Zobrazit minimální záznam

Linguistic and stylistic analysis of a select text
dc.contributor.advisorAdam, Robert
dc.creatorJežková, Klára
dc.date.accessioned2017-05-18T11:04:06Z
dc.date.available2017-05-18T11:04:06Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59712
dc.description.abstractThis work deals with an analysis of the article "Kdo neskáče, není Češka. Hop, hop, hop aneb jak fandí ženy". The whole article is analysed in terms of syntactical, lexical, morphological, acoustic and graphic aspect of language, and also in terms of pragmatic and stylistic aspect. Syntactical analysis deals with an analysis of composed sentences and simple sentences. Lexical analysis researches the words in terms of frequency of use, according to their inclusion to the linguistic structure of national language and their inclusion to stylistic stratum, then according to their origin and emotional coloration, and it also distinguishes new and outdated words and researches the word formation. Morphological analysis deals with word classes and word structure. Acoustic aspect of language researches individual speech sounds and graphic aspect researches the orthography. In pragmatic analysis is researched the intension of author and effect of the text. And stylistic analysis arranges the text to functional styles.en_US
dc.description.abstractResumé Tato práce se zabývá rozborem článku "Kdo neskáče, není Češka. Hop, hop, hop aneb jak fandí ženy". Celý článek rozebírá z hlediska syntaktického, lexikálního, morfologického, z pohledu na zvukovou a grafickou stránku jazyka, z hlediska pragmatického a z hlediska stylistického. Syntaktický rozbor se zabývá rozborem souvětí i jednoduchých vět. Lexikální rozbor zkoumá slova z hlediska frekvence užití, podle jejich příslušnosti k jazykovým útvarům národního jazyka a jejich příslušnosti ke stylovým vrstvám, dále podle jejich původu a citového zabarvení a také rozlišuje slova nová a zastaralá. Lexikologický rozbor se zabývá také slovotvorbou. Morfologický rozbor se zabývá slovními druhy a stavbou slova. Zvuková stránka jazyka zkoumá jednotlivé hlásky a grafická se zabývá pravopisem. V pragmatickém rozboru se zkoumá záměr autora a působení textu. A stylistický rozbor řadí text k funkčním stylům.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRozbor syntaktickýcs_CZ
dc.subjectlexikálnícs_CZ
dc.subjectmorfologickýcs_CZ
dc.subjectrozbor zvukové a grafické stránky jazykacs_CZ
dc.subjectrozbor pragmatickýcs_CZ
dc.subjectrozbor stylistickýcs_CZ
dc.subjectpublicistický textcs_CZ
dc.subjectSyntactical analysisen_US
dc.subjectlexicalen_US
dc.subjectmorphologicalen_US
dc.subjectacoustic and graphic aspect of languageen_US
dc.subjectpragmatic analysisen_US
dc.subjectstylistic analysisen_US
dc.subjectjournalistic texten_US
dc.titleJazykový a slohový rozbor vybraného textu (množiny textů)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-05
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId119011
dc.title.translatedLinguistic and stylistic analysis of a select texten_US
dc.contributor.refereePalkosková, Olga
dc.identifier.aleph001621843
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - German Language Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - German Language Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csResumé Tato práce se zabývá rozborem článku "Kdo neskáče, není Češka. Hop, hop, hop aneb jak fandí ženy". Celý článek rozebírá z hlediska syntaktického, lexikálního, morfologického, z pohledu na zvukovou a grafickou stránku jazyka, z hlediska pragmatického a z hlediska stylistického. Syntaktický rozbor se zabývá rozborem souvětí i jednoduchých vět. Lexikální rozbor zkoumá slova z hlediska frekvence užití, podle jejich příslušnosti k jazykovým útvarům národního jazyka a jejich příslušnosti ke stylovým vrstvám, dále podle jejich původu a citového zabarvení a také rozlišuje slova nová a zastaralá. Lexikologický rozbor se zabývá také slovotvorbou. Morfologický rozbor se zabývá slovními druhy a stavbou slova. Zvuková stránka jazyka zkoumá jednotlivé hlásky a grafická se zabývá pravopisem. V pragmatickém rozboru se zkoumá záměr autora a působení textu. A stylistický rozbor řadí text k funkčním stylům.cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with an analysis of the article "Kdo neskáče, není Češka. Hop, hop, hop aneb jak fandí ženy". The whole article is analysed in terms of syntactical, lexical, morphological, acoustic and graphic aspect of language, and also in terms of pragmatic and stylistic aspect. Syntactical analysis deals with an analysis of composed sentences and simple sentences. Lexical analysis researches the words in terms of frequency of use, according to their inclusion to the linguistic structure of national language and their inclusion to stylistic stratum, then according to their origin and emotional coloration, and it also distinguishes new and outdated words and researches the word formation. Morphological analysis deals with word classes and word structure. Acoustic aspect of language researches individual speech sounds and graphic aspect researches the orthography. In pragmatic analysis is researched the intension of author and effect of the text. And stylistic analysis arranges the text to functional styles.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
dc.identifier.lisID990016218430106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV