Show simple item record

German Media Houses on Polish Press Market
dc.contributor.advisorŠafařík, Petr
dc.creatorRydlová, Lucie
dc.date.accessioned2020-08-19T13:34:10Z
dc.date.available2020-08-19T13:34:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59835
dc.description.abstractLucie Rydlová: German media houses on Polish press market Abstract This thesis examines the activity of the German media groups Axel Springer AG and Verlagsgruppe Passau on the Polish press market. These German publishers have taken advantage of the transformation and liberalization after 1990 and have massively invested in the countries of Central and Eastern Europe. In Poland, dailies were published by both of the aforementioned groups. Axel Springer AG produces the tabloid daily Fakt and between 2006 and 2009 the group produced the semi-tabloid Dziennik. Verlagsgruppe Passau has owned a variety of regional dailies (now merged under one umbrella and published only a few times a week). With regard to the historical burden on the relationship between Poland and Germany, the position of a German publisher in the field of opinion-forming media is rather difficult. This thesis compares the operation of the two aforementioned publishers on the Polish press market, with the focus on how they entered the market and expanded their business, on the influence of the publisher on the editorial slant, on the controversies with the Anti-Monopoly Office, and on their attitude towards their competitors and the Polish political representation. Activities beyond publishing and standards imposed in the parent and subsidiary...en_US
dc.description.abstractLucie Rydlová: Německé mediální koncerny na polském tiskovém trhu Abstrakt Práce mapuje činnost německých mediálních koncernů Axel Springer AG a Verlagsgruppe Passau na polském tiskovém trhu. Tato německá vydavatelství využila transformace a uvolnění po roce 1990 a masivně investovala v zemích střední a východní Evropy. V Polsku oba mediální domy vydávaly kromě jiného tituly denního tisku. Axelu Springerovi patří bulvární deník Fakt a v letech 2006-09 vydával seriózní Dziennik, Verlagsgruppe Passau vydávala řadu regionálních deníků (nyní sloučené pod jeden plášť vycházejí už jen několikrát týdně). Vzhledem k historicky zatíženým vzájemným vztahům Polska a Německa byla pozice německého vydavatele na poli názorotvorných médií od počátku nejednoduchá. Tato práce komparuje způsob dobývání polského trhu tištěných médií ze strany zmíněných dvou vydavatelství s ohledem na jejich vstup na trh a rozšiřování obchodní činnosti, na vliv vydavatele na redakční linie, na spory s antimonopolním úřadem, na vztah ke konkurentům a polské politické reprezentaci. Také porovnává mimovydavatelskou činnost a standardy, které firmy dodržují na úrovni mateřské a dceřiné společnosti. Rovněž nabízí vhled do společenské debaty v Polsku i v Německu o možném vlivu "německého kapitálu" na polskou společnost, do níž se s různými cíli...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectpolský mediální trhcs_CZ
dc.subjectprivatizacecs_CZ
dc.subjectzahraniční investicecs_CZ
dc.subjectněmecký vydavatelcs_CZ
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectPolish media marketen_US
dc.subjectprivatizationen_US
dc.subjectforeign investmenten_US
dc.subjectGerman publisheren_US
dc.titleNěmecké mediální koncerny na polském tiskovém trhucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-02-08
dc.description.departmentDepartment of German and Austrian Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra německých a rakouských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId101352
dc.title.translatedGerman Media Houses on Polish Press Marketen_US
dc.contributor.refereeVykoukal, Jiří
dc.identifier.aleph001566546
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman and Austrian Studiesen_US
thesis.degree.disciplineNěmecká a rakouská studiacs_CZ
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmecká a rakouská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman and Austrian Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csLucie Rydlová: Německé mediální koncerny na polském tiskovém trhu Abstrakt Práce mapuje činnost německých mediálních koncernů Axel Springer AG a Verlagsgruppe Passau na polském tiskovém trhu. Tato německá vydavatelství využila transformace a uvolnění po roce 1990 a masivně investovala v zemích střední a východní Evropy. V Polsku oba mediální domy vydávaly kromě jiného tituly denního tisku. Axelu Springerovi patří bulvární deník Fakt a v letech 2006-09 vydával seriózní Dziennik, Verlagsgruppe Passau vydávala řadu regionálních deníků (nyní sloučené pod jeden plášť vycházejí už jen několikrát týdně). Vzhledem k historicky zatíženým vzájemným vztahům Polska a Německa byla pozice německého vydavatele na poli názorotvorných médií od počátku nejednoduchá. Tato práce komparuje způsob dobývání polského trhu tištěných médií ze strany zmíněných dvou vydavatelství s ohledem na jejich vstup na trh a rozšiřování obchodní činnosti, na vliv vydavatele na redakční linie, na spory s antimonopolním úřadem, na vztah ke konkurentům a polské politické reprezentaci. Také porovnává mimovydavatelskou činnost a standardy, které firmy dodržují na úrovni mateřské a dceřiné společnosti. Rovněž nabízí vhled do společenské debaty v Polsku i v Německu o možném vlivu "německého kapitálu" na polskou společnost, do níž se s různými cíli...cs_CZ
uk.abstract.enLucie Rydlová: German media houses on Polish press market Abstract This thesis examines the activity of the German media groups Axel Springer AG and Verlagsgruppe Passau on the Polish press market. These German publishers have taken advantage of the transformation and liberalization after 1990 and have massively invested in the countries of Central and Eastern Europe. In Poland, dailies were published by both of the aforementioned groups. Axel Springer AG produces the tabloid daily Fakt and between 2006 and 2009 the group produced the semi-tabloid Dziennik. Verlagsgruppe Passau has owned a variety of regional dailies (now merged under one umbrella and published only a few times a week). With regard to the historical burden on the relationship between Poland and Germany, the position of a German publisher in the field of opinion-forming media is rather difficult. This thesis compares the operation of the two aforementioned publishers on the Polish press market, with the focus on how they entered the market and expanded their business, on the influence of the publisher on the editorial slant, on the controversies with the Anti-Monopoly Office, and on their attitude towards their competitors and the Polish political representation. Activities beyond publishing and standards imposed in the parent and subsidiary...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV