Show simple item record

Greenmarketing: negotiating of the content of the brand "The Flower" on the websites of Czech ekohotels
dc.contributor.advisorNovotná, Hedvika
dc.creatorŽigmundová, Martina
dc.date.accessioned2017-05-18T11:31:56Z
dc.date.available2017-05-18T11:31:56Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59808
dc.description.abstractThe tourism is remarkable phenomenon of today's life. There is a big impact to the GDP in the touristic attractive countries. But on the other hand it causes pollution of the environment. In the area of hospitality we can see huge waste of energy and materials. Based on this, we can see the possible future heading to the ideas of sustainable development with the activities of f.e. Green management, destination management, ecological tourism. Hotels can achieve the label of EU - "The Flower". Maybe those new approaches can eliminate the negative impact of the tourism. In the diploma thesis I described how the Czech hotels labelled with "The Flower" use the discourse joined with the label on its web pages.en_US
dc.description.abstractCestovní ruch je nepřehlédnutelný fenomén současnosti. V turisticky atraktivních zemích se z velké části podílí na tvorbě hrubého domácího produktu, na druhou stranu znečišťuje životní prostředí. Zejména v hotelnictví vzniká nadměrná produkce odpadu, plýtvá se energií a surovinami. Existují však i nové přístupy, které mohou zmírňovat negativní dopady cestovního ruchu, jako např. tzv. green management, destination management a ekologický turismus. V rámci těchto aktivit, které jsou vedeny ideou trvale udržitelného rozvoje, vznikla oblast tzv. ekologického hotelnictví. Hotely, které splňují náročná kritéria EU, jsou označeny značkou "The Flower". V diplomové práci jsem zkoumala, jaký diskurz používají české hotely značené "The Flower" v souvislosti s touto značkou na svých webových stránkách.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectCestovní ruch Trvale udržitelný rozvoj Green management Greenmarketing Greenwashing "The Flower" Česká republikacs_CZ
dc.subjectTourism Sustainable Development Green management Greenmarketing Greenwashing "The Flower" Czech Republicen_US
dc.titleGreenmarketing: zacházení s obsahem označení "The Flower" na webových stránkách českých ekohotelůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-24
dc.description.departmentDepartment of Social and Cultural Ecologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId132242
dc.title.translatedGreenmarketing: negotiating of the content of the brand "The Flower" on the websites of Czech ekohotelsen_US
dc.contributor.refereeKulich, Jiří
dc.identifier.aleph001558491
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.programEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.degree.programEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.degree-program.csEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.degree-program.enEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCestovní ruch je nepřehlédnutelný fenomén současnosti. V turisticky atraktivních zemích se z velké části podílí na tvorbě hrubého domácího produktu, na druhou stranu znečišťuje životní prostředí. Zejména v hotelnictví vzniká nadměrná produkce odpadu, plýtvá se energií a surovinami. Existují však i nové přístupy, které mohou zmírňovat negativní dopady cestovního ruchu, jako např. tzv. green management, destination management a ekologický turismus. V rámci těchto aktivit, které jsou vedeny ideou trvale udržitelného rozvoje, vznikla oblast tzv. ekologického hotelnictví. Hotely, které splňují náročná kritéria EU, jsou označeny značkou "The Flower". V diplomové práci jsem zkoumala, jaký diskurz používají české hotely značené "The Flower" v souvislosti s touto značkou na svých webových stránkách.cs_CZ
uk.abstract.enThe tourism is remarkable phenomenon of today's life. There is a big impact to the GDP in the touristic attractive countries. But on the other hand it causes pollution of the environment. In the area of hospitality we can see huge waste of energy and materials. Based on this, we can see the possible future heading to the ideas of sustainable development with the activities of f.e. Green management, destination management, ecological tourism. Hotels can achieve the label of EU - "The Flower". Maybe those new approaches can eliminate the negative impact of the tourism. In the diploma thesis I described how the Czech hotels labelled with "The Flower" use the discourse joined with the label on its web pages.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV