Show simple item record

Generation Y as an Alternative Music Audience and the Role of New Media in the Creation of Community and Taste
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorMasná, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-18T13:23:59Z
dc.date.available2017-05-18T13:23:59Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60327
dc.description.abstractThe thesis examines how have the habits of music users changed after they had become internet users. The goal of the thesis is to put some light on the relation of part of the generation Y to the new media A method of deduction is used based on the theory of hypothesis which is subsequently evaluated by the audience (generation Y) of alternative music (surveyed years of birth 1984-1991). In the first chapter the generation Y is defined according to some of foreign authors' theories and then put in the context of the Czech environment. A technology background and possible influences on the behaviour of the music users of this generation is described. The second chapter describes transformation of the music industry from the late 90's till now which has been happening thanks to the new possibility to distribute various content on the Internet. I focus in particular on the peer-to-peer networks. By explaining the development of this matter I prepare a basis for a better understanding to both respondents' behaviour and their attitudes to illegal music downloads. I also touch upon the new media's role in the taste formation and the change of relationship between a performer and a music fan. The third chapter considers Internet to be the communication platform of the generation Y. It gives such a hypothesis that...en_US
dc.description.abstractPráce zkoumá, jak se změnily návyky hudebních uživatelů ve spojitosti s hudbou poté, co se stali uživateli internetu, a tím chce osvětlit vztah části generace Y k novým médiím. Metodou dedukce vytvářím na základě teorií hypotézy, které následně prověřuji u publika alternativní hudby z řad generace Y (zkoumané ročníky 1984-1991). V prvním oddíle přibližuji vymezení generace Y na teoriích zahraničních autorů a zkoumám jejich přenositelnost na české prostředí. Nastiňuji technologické zázemí a předkládám jejich možné vlivy na chování hudebních uživatelů této generace. V druhém oddíle popisuji transformaci hudebního průmyslu od konce devadesátých let do současnosti, která byla spuštěna novou možností distribuce obsahu na internetu. Zaměřuji se zejména na peer-to-peer sítě: úvodem do této problematiky a vyložením názorů na ně připravuji základ pro porozumění chování respondentů i jejich názorů na neautorizované stahování hudby. Dotknu se i role nových médií při utváření hudebního vkusu a změny vztahu mezi interpretem a fanouškem. Třetí oddíl se dívá na internet jako na komunikační platformu generace Y. Předkládá hypotézy o tom, že mladé hudební publikum na síti aktivně užívá, resp. produkuje obsahy a je součástí online komunit. Zkoumám také důsledky informačního, resp. hudebního nadbytku v současnosti. Výzkum byl...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGenerace Ycs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectdigitální médiacs_CZ
dc.subjectuživatelcs_CZ
dc.subjecthudební průmyslcs_CZ
dc.subjectkomunitycs_CZ
dc.subjectfanoušcics_CZ
dc.subjectalternativní hudbacs_CZ
dc.subjectutváření vkusucs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectGeneration Yen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectdigital mediaen_US
dc.subjectuseren_US
dc.subjectmusic industryen_US
dc.subjectcommunityen_US
dc.subjectfanen_US
dc.subjectalternative musicen_US
dc.subjecttaste formationen_US
dc.subjectsocial networken_US
dc.titleGenerace Y jako publikum alternativní hudby a role nových médií při utváření komunity a vkusucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-28
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId111937
dc.title.translatedGeneration Y as an Alternative Music Audience and the Role of New Media in the Creation of Community and Tasteen_US
dc.contributor.refereeFišerová, Sylvie
dc.identifier.aleph001558471
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce zkoumá, jak se změnily návyky hudebních uživatelů ve spojitosti s hudbou poté, co se stali uživateli internetu, a tím chce osvětlit vztah části generace Y k novým médiím. Metodou dedukce vytvářím na základě teorií hypotézy, které následně prověřuji u publika alternativní hudby z řad generace Y (zkoumané ročníky 1984-1991). V prvním oddíle přibližuji vymezení generace Y na teoriích zahraničních autorů a zkoumám jejich přenositelnost na české prostředí. Nastiňuji technologické zázemí a předkládám jejich možné vlivy na chování hudebních uživatelů této generace. V druhém oddíle popisuji transformaci hudebního průmyslu od konce devadesátých let do současnosti, která byla spuštěna novou možností distribuce obsahu na internetu. Zaměřuji se zejména na peer-to-peer sítě: úvodem do této problematiky a vyložením názorů na ně připravuji základ pro porozumění chování respondentů i jejich názorů na neautorizované stahování hudby. Dotknu se i role nových médií při utváření hudebního vkusu a změny vztahu mezi interpretem a fanouškem. Třetí oddíl se dívá na internet jako na komunikační platformu generace Y. Předkládá hypotézy o tom, že mladé hudební publikum na síti aktivně užívá, resp. produkuje obsahy a je součástí online komunit. Zkoumám také důsledky informačního, resp. hudebního nadbytku v současnosti. Výzkum byl...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis examines how have the habits of music users changed after they had become internet users. The goal of the thesis is to put some light on the relation of part of the generation Y to the new media A method of deduction is used based on the theory of hypothesis which is subsequently evaluated by the audience (generation Y) of alternative music (surveyed years of birth 1984-1991). In the first chapter the generation Y is defined according to some of foreign authors' theories and then put in the context of the Czech environment. A technology background and possible influences on the behaviour of the music users of this generation is described. The second chapter describes transformation of the music industry from the late 90's till now which has been happening thanks to the new possibility to distribute various content on the Internet. I focus in particular on the peer-to-peer networks. By explaining the development of this matter I prepare a basis for a better understanding to both respondents' behaviour and their attitudes to illegal music downloads. I also touch upon the new media's role in the taste formation and the change of relationship between a performer and a music fan. The third chapter considers Internet to be the communication platform of the generation Y. It gives such a hypothesis that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990015584710106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV