazyka - romštiny a její případný vliv na počáteční školní neúspěchy romských žáků. Dále řeší problematiku soužití romské komunity a majoritní společnosti a v neposlední řadě míru užívání romského jazyka a jeho vývoj či úpadek do budoucna. Získané závěry vyplývají z výsledků dotazníkového šetření na vzorku romské komunity ve sledovaném regionu. Podstatná část práce je zaměřena na připravenost, školní zralost a jazykovou vybavenost romských žáků na počátku školní docházky a zdůrazňuje nutnost pochopení, porozumění a přijetí romského dítěte českým pedagogem tak, aby se bylo schopno vzdělávat v hlavním vzdělávacím proudu s ostatními žáky.cs_CZ
uk.abstract.enThe rigorous work deals with the reasons leading to primary school failures of Romany children. The empirical research focuses on the knowledge or the lack of knowledge of the native language - the Romany language and its potential influence at the initial lack of success of the Romany pupils. Further it deals with the issues of coexistence of the Romany community with the majority society and last but not least the extent to which the Romany language is being used and its future development or decline. A substantial part of the work focuses on the readiness, the school maturity and language equipment of the Romany pupils at the beginning of their school attendance and highlights the necessity of understanding, comprehension and acceptance of the Romany child by the Czech teacher so that he is able to follow his education as a part of the main educational stream together with other pupils.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV