Show simple item record

Conflict of Morality and Law in The Field of Education for Management Staff
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorGotfrýdová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-18T12:53:10Z
dc.date.available2017-05-18T12:53:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60162
dc.description.abstractThe work deals with a conflict of morality and law for managers (head masters) in the field of education. First handles this issue theoretically and with respect to moral standards, ethics, law, law distribution, natural and positive law, law property, managers, decision processes and decision-making styles. As next three different scenarios (cases) are worked up. These cases are selected based on real experience of the current headmasters and they are balancing on the imaginary edge of morality and law. Their subsequent analysis outlines possible solutions, options and suggests solutions to that challenge these issues. The work also deals with laws, regulations and documents which are necessary to know to these issues. It shows the direction of the possible headmaster decision process. The work submits a small qualitative research at the end. This research shows the real attitudes of headmasters. The sample of respondents from the current headmasters was addressed by questionnaire. The respondents faced the necessity of deciding whether a given case leans towards resolving the situation based on existing law, or solve the situation using their own judgment, values scale and moral attitudes.en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá střetem morálky a práva u řídících pracovníků (ředitelů škol) v oblasti školství. Nejprve zpracovává tuto problematiku teoreticky a to se zřetelem na morální normy, etiku, právní normy, rozdělení práva, přirozené a pozitivní právo, vlastnosti práva, řídící pracovníky, rozhodovací procesy a styly rozhodování. Následně jsou rozpracovány tři modelové situace (kauzy), které jsou vybrány přímo ze skutečné praxe současných ředitelů škola a které se pohybují na pomyslné hraně morálky a práva. Jejich následný rozbor nastiňuje možná řešení, varianty a návrh řešení, jak se k danému problému postavit. Práce také zpracovává zákony, vyhlášky a dokumenty, které je k dané problematice nutno znát, a ukazuje směr, kterým se může rozhodovací proces ředitele školy ubírat. Práce v závěru předkládá malý kvalitativní výzkum, který ukazuje skutečné postoje ředitelů škol. Formou dotazníkového šetření oslovuje vzorek respondentů z řad současných ředitelů škol, kteří byli postaveni před nutnost rozhodnutí, zda se v konkrétní kauze přikloní k řešení situace na základě platných právních norem nebo situaci vyřeší za pomocí vlastního úsudku, žebříčku hodnot a morálního postoje.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleStřet morálky a práva v oblasti školství u řídících pracovníkůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-10
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId131912
dc.title.translatedConflict of Morality and Law in The Field of Education for Management Staffen_US
dc.contributor.refereeTrunda, Jiří
dc.identifier.aleph001622747
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá střetem morálky a práva u řídících pracovníků (ředitelů škol) v oblasti školství. Nejprve zpracovává tuto problematiku teoreticky a to se zřetelem na morální normy, etiku, právní normy, rozdělení práva, přirozené a pozitivní právo, vlastnosti práva, řídící pracovníky, rozhodovací procesy a styly rozhodování. Následně jsou rozpracovány tři modelové situace (kauzy), které jsou vybrány přímo ze skutečné praxe současných ředitelů škola a které se pohybují na pomyslné hraně morálky a práva. Jejich následný rozbor nastiňuje možná řešení, varianty a návrh řešení, jak se k danému problému postavit. Práce také zpracovává zákony, vyhlášky a dokumenty, které je k dané problematice nutno znát, a ukazuje směr, kterým se může rozhodovací proces ředitele školy ubírat. Práce v závěru předkládá malý kvalitativní výzkum, který ukazuje skutečné postoje ředitelů škol. Formou dotazníkového šetření oslovuje vzorek respondentů z řad současných ředitelů škol, kteří byli postaveni před nutnost rozhodnutí, zda se v konkrétní kauze přikloní k řešení situace na základě platných právních norem nebo situaci vyřeší za pomocí vlastního úsudku, žebříčku hodnot a morálního postoje.cs_CZ
uk.abstract.enThe work deals with a conflict of morality and law for managers (head masters) in the field of education. First handles this issue theoretically and with respect to moral standards, ethics, law, law distribution, natural and positive law, law property, managers, decision processes and decision-making styles. As next three different scenarios (cases) are worked up. These cases are selected based on real experience of the current headmasters and they are balancing on the imaginary edge of morality and law. Their subsequent analysis outlines possible solutions, options and suggests solutions to that challenge these issues. The work also deals with laws, regulations and documents which are necessary to know to these issues. It shows the direction of the possible headmaster decision process. The work submits a small qualitative research at the end. This research shows the real attitudes of headmasters. The sample of respondents from the current headmasters was addressed by questionnaire. The respondents faced the necessity of deciding whether a given case leans towards resolving the situation based on existing law, or solve the situation using their own judgment, values scale and moral attitudes.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV