Projektové vyučování v geometrii 1. stupně ZŠ
Project Teaching in Geometry in the Primary School
rigorózní práce (UZNÁNO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59731Identifikátory
SIS: 134359
Kolekce
- Kvalifikační práce [19355]
Autor
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
11. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Klíčová slova (česky)
projektové vyučování, geometrie, 1. stupeň ZŠKlíčová slova (anglicky)
project teaching, Geometry, primary schoolDiplomová práce Projektové vyučování v geometrii 1. stupně ZŠ se zabývá projektovým vyučováním v teorii a následnou realizací v praxi. Poukazuje na to, jak učitelé v dnešní době chápou a využívají projektové vyučování a zda ve správném slova smyslu. Teoretická část je zaměřena na historický vývoj projektového vyučování, definování pojmů, vážících se k projektovému vyučování. Teoretická část se opírá o prostudovanou literaturu a je doplněna vlastními zkušenostmi z praxe. Jádro praktické části práce tvoří podrobné scénáře třech projektů zaměřených na oblast geometrie. Projekty byly realizovány s žáky pátého ročníku základní školy v Nymburce. V práci jsou uvedeny i záznamy jejich realizace, závěrečná sebereflexe a zhodnocení přínosu projektů pro žáky.
The diploma thesis Project teaching in Geometry in the primary school concerns with the theory of the project teaching and its further realization in practise. He points out today how teachers use teaching project and whether it properly understand The theoretical part characterizes the historical development of the project teaching, defines the terms connected with this teaching. The theoretical part is based on studied literature and is complemented by practical experience. In the practical part are three projects focused on geometry. Projects were realized with the students of the fifth class in the primary school in Nymburk. In the diploma thesis are also records their implementation, the final self-reflection and evaluation of project benefits for students.