Show simple item record

Programme Offer Development of TV Channels Nova and Prima in Years 2001-2011 Focused on Their Own Production
dc.contributor.advisorBednařík, Petr
dc.creatorSlavíková, Klára
dc.date.accessioned2017-05-18T13:23:48Z
dc.date.available2017-05-18T13:23:48Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60326
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the development of TV listings of major Czech commercial channels, TV Nova and TV Prima, during 2002 - 2012. It focuses solely on their own production and covers the shift in aired genres, which has changed from the earlier variety shows and quiz shows to reality shows and soap operas that run the listings nowadays. Most TV production is based on so-called reality TV; there the emphasis is on capturing reality in a way, which is attractive for viewers and goes across many genres and styles. Consequently, the line between genres is becoming very thin and is no longer determining. The approaches these two channels took to structuring their TV listings are also very important since each had its own specific way. This thesis draws on theoretical grounds and covers important mechanisms affecting TV in the Czech Republic in three basic areas (global, technological and economic). It points out that globalization has brought about homogenized culture and international integration, which means many programmes are of foreign license. Moreover, we can see the trend of internetisation and convergence of TV content, which is increasingly influenced by modern technologies. The purpose of all this is high ratings that affect profits from advertising. And economic profit is for...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vývojem programové nabídky největších českých komerčních stanic TV Nova a TV Prima v letech 2002 - 2012. Zaměřuje se výhradně na vlastní tvorbu televizí a zachycuje proměnu vysílaných žánrů, které se od těch původních (estrád, vědomostních soutěží) přesunuly k reality show a mýdlovým operám, jež udávají charakter současných programových schémat. Většina televizní produkce staví právě na platformě tzv. reality TV, která klade důraz na zobrazování reality divácky atraktivním způsobem a prochází napříč žánry a styly. Pod tímto vlivem se hranice jednotlivých žánrů začínají zamlžovat a přestávají být určující. Signifikantní je přístup jednotlivých televizí k tvorbě programové nabídky, neboť každá se během období jasně vyprofilovala a zvolila specifický přístup. Celá práce je ukotvena v teoretických východiscích, vymezuje důležité mechanismy ovlivňující českou televizní krajinu ve třech základních oblastech (globální, technologické a ekonomické). Všímá si, že globalizace přinesla homogenizaci kultury a mezinárodní integraci, proto je řada pořadů v dnešní době realizována na základě zahraniční licence. Navíc dochází k internetizaci a konvergenci televizních obsahů, do kterých stále více promlouvají moderní technologie. To vše se děje za účelem dosažení dobrých výsledků...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTelevizecs_CZ
dc.subjectTV Novacs_CZ
dc.subjectTV Primacs_CZ
dc.subjectprogramcs_CZ
dc.subjecttelevizní žánrycs_CZ
dc.subjectreality TVcs_CZ
dc.subjectmýdlová operacs_CZ
dc.subjectTelevisionen_US
dc.subjectTV Novaen_US
dc.subjectTV Primaen_US
dc.subjectprogrammeen_US
dc.subjecttelevision genresen_US
dc.subjectreality TVen_US
dc.subjectsoap operaen_US
dc.titleVývoj programové nabídky TV stanic Nova a Prima v letech 2002-2012 se zaměřením na vlastní tvorbucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-29
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId111678
dc.title.translatedProgramme Offer Development of TV Channels Nova and Prima in Years 2001-2011 Focused on Their Own Productionen_US
dc.contributor.refereeJirák, Jan
dc.identifier.aleph001557825
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá vývojem programové nabídky největších českých komerčních stanic TV Nova a TV Prima v letech 2002 - 2012. Zaměřuje se výhradně na vlastní tvorbu televizí a zachycuje proměnu vysílaných žánrů, které se od těch původních (estrád, vědomostních soutěží) přesunuly k reality show a mýdlovým operám, jež udávají charakter současných programových schémat. Většina televizní produkce staví právě na platformě tzv. reality TV, která klade důraz na zobrazování reality divácky atraktivním způsobem a prochází napříč žánry a styly. Pod tímto vlivem se hranice jednotlivých žánrů začínají zamlžovat a přestávají být určující. Signifikantní je přístup jednotlivých televizí k tvorbě programové nabídky, neboť každá se během období jasně vyprofilovala a zvolila specifický přístup. Celá práce je ukotvena v teoretických východiscích, vymezuje důležité mechanismy ovlivňující českou televizní krajinu ve třech základních oblastech (globální, technologické a ekonomické). Všímá si, že globalizace přinesla homogenizaci kultury a mezinárodní integraci, proto je řada pořadů v dnešní době realizována na základě zahraniční licence. Navíc dochází k internetizaci a konvergenci televizních obsahů, do kterých stále více promlouvají moderní technologie. To vše se děje za účelem dosažení dobrých výsledků...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the development of TV listings of major Czech commercial channels, TV Nova and TV Prima, during 2002 - 2012. It focuses solely on their own production and covers the shift in aired genres, which has changed from the earlier variety shows and quiz shows to reality shows and soap operas that run the listings nowadays. Most TV production is based on so-called reality TV; there the emphasis is on capturing reality in a way, which is attractive for viewers and goes across many genres and styles. Consequently, the line between genres is becoming very thin and is no longer determining. The approaches these two channels took to structuring their TV listings are also very important since each had its own specific way. This thesis draws on theoretical grounds and covers important mechanisms affecting TV in the Czech Republic in three basic areas (global, technological and economic). It points out that globalization has brought about homogenized culture and international integration, which means many programmes are of foreign license. Moreover, we can see the trend of internetisation and convergence of TV content, which is increasingly influenced by modern technologies. The purpose of all this is high ratings that affect profits from advertising. And economic profit is for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV