Zobrazit minimální záznam

Spotřebitelský výběr v prostředí elektronického obchodování
dc.contributor.advisorCahlík, Tomáš
dc.creatorPražáková, Hana
dc.date.accessioned2017-05-18T12:49:35Z
dc.date.available2017-05-18T12:49:35Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60142
dc.description.abstractThe bachelor thesis The Consumer Choice in the E-Commerce Environment analyzes factors influencing the loyalty of e-commerce customers. The first part of the thesis describes the current situation of the e-commerce market in the Czech Republic. The second part introduces concepts that are connected to the theory of the consumer choice and CRM in the e-commerce environment. The third empirical part uses the theoretical concepts to create an empirical model which examines how the behaviour loyalty is related to the customer's satisfaction, to the marketing tactics and to the characteristics of e-shops and customers. The satisfaction with the last purchase proved to be an important determinant of the customer's loyalty. The probability of customer's loyalty depends also on the age of the e-shop and on the individual preferences. Customers for whom the price of the product is very important when making a purchasing decision tend to be less loyal. On the other hand, customers that prefer to buy at trustworthy sellers are more probable to be loyal in the future. Contrary, the marketing tactics did not prove to have any influence on the behavioural loyalty. The last part analyzes the influence of the website quality on the customer's satisfaction.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce Spotřebitelský výběr v on-line prostředí analyzuje faktory, které působí na loajalitu zákazníků elektronických obchodů. První část práce popisuje současnou situaci na trhu elektronické komerce v České republice. Druhá část pak rozvíjí koncepty, kterými se zabývá teorie zákaznického chování a marketingových taktik prodejců v on-line prostředí. Třetí praktická část navazuje na teoretické poznatky a s jejich pomocí autorka vytváří empirický model, kde zkoumá, jak behaviorální loajalita zákazníků závisí na spokojenosti s posledním nákupem na daném elektronickém obchodu, na marketingových taktikách prodejce a na dalších individuálních charakteristikách prodejce i nákupčího. Spokojenost s posledním nákupem se ukázala být důležitým determinantem zákaznického chování. To, s jakou pravděpodobností se zákazník při dalším nákupním rozhodování obrátí na stejného prodejce, závisí také na stáří daného elektronického obchodu a na preferencích jednotlivce. Jednotlivci, pro něž je při rozhodování velmi důležitá cena výrobku, mají tendenci být méně loajální. Jednotlivci, kteří preferují věrohodného prodejce při nákupu, mají větší pravděpodobnost, že budou v budoucnosti loajální. Naopak se neprokázalo, že marketingové taktiky mají vliv na behaviorální loajalitu zákazníků. V poslední části je...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectelektronické obchodovánícs_CZ
dc.subjectspotřebitelský výběrcs_CZ
dc.subjectřízení vztahů se zákazníkycs_CZ
dc.subjectloajalitacs_CZ
dc.subjectspotřební chovánícs_CZ
dc.subjectE-commerceen_US
dc.subjectconsumer choiceen_US
dc.subjectcustomer relationship managementen_US
dc.subjectloyaltyen_US
dc.subjectconsumer behaviouren_US
dc.titleThe Consumer Choice in the E-Commerce Environmenten_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-21
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId123274
dc.title.translatedSpotřebitelský výběr v prostředí elektronického obchodovánícs_CZ
dc.contributor.refereeJánský, Ivo
dc.identifier.aleph001677326
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce Spotřebitelský výběr v on-line prostředí analyzuje faktory, které působí na loajalitu zákazníků elektronických obchodů. První část práce popisuje současnou situaci na trhu elektronické komerce v České republice. Druhá část pak rozvíjí koncepty, kterými se zabývá teorie zákaznického chování a marketingových taktik prodejců v on-line prostředí. Třetí praktická část navazuje na teoretické poznatky a s jejich pomocí autorka vytváří empirický model, kde zkoumá, jak behaviorální loajalita zákazníků závisí na spokojenosti s posledním nákupem na daném elektronickém obchodu, na marketingových taktikách prodejce a na dalších individuálních charakteristikách prodejce i nákupčího. Spokojenost s posledním nákupem se ukázala být důležitým determinantem zákaznického chování. To, s jakou pravděpodobností se zákazník při dalším nákupním rozhodování obrátí na stejného prodejce, závisí také na stáří daného elektronického obchodu a na preferencích jednotlivce. Jednotlivci, pro něž je při rozhodování velmi důležitá cena výrobku, mají tendenci být méně loajální. Jednotlivci, kteří preferují věrohodného prodejce při nákupu, mají větší pravděpodobnost, že budou v budoucnosti loajální. Naopak se neprokázalo, že marketingové taktiky mají vliv na behaviorální loajalitu zákazníků. V poslední části je...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis The Consumer Choice in the E-Commerce Environment analyzes factors influencing the loyalty of e-commerce customers. The first part of the thesis describes the current situation of the e-commerce market in the Czech Republic. The second part introduces concepts that are connected to the theory of the consumer choice and CRM in the e-commerce environment. The third empirical part uses the theoretical concepts to create an empirical model which examines how the behaviour loyalty is related to the customer's satisfaction, to the marketing tactics and to the characteristics of e-shops and customers. The satisfaction with the last purchase proved to be an important determinant of the customer's loyalty. The probability of customer's loyalty depends also on the age of the e-shop and on the individual preferences. Customers for whom the price of the product is very important when making a purchasing decision tend to be less loyal. On the other hand, customers that prefer to buy at trustworthy sellers are more probable to be loyal in the future. Contrary, the marketing tactics did not prove to have any influence on the behavioural loyalty. The last part analyzes the influence of the website quality on the customer's satisfaction.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016773260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV