Zobrazit minimální záznam

Consumers media produced by the chain stores and its use in the light of creative consumption theory
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorBorovičková, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-18T11:43:07Z
dc.date.available2017-05-18T11:43:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59844
dc.description.abstractThe thesis focuses on study of consumers media produced by the chain stores and their use by the target audience including the perspective of creative consumption theory. The creative consumption theory presumes an active role of a consumer in the process of consumption. It believes that the consumer can consciously influence the development and behaviour of the society in general only by their consumer behaviour. The practical part of the thesis is accompanied by a theoretical frame of consumption history and consumer's history and its role in today's consumer society. There is also a part dedicated to a brief introduction of the Czech retail market, selected retail chains and their customer media and customers' segmentation with respect to the creative consumption theory. The first quantitative analysis study shows how many inhabitants of one Prague's housing projects do not want to receive any advertising to their letter boxes and why they have actively labelled their letter box with a label asking for "NO advertising". The main research focuses on the use of customer media also in the light of the creative consumption theory. On the basis of a qualitative analysis I try to find answers to questions how readers of consumer media understand consumption, how they find media of retail chains, which...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje zkoumání užití zákaznických tiskovin ze strany jeho publik mimo jiné také z pohledu teorie kreativní spotřeby. Teorie kreativní spotřeby předpokládá aktivní roli konzumenta v procesu spotřeby. Věří, že spotřebitel svým spotřebitelským chováním má možnost vědomě ovlivňovat vývoj a jednání společnosti jako celku. Praktická část práce je doplněna teoretickým rámcem historie spotřeby a vývoje spotřebitele a jeho postavení v současné konzumní společnosti. Nechybí stručné představení českého retailového trhu, vybraných obchodních řetězců a jejich zákaznických tiskovin a segmentace zákazníků s ohledem na teorii kreativní spotřeby. První kvantitativní analýza zkoumá, jaké procento obyvatel jednoho pražského sídliště si nepřeje dostávat reklamu do schránky a z jakého důvodu si aktivně označilo schránku se žádostí o nevhazování obchodních sdělení. Hlavní výzkumná část se věnuje užití zákaznických tiskovin mimo jiné právě z pohledu teorie kreativní spotřeby. Na základě kvalitativní analýzy zkoumá, jak čtenáři tiskovin přistupují ke spotřebě, jak vnímají média obchodních řetězců, jaké informace v nich vyhledávají a zda se v užití tiskovin nějak projevuje kreativní spotřební chování.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectZákaznické tiskoviny obchodních řetězců - teorie kreativní spotřeby - teorie spotřeby - spotřebitel - vývoj spotřební společnosti - spotřební chování - užití tiskovin - český retailový trhcs_CZ
dc.subjectCustomer media of retail chains - creative consumption theory - consumption theory - consumer - history of consumer society - consumer behaviour - use of consumer media - Czech retail marketen_US
dc.titleZákaznické tiskoviny obchodních řetězců a jejich užití mimo jiné z pohledu teorie kreativní spotřebycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-30
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId117442
dc.title.translatedConsumers media produced by the chain stores and its use in the light of creative consumption theoryen_US
dc.contributor.refereeKřeček, Jan
dc.identifier.aleph001558082
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje zkoumání užití zákaznických tiskovin ze strany jeho publik mimo jiné také z pohledu teorie kreativní spotřeby. Teorie kreativní spotřeby předpokládá aktivní roli konzumenta v procesu spotřeby. Věří, že spotřebitel svým spotřebitelským chováním má možnost vědomě ovlivňovat vývoj a jednání společnosti jako celku. Praktická část práce je doplněna teoretickým rámcem historie spotřeby a vývoje spotřebitele a jeho postavení v současné konzumní společnosti. Nechybí stručné představení českého retailového trhu, vybraných obchodních řetězců a jejich zákaznických tiskovin a segmentace zákazníků s ohledem na teorii kreativní spotřeby. První kvantitativní analýza zkoumá, jaké procento obyvatel jednoho pražského sídliště si nepřeje dostávat reklamu do schránky a z jakého důvodu si aktivně označilo schránku se žádostí o nevhazování obchodních sdělení. Hlavní výzkumná část se věnuje užití zákaznických tiskovin mimo jiné právě z pohledu teorie kreativní spotřeby. Na základě kvalitativní analýzy zkoumá, jak čtenáři tiskovin přistupují ke spotřebě, jak vnímají média obchodních řetězců, jaké informace v nich vyhledávají a zda se v užití tiskovin nějak projevuje kreativní spotřební chování.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on study of consumers media produced by the chain stores and their use by the target audience including the perspective of creative consumption theory. The creative consumption theory presumes an active role of a consumer in the process of consumption. It believes that the consumer can consciously influence the development and behaviour of the society in general only by their consumer behaviour. The practical part of the thesis is accompanied by a theoretical frame of consumption history and consumer's history and its role in today's consumer society. There is also a part dedicated to a brief introduction of the Czech retail market, selected retail chains and their customer media and customers' segmentation with respect to the creative consumption theory. The first quantitative analysis study shows how many inhabitants of one Prague's housing projects do not want to receive any advertising to their letter boxes and why they have actively labelled their letter box with a label asking for "NO advertising". The main research focuses on the use of customer media also in the light of the creative consumption theory. On the basis of a qualitative analysis I try to find answers to questions how readers of consumer media understand consumption, how they find media of retail chains, which...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990015580820106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV