Show simple item record

The marketing research of personality of sports brand Nike
dc.contributor.advisorČáslavová, Eva
dc.creatorOndrášková, Adéla
dc.date.accessioned2017-05-18T13:30:36Z
dc.date.available2017-05-18T13:30:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60363
dc.description.abstractTitle: The marketing research of personality of sports brand Nike. Objectives: The aim of this bachelor thesis is to find out on base of marketing research what is the personality of sports brand Nike like. Then base on results of research to propose possible solutions, which could have influence for better quality of strategic management of brand Nike. The research will be directed at strength and weaknesses of the brand and how important these aspects are for customers. Methods: For a collecting of primary data was used a method of written questioning with some characters of electronic questioning. The brand personality identification of sports brand Nike was based on the brand personality measurement method according to Jennifer Lynn Aaker (1997). The interpretation of obtained data was performed by their statistical analysis. Results: The research results showed, that the brand personality of sports brand Nike can be described by characteristics original, cheerful, trendy, cool, young, imaginative, Up-to-date, independent, contemporary, successful, leader, confident and good-looking. On the contrary charakteristics family-oriented, small-town and secure aren't typical for sports brand Nike. Keywords: sports brand, personality, marketing researchen_US
dc.description.abstractNázev: Marketingový výzkum osobnosti sportovní značky Nike. Cíle: Cílem bakalářské práce je na základě marketingového výzkumu zjistit, jaká je osobnost sportovní značky Nike. Poté na základě výsledků provedeného výzkumu navrhnout případná řešení, která by vedla ke kvalitnějšímu strategickému řízení značky Nike. Studie bude zaměřena na silné a slabé stránky uvedené značky a jejich důležitost pro zákazníka. Metody: Pro získání primárních dat byla použita metoda písemného dotazování s prvky dotazování elektronického. Identifikace osobnosti sportovní značky Nike byla provedena pomocí metody měření osobnosti značky podle Jennifer Lynn Aaker (1997). Interpretace získaných dat byla provedena jejich statistickou analýzou. Výsledky: Výsledky výzkumu ukázaly, že sportovní značku Nike charakterizují vlastnosti originální, optimistická, trendy, cool, mladá, nápaditá, aktuální, současná, úspěšná, vůdčí, sebejistá a good-looking. Naopak vlastnosti maloměstská, zaměřená na rodinu a ochranářská nejsou této značce vlastní. Klíčová slova: sportovní značka, osobnost, marketingový výzkumcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectsportovní značkacs_CZ
dc.subjectosobnostcs_CZ
dc.subjectmarketingový výzkumcs_CZ
dc.subjectsports branden_US
dc.subjectpersonalityen_US
dc.subjectmarketing researchen_US
dc.titleMarketingový výzkum osobnosti sportovní značky Nikecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-05-09
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId122125
dc.title.translatedThe marketing research of personality of sports brand Nikeen_US
dc.contributor.refereeŠtědroň, Bohumír
dc.identifier.aleph001587499
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Marketingový výzkum osobnosti sportovní značky Nike. Cíle: Cílem bakalářské práce je na základě marketingového výzkumu zjistit, jaká je osobnost sportovní značky Nike. Poté na základě výsledků provedeného výzkumu navrhnout případná řešení, která by vedla ke kvalitnějšímu strategickému řízení značky Nike. Studie bude zaměřena na silné a slabé stránky uvedené značky a jejich důležitost pro zákazníka. Metody: Pro získání primárních dat byla použita metoda písemného dotazování s prvky dotazování elektronického. Identifikace osobnosti sportovní značky Nike byla provedena pomocí metody měření osobnosti značky podle Jennifer Lynn Aaker (1997). Interpretace získaných dat byla provedena jejich statistickou analýzou. Výsledky: Výsledky výzkumu ukázaly, že sportovní značku Nike charakterizují vlastnosti originální, optimistická, trendy, cool, mladá, nápaditá, aktuální, současná, úspěšná, vůdčí, sebejistá a good-looking. Naopak vlastnosti maloměstská, zaměřená na rodinu a ochranářská nejsou této značce vlastní. Klíčová slova: sportovní značka, osobnost, marketingový výzkumcs_CZ
uk.abstract.enTitle: The marketing research of personality of sports brand Nike. Objectives: The aim of this bachelor thesis is to find out on base of marketing research what is the personality of sports brand Nike like. Then base on results of research to propose possible solutions, which could have influence for better quality of strategic management of brand Nike. The research will be directed at strength and weaknesses of the brand and how important these aspects are for customers. Methods: For a collecting of primary data was used a method of written questioning with some characters of electronic questioning. The brand personality identification of sports brand Nike was based on the brand personality measurement method according to Jennifer Lynn Aaker (1997). The interpretation of obtained data was performed by their statistical analysis. Results: The research results showed, that the brand personality of sports brand Nike can be described by characteristics original, cheerful, trendy, cool, young, imaginative, Up-to-date, independent, contemporary, successful, leader, confident and good-looking. On the contrary charakteristics family-oriented, small-town and secure aren't typical for sports brand Nike. Keywords: sports brand, personality, marketing researchen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV