Zobrazit minimální záznam

Why do primary school children choose multi-year gymnasiums?
dc.contributor.advisorGreger, David
dc.creatorSlanařová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-18T13:00:03Z
dc.date.available2017-05-18T13:00:03Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60200
dc.description.abstractThe Czech educational system offers primary school children the possibility to proceed in the lower-secondary education at a multi-year gymnasium. This bachelor's thesis examines the students' change from a basic school to a multi-year gymnasium and explains the real reasons, why children choose this school type. The theoretical part provides the basic history of the Czech educational system, especially gymnasiums, and familiarizes the reader with research and facts about tracking and ability grouping. In the empirical part, the thesis describes methodological aspects of qualitative research. It analyses reasons why children choose an eight-year gymnasium, what is expected from future studies and what experience these eleven years old children have.en_US
dc.description.abstractVzdělávací systém v České republice nabízí žákům možnost absolvovat nižší sekundární stupeň vzdělávání i na víceletém gymnáziu. Tato bakalářská práce se zabývá přestupem na víceletá gymnázia a jejich společenskými souvislostmi. Pokouší se odkrýt pravé důvody, které žáka vedou k tomuto rozhodnutí. V teoretické části čtenářovi nabídne základní posloupnost historických změn ve školském systému, která se dotýkala víceletých gymnázií. Poskytne také empirické a faktické poznatky o problematice diferenciace ve vzdělávání, zvláště o víceletých gymnáziích. Empirická část podrobně rozebírá metodologii kvalitativního výzkumu, který měl za cíl osvětlit, proč žáci přecházejí na osmiletá gymnázia, čím si jedenáctiletý žák musí před vstupem na ně projít a jaké má očekávání od budoucího studia.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvíceletá gymnáziacs_CZ
dc.subjectvnější diferenciacecs_CZ
dc.subjectvnitřní diferenciacecs_CZ
dc.subjectselekcecs_CZ
dc.subjectvolba školycs_CZ
dc.subjectpřijímací řízenícs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectmulti-year gymnasiumen_US
dc.subjecttrackingen_US
dc.subjectability groupingen_US
dc.subjectselective school systemsen_US
dc.subjectschool choiceen_US
dc.subjectadmission proceduresen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.titleProč žáci volí víceletá gymnázia?cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-19
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId106144
dc.title.translatedWhy do primary school children choose multi-year gymnasiums?en_US
dc.contributor.refereeStraková, Jana
dc.identifier.aleph001626524
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMatematika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineMathematics Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMatematika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enMathematics Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVzdělávací systém v České republice nabízí žákům možnost absolvovat nižší sekundární stupeň vzdělávání i na víceletém gymnáziu. Tato bakalářská práce se zabývá přestupem na víceletá gymnázia a jejich společenskými souvislostmi. Pokouší se odkrýt pravé důvody, které žáka vedou k tomuto rozhodnutí. V teoretické části čtenářovi nabídne základní posloupnost historických změn ve školském systému, která se dotýkala víceletých gymnázií. Poskytne také empirické a faktické poznatky o problematice diferenciace ve vzdělávání, zvláště o víceletých gymnáziích. Empirická část podrobně rozebírá metodologii kvalitativního výzkumu, který měl za cíl osvětlit, proč žáci přecházejí na osmiletá gymnázia, čím si jedenáctiletý žák musí před vstupem na ně projít a jaké má očekávání od budoucího studia.cs_CZ
uk.abstract.enThe Czech educational system offers primary school children the possibility to proceed in the lower-secondary education at a multi-year gymnasium. This bachelor's thesis examines the students' change from a basic school to a multi-year gymnasium and explains the real reasons, why children choose this school type. The theoretical part provides the basic history of the Czech educational system, especially gymnasiums, and familiarizes the reader with research and facts about tracking and ability grouping. In the empirical part, the thesis describes methodological aspects of qualitative research. It analyses reasons why children choose an eight-year gymnasium, what is expected from future studies and what experience these eleven years old children have.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.identifier.lisID990016265240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV