Zobrazit minimální záznam

Stoupavá intonace v oznamovacích větách a její implementace do výuky anglického jazyka
dc.contributor.advisorČervinková Poesová, Kristýna
dc.creatorBlahušová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-18T12:27:20Z
dc.date.available2017-05-18T12:27:20Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60022
dc.description.abstractThis thesis deals with the current phenomenon of uptalk. The theoretical part provides a brief overview of the phenomenon, including its characteristics in terms of phonetics and phonology, geographical and linguistic origin, occurrence in contemporary English, relation to gender and functions the pattern fulfils in interactions. The practical part focuses on the implementation of uptalk in teaching English. It aims at producing a lesson plan on the phenomenon and its subsequent application in class. Furthermore, it provides findings of a questionnaire survey conducted among the participants of the implementation project in order to get their feedback on the lesson plan.en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá aktuálním tématem stoupavé intonace v anglických oznamovacích větách, tzn. uptalkem. Teoretická část práce poskytuje stručný přehled o zmíněném jevu, včetně jeho popisu z hlediska fonetiky a fonologie, geografického a lingvistického původu, výskytu v současné angličtině i ve vztahu k pohlaví mluvčího a také funkcemi tohoto intonačního rysu v interakci. Praktická část práce se týká implementace uptalku do výuky anglického jazyka. Jejím cílem je vytvoření plánu hodiny se zaměřením na tento jev a jeho následná aplikace ve vyučování. Tato část dále přináší výsledky dotazníkového šetření realizovaného mezi účastníky samotné implementace za účelem získání jejich zpětné vazby na plán hodiny.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstoupavá intonace v oznamovacích větáchcs_CZ
dc.subjectintonacecs_CZ
dc.subjectvýuka výslovnostics_CZ
dc.subjectplán hodinycs_CZ
dc.subjectuptalken_US
dc.subjectintonationen_US
dc.subjectteaching pronunciationen_US
dc.subjectlesson planen_US
dc.titleUptalk and its Implementation in Teaching Englishen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-12
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132078
dc.title.translatedStoupavá intonace v oznamovacích větách a její implementace do výuky anglického jazykacs_CZ
dc.contributor.refereeMatuchová, Klára
dc.identifier.aleph001623479
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German languageen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá aktuálním tématem stoupavé intonace v anglických oznamovacích větách, tzn. uptalkem. Teoretická část práce poskytuje stručný přehled o zmíněném jevu, včetně jeho popisu z hlediska fonetiky a fonologie, geografického a lingvistického původu, výskytu v současné angličtině i ve vztahu k pohlaví mluvčího a také funkcemi tohoto intonačního rysu v interakci. Praktická část práce se týká implementace uptalku do výuky anglického jazyka. Jejím cílem je vytvoření plánu hodiny se zaměřením na tento jev a jeho následná aplikace ve vyučování. Tato část dále přináší výsledky dotazníkového šetření realizovaného mezi účastníky samotné implementace za účelem získání jejich zpětné vazby na plán hodiny.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the current phenomenon of uptalk. The theoretical part provides a brief overview of the phenomenon, including its characteristics in terms of phonetics and phonology, geographical and linguistic origin, occurrence in contemporary English, relation to gender and functions the pattern fulfils in interactions. The practical part focuses on the implementation of uptalk in teaching English. It aims at producing a lesson plan on the phenomenon and its subsequent application in class. Furthermore, it provides findings of a questionnaire survey conducted among the participants of the implementation project in order to get their feedback on the lesson plan.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990016234790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV