dc.contributor.advisor | Adam, Robert | |
dc.creator | Ježková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2017-05-18T11:04:06Z | |
dc.date.available | 2017-05-18T11:04:06Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/59712 | |
dc.description.abstract | This work deals with an analysis of the article "Kdo neskáče, není Češka. Hop, hop, hop aneb jak fandí ženy". The whole article is analysed in terms of syntactical, lexical, morphological, acoustic and graphic aspect of language, and also in terms of pragmatic and stylistic aspect. Syntactical analysis deals with an analysis of composed sentences and simple sentences. Lexical analysis researches the words in terms of frequency of use, according to their inclusion to the linguistic structure of national language and their inclusion to stylistic stratum, then according to their origin and emotional coloration, and it also distinguishes new and outdated words and researches the word formation. Morphological analysis deals with word classes and word structure. Acoustic aspect of language researches individual speech sounds and graphic aspect researches the orthography. In pragmatic analysis is researched the intension of author and effect of the text. And stylistic analysis arranges the text to functional styles. | en_US |
dc.description.abstract | Resumé Tato práce se zabývá rozborem článku "Kdo neskáče, není Češka. Hop, hop, hop aneb jak fandí ženy". Celý článek rozebírá z hlediska syntaktického, lexikálního, morfologického, z pohledu na zvukovou a grafickou stránku jazyka, z hlediska pragmatického a z hlediska stylistického. Syntaktický rozbor se zabývá rozborem souvětí i jednoduchých vět. Lexikální rozbor zkoumá slova z hlediska frekvence užití, podle jejich příslušnosti k jazykovým útvarům národního jazyka a jejich příslušnosti ke stylovým vrstvám, dále podle jejich původu a citového zabarvení a také rozlišuje slova nová a zastaralá. Lexikologický rozbor se zabývá také slovotvorbou. Morfologický rozbor se zabývá slovními druhy a stavbou slova. Zvuková stránka jazyka zkoumá jednotlivé hlásky a grafická se zabývá pravopisem. V pragmatickém rozboru se zkoumá záměr autora a působení textu. A stylistický rozbor řadí text k funkčním stylům. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Rozbor syntaktický | cs_CZ |
dc.subject | lexikální | cs_CZ |
dc.subject | morfologický | cs_CZ |
dc.subject | rozbor zvukové a grafické stránky jazyka | cs_CZ |
dc.subject | rozbor pragmatický | cs_CZ |
dc.subject | rozbor stylistický | cs_CZ |
dc.subject | publicistický text | cs_CZ |
dc.subject | Syntactical analysis | en_US |
dc.subject | lexical | en_US |
dc.subject | morphological | en_US |
dc.subject | acoustic and graphic aspect of language | en_US |
dc.subject | pragmatic analysis | en_US |
dc.subject | stylistic analysis | en_US |
dc.subject | journalistic text | en_US |
dc.title | Jazykový a slohový rozbor vybraného textu (množiny textů) | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-05 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 119011 | |
dc.title.translated | Linguistic and stylistic analysis of a select text | en_US |
dc.contributor.referee | Palkosková, Olga | |
dc.identifier.aleph | 001621843 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language Oriented at Education - German Language Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language Oriented at Education - German Language Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Resumé Tato práce se zabývá rozborem článku "Kdo neskáče, není Češka. Hop, hop, hop aneb jak fandí ženy". Celý článek rozebírá z hlediska syntaktického, lexikálního, morfologického, z pohledu na zvukovou a grafickou stránku jazyka, z hlediska pragmatického a z hlediska stylistického. Syntaktický rozbor se zabývá rozborem souvětí i jednoduchých vět. Lexikální rozbor zkoumá slova z hlediska frekvence užití, podle jejich příslušnosti k jazykovým útvarům národního jazyka a jejich příslušnosti ke stylovým vrstvám, dále podle jejich původu a citového zabarvení a také rozlišuje slova nová a zastaralá. Lexikologický rozbor se zabývá také slovotvorbou. Morfologický rozbor se zabývá slovními druhy a stavbou slova. Zvuková stránka jazyka zkoumá jednotlivé hlásky a grafická se zabývá pravopisem. V pragmatickém rozboru se zkoumá záměr autora a působení textu. A stylistický rozbor řadí text k funkčním stylům. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work deals with an analysis of the article "Kdo neskáče, není Češka. Hop, hop, hop aneb jak fandí ženy". The whole article is analysed in terms of syntactical, lexical, morphological, acoustic and graphic aspect of language, and also in terms of pragmatic and stylistic aspect. Syntactical analysis deals with an analysis of composed sentences and simple sentences. Lexical analysis researches the words in terms of frequency of use, according to their inclusion to the linguistic structure of national language and their inclusion to stylistic stratum, then according to their origin and emotional coloration, and it also distinguishes new and outdated words and researches the word formation. Morphological analysis deals with word classes and word structure. Acoustic aspect of language researches individual speech sounds and graphic aspect researches the orthography. In pragmatic analysis is researched the intension of author and effect of the text. And stylistic analysis arranges the text to functional styles. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016218430106986 | |