Zobrazit minimální záznam

Educational Methods of Mongolian Nomads. Habitual practice in selceted localities
dc.contributor.advisorOberfalzerová, Alena
dc.creatorMakúch, Branislav
dc.date.accessioned2021-03-26T13:58:18Z
dc.date.available2021-03-26T13:58:18Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59915
dc.description.abstractTato diplomová práce popisuje současné výchovné metody mongolských nomádů ve vybraných oblastech pohoří Hangai. Je zpracována na základě tří terénních výzkumů v této oblasti. Výchozím materiálem posloužily zaznamenané řízené rozhovory s pastevci a záznamy ze zúčastněného pozorování. Mongolská kultura se nachází v přelomovém stadiu, je ovlivňována několika faktory světa západní kultury a moderních technologií, které se stávají ve stále větší míře součástí života mongolských pastevců. Tyto faktory se zřetelně vyjevují při porovnání současných a bývalých vzdělávacích metod, dětských her a vzpomínek mluvčích z dětství, ale také při porovnání současného a bývalého školství. Přesto však jsou tradiční kultura i některé oblasti etnopedagogiky dosud živé, a především, starší mluvčí si jich velmi váží a snaží se je předat mladším generacím.cs_CZ
dc.description.abstractThis study describes the contemporary educational methods of Mongolian nomads from chosen sample locations of the Hangai mountains. It has been completed on the basis of three field research trips conducted in these locations. Recordings of guided interviews and notes based upon involved observation serve as the source material for this study. Mongolian culture is at a turning point, as it is influenced by many elements of the world of Western civilization as well as by modern technologies; these latter are becoming a part of the nomad's daily life to an ever greater extent. These elements are revealed through the comparison of past and contemporary educational methods, children's games and the recollections of elder nomads. It also reveals itself in the comparison of past and contemporary educational institutions. Nevertheless, traditional culture and certain aspects of ethno pedagogy still remain very much alive. It is largely the elders who regard these traditions with much esteem and try to pass them down to younger generations.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMongoliaen_US
dc.subjectethnopedagogyen_US
dc.subjectmongolian languageen_US
dc.subjectmodern technologiesen_US
dc.subjectpastoralismen_US
dc.subjectMongolskocs_CZ
dc.subjectetnopedagogikacs_CZ
dc.subjectmongolštinacs_CZ
dc.subjectmoderní technologiecs_CZ
dc.subjectpastevectvícs_CZ
dc.titleVýchovné metody mongolských kočovníků. Zvyklosti ve vybraných lokalitáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-28
dc.description.departmentÚstav asijských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Asian Studiesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId108824
dc.title.translatedEducational Methods of Mongolian Nomads. Habitual practice in selceted localitiesen_US
dc.contributor.refereeZikmundová, Veronika
dc.identifier.aleph001558847
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMongolian Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMongolistikacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav asijských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMongolistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enMongolian Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce popisuje současné výchovné metody mongolských nomádů ve vybraných oblastech pohoří Hangai. Je zpracována na základě tří terénních výzkumů v této oblasti. Výchozím materiálem posloužily zaznamenané řízené rozhovory s pastevci a záznamy ze zúčastněného pozorování. Mongolská kultura se nachází v přelomovém stadiu, je ovlivňována několika faktory světa západní kultury a moderních technologií, které se stávají ve stále větší míře součástí života mongolských pastevců. Tyto faktory se zřetelně vyjevují při porovnání současných a bývalých vzdělávacích metod, dětských her a vzpomínek mluvčích z dětství, ale také při porovnání současného a bývalého školství. Přesto však jsou tradiční kultura i některé oblasti etnopedagogiky dosud živé, a především, starší mluvčí si jich velmi váží a snaží se je předat mladším generacím.cs_CZ
uk.abstract.enThis study describes the contemporary educational methods of Mongolian nomads from chosen sample locations of the Hangai mountains. It has been completed on the basis of three field research trips conducted in these locations. Recordings of guided interviews and notes based upon involved observation serve as the source material for this study. Mongolian culture is at a turning point, as it is influenced by many elements of the world of Western civilization as well as by modern technologies; these latter are becoming a part of the nomad's daily life to an ever greater extent. These elements are revealed through the comparison of past and contemporary educational methods, children's games and the recollections of elder nomads. It also reveals itself in the comparison of past and contemporary educational institutions. Nevertheless, traditional culture and certain aspects of ethno pedagogy still remain very much alive. It is largely the elders who regard these traditions with much esteem and try to pass them down to younger generations.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav asijských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantLuvsandorj, Jugder
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990015588470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV