Zobrazit minimální záznam

Changing perceptions of landscape; work of Miloš Šejn's Conceptual art studio in years 1990 - 2000
dc.contributor.advisorKlimešová, Marie
dc.creatorHrnčířová, Markéta
dc.date.accessioned2017-05-18T11:59:50Z
dc.date.available2017-05-18T11:59:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59904
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the conceptual expressions, that reflect the landscape. This thesis is also trying to imply the possible genesis of these artistic approaches. After the general definitions of terms and introduction, the thesis examines the various topics, which was related to the landscape and it's anti-mimetic visual representation since the late sixties. Another part of the work focuses on Milos Šejn, an artist with a very specific, physical relationship to nature and at the same time a former head of The Studio of Conceptual art of the Prague Academy of Fine Arts, where many of his students were somehow related to nature. I chose four artists, who passed on Šejn's studio and on the basis of their work and available documents, I will try to show, how this new generation have reflected the landscape. If they were inspired by czech artists or by foreign examples, that were not available in the Czech Republic for a long time.en_US
dc.description.abstractAnotace: Předkládána diplomová práce se zaměřuje na konceptuální projevy, které reflektují krajinu a jejím záměrem je naznačení možné geneze těchto uměleckých přístupů. Po obecném vymezení pojmů a uvedení do problematiky se práce zabývá jednotlivými tématy, která souvisela s krajinou a jejím nemimetickým výtvarným ztvárněním od konce šedesátých let. Další část se poté zaměřuje na osobu Miloše Šejna, umělce s velmi specifickým, tělesným vztahem k přírodě a zároveň vedoucího Ateliéru konceptuální tvorby pražské AVU, kde studovalo několik umělců, kteří se fenoménem krajiny také zabývali. Já jsem si vybrala čtyři umělce, kteří Šejnovým ateliérem prošli a na základě jejich prací a dostupných dokumentů se budu snažit ukázat, jak tato nová generace reflektovala krajinu, zda se nechala inspirovat domácími vzory či objevila zahraniční předlohy, které nebyly v Čechách dlouho dostupné.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkrajinacs_CZ
dc.subjectpřírodacs_CZ
dc.subjectamerický land-artcs_CZ
dc.subjectevropský land-artcs_CZ
dc.subjectčeské zemní uměnícs_CZ
dc.subjectMiloš Šejncs_CZ
dc.subjectkonceptuální uměnícs_CZ
dc.subjectpostmoderní uměnícs_CZ
dc.subjectAteliér konceptuální tvorby AVUcs_CZ
dc.subjectMartin Janíčekcs_CZ
dc.subjectJan Prošekcs_CZ
dc.subjectIvana Hanzlíkovács_CZ
dc.subjectAleš Müllercs_CZ
dc.subjectlandscapeen_US
dc.subjectnatureen_US
dc.subjectamerican land-arten_US
dc.subjecteuropean land-arten_US
dc.subjectczech earth-arten_US
dc.subjectMiloš Šejnen_US
dc.subjectconceptual arten_US
dc.subjectpostmodern arten_US
dc.subjectStudio of Conceptual art at the Prague Academy of Fine Artsen_US
dc.subjectMartin Janíčeken_US
dc.subjectJan Prošeken_US
dc.subjectIvana Hanzlíkováen_US
dc.subjectAleš Mülleren_US
dc.titleProměny reflexe krajiny; práce ateliéru konceptuální tvorby Miloše Šejna v letech 1990 - 2000cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-02-04
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId112425
dc.title.translatedChanging perceptions of landscape; work of Miloš Šejn's Conceptual art studio in years 1990 - 2000en_US
dc.contributor.refereeRakušanová, Marie
dc.identifier.aleph001557748
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAnotace: Předkládána diplomová práce se zaměřuje na konceptuální projevy, které reflektují krajinu a jejím záměrem je naznačení možné geneze těchto uměleckých přístupů. Po obecném vymezení pojmů a uvedení do problematiky se práce zabývá jednotlivými tématy, která souvisela s krajinou a jejím nemimetickým výtvarným ztvárněním od konce šedesátých let. Další část se poté zaměřuje na osobu Miloše Šejna, umělce s velmi specifickým, tělesným vztahem k přírodě a zároveň vedoucího Ateliéru konceptuální tvorby pražské AVU, kde studovalo několik umělců, kteří se fenoménem krajiny také zabývali. Já jsem si vybrala čtyři umělce, kteří Šejnovým ateliérem prošli a na základě jejich prací a dostupných dokumentů se budu snažit ukázat, jak tato nová generace reflektovala krajinu, zda se nechala inspirovat domácími vzory či objevila zahraniční předlohy, které nebyly v Čechách dlouho dostupné.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the conceptual expressions, that reflect the landscape. This thesis is also trying to imply the possible genesis of these artistic approaches. After the general definitions of terms and introduction, the thesis examines the various topics, which was related to the landscape and it's anti-mimetic visual representation since the late sixties. Another part of the work focuses on Milos Šejn, an artist with a very specific, physical relationship to nature and at the same time a former head of The Studio of Conceptual art of the Prague Academy of Fine Arts, where many of his students were somehow related to nature. I chose four artists, who passed on Šejn's studio and on the basis of their work and available documents, I will try to show, how this new generation have reflected the landscape. If they were inspired by czech artists or by foreign examples, that were not available in the Czech Republic for a long time.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990015577480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV