Show simple item record

Typology of characters in Daniel Pennac's hexalogy about Benjamin Malaussène
Typologie postav v hexalogii o Benjaminu Malaussènovi Daniela Pennaca
dc.contributor.advisorVoldřichová - Beránková, Eva
dc.creatorLukešová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-18T10:40:15Z
dc.date.available2017-05-18T10:40:15Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59616
dc.description.abstractThe present study seeks to analyze the procedures used for the description of characters in six novels by Daniel Pennac: The Scapegoat (Au bonheur des ogres, 1985), The fairy gunmother (La fée carabine, 1987), Write to Kill (La petite marchande de prose, 1989), Monsieur Malaussène (Monsieur Malaussène, 1995), Des chrétiens et des maures (1996) and Passion Fruit (Aux fruits de la passion, 1999). Methodologically, it is based on the theory of direct definition and indirect representation of characters by Bohumil Fořt (Literární postava: vývoj a aspekty naratologických zkoumání, 2008) and on František Všetička's typology of characters (Tektonika textu. O kompoziční výstavbě české prózy třicátých let 20. století, 2001). The study shows that the author prefers indirect representation - he lets his characters' actions and utterances speak for them. In the analysis of the character-types that are present in the novels, we have discovered that the author likes to represent many classical types, but he tries to add a twist to them. The work also focuses on the themes that are brought into the text by the characters of the hexalogy: the relations between siblings and the representation of femininity, old age and mourning. The last chapter deals with the inspector Van Thian character, the way it is described...en_US
dc.description.abstractZáměrem této práce je vytvořit přehled postupů, kterých využívá Daniel Pennac pro popis postav ve svých šesti románech o Benjaminu Malaussènovi: Lidožrouti z obchoďáku (Au bonheur des ogres, 1985), Stařenky milují střely dum-dum (La fée carabine, 1987), Obchodnice s prózou (La petite marchande de prose, 1989), Monsieur Malaussène (1995), Des chrétiens et des maures (1996) a Vášeň podle Terezy (Aux fruits de la passion, 1999). Metodologicky vychází z teorie přímé definice a nepřímé reprezentace postav Bohumila Fořta (Literární postava: vývoj a aspekty naratologických zkoumání, 2008) a z typologie postav podle Františka Všetičky (Tektonika textu. O kompoziční výstavbě české prózy třicátých let 20. století, 2001). Práce ukazuje, že autor využívá ve větší míře postupu nepřímé reprezentace - své postavy definuje především pomocí jejich chování a promluv. V analýze postav-typů, které se v románech objevují, se ukázalo, že autor s oblibou zobrazuje značné množství klasických typů, ale snaží se je ozvláštnit. Dále se práce věnuje tématům, která jednotlivé postavy hexalogie otevírají, tedy sourozeneckým vztahům a zobrazení ženskosti, stáří a zármutku. Poslední kapitola se zabývá postavou inspektora Van Thiana, je analyzován způsob, jakým je popisována, stejně jako její role a proměny v románech hexalogie,...cs_CZ
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDaniel Pennaccs_CZ
dc.subjecttypologiecs_CZ
dc.subjectpostavacs_CZ
dc.subjectBenjamin Malaussènecs_CZ
dc.subjectpopiscs_CZ
dc.subjectDaniel Pennacen_US
dc.subjecttypologyen_US
dc.subjectcharacteren_US
dc.subjectBenjamin Malaussèneen_US
dc.subjectcharacteristicsen_US
dc.titleTypologie des personages dans l'hexalogie consacrée à Benjamin Malaussène de Daniel Pennacfr_FR
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-10
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId127616
dc.title.translatedTypology of characters in Daniel Pennac's hexalogy about Benjamin Malaussèneen_US
dc.title.translatedTypologie postav v hexalogii o Benjaminu Malaussènovi Daniela Pennacacs_CZ
dc.contributor.refereePohorský, Aleš
dc.identifier.aleph001625832
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrancouzská filologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studiesen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzská filologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZáměrem této práce je vytvořit přehled postupů, kterých využívá Daniel Pennac pro popis postav ve svých šesti románech o Benjaminu Malaussènovi: Lidožrouti z obchoďáku (Au bonheur des ogres, 1985), Stařenky milují střely dum-dum (La fée carabine, 1987), Obchodnice s prózou (La petite marchande de prose, 1989), Monsieur Malaussène (1995), Des chrétiens et des maures (1996) a Vášeň podle Terezy (Aux fruits de la passion, 1999). Metodologicky vychází z teorie přímé definice a nepřímé reprezentace postav Bohumila Fořta (Literární postava: vývoj a aspekty naratologických zkoumání, 2008) a z typologie postav podle Františka Všetičky (Tektonika textu. O kompoziční výstavbě české prózy třicátých let 20. století, 2001). Práce ukazuje, že autor využívá ve větší míře postupu nepřímé reprezentace - své postavy definuje především pomocí jejich chování a promluv. V analýze postav-typů, které se v románech objevují, se ukázalo, že autor s oblibou zobrazuje značné množství klasických typů, ale snaží se je ozvláštnit. Dále se práce věnuje tématům, která jednotlivé postavy hexalogie otevírají, tedy sourozeneckým vztahům a zobrazení ženskosti, stáří a zármutku. Poslední kapitola se zabývá postavou inspektora Van Thiana, je analyzován způsob, jakým je popisována, stejně jako její role a proměny v románech hexalogie,...cs_CZ
uk.abstract.enThe present study seeks to analyze the procedures used for the description of characters in six novels by Daniel Pennac: The Scapegoat (Au bonheur des ogres, 1985), The fairy gunmother (La fée carabine, 1987), Write to Kill (La petite marchande de prose, 1989), Monsieur Malaussène (Monsieur Malaussène, 1995), Des chrétiens et des maures (1996) and Passion Fruit (Aux fruits de la passion, 1999). Methodologically, it is based on the theory of direct definition and indirect representation of characters by Bohumil Fořt (Literární postava: vývoj a aspekty naratologických zkoumání, 2008) and on František Všetička's typology of characters (Tektonika textu. O kompoziční výstavbě české prózy třicátých let 20. století, 2001). The study shows that the author prefers indirect representation - he lets his characters' actions and utterances speak for them. In the analysis of the character-types that are present in the novels, we have discovered that the author likes to represent many classical types, but he tries to add a twist to them. The work also focuses on the themes that are brought into the text by the characters of the hexalogy: the relations between siblings and the representation of femininity, old age and mourning. The last chapter deals with the inspector Van Thian character, the way it is described...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016258320106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV