Možnosti nácviku techniky běhu na I.stupni ZŠ
Possibilities of running technique training options at the lower primary level
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59542Identifikátory
SIS: 119296
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
3. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
technika běhu, nácvik, mladší školní věk, atletika, metodika, tělesná výchovaKlíčová slova (anglicky)
running technique, training, middle childhood, athletics, methodology, physical educationNÁZEV: Možnosti nácviku techniky běhu na I. stupni ZŠ AUTOR: Pavlína Kopáčiková KATEDRA: Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá komplexním pohledem na výuku techniky běhu dětí mladšího školního věku. Teoretická část se věnuje osobnosti dítěte, popisuje jeho motorické schopnosti. V práci je popsána výuka atletiky a její zařazení do hodin tělesné výchovy na I. stupni základní školy. Pozornost je věnována charakteristice běhu, jeho členění, historii a technice. Pro účely této diplomové práce byla sestavena metodická řada, jejíž účinky byly ověřeny experimentem. KLÍČOVÁ SLOVA: technika běhu, nácvik, mladší školní věk, atletika, metodika, tělesná výchova
TITLE: Possibilities of running technique training options at the lower primary level AUTHOR: Pavlína Kopáčiková DEPARTMENT: Department of Physical Education SUPERVISOR: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová ABSTRACT: The thesis deals with the complex view to running technique training of children in middle childhood. Theoretical part attends to a child character and describes his/her motive skills. Teaching of athletics and its inclusion to the Physical Education lessons are described in the thesis. Attention is paid to the specification of the running characteristics, its structuring, history and technics. A methodical series was prepared for the purpose of this thesis. The effects of these methodical series have been verified by an experiment. KEYWORDS: running technique, training, middle childhood, athletics, methodology, physical education