Show simple item record

Competence Model of Leisure Time Educators in the Prague region
dc.contributor.advisorTrojan, Václav
dc.creatorŠimánková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-18T10:21:00Z
dc.date.available2017-05-18T10:21:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59540
dc.description.abstractThe diploma thesis is focused on competencies and competency models of leisure time educators in conditions of school facilities for non-formal education in the Prague region. This issue is assessed using examples of four working positions of leisure time educators and three groups of competencies, based on the National profession framework. The research's main goal is the creation of the basic competency portfolio and subsequently its' verification among pedagogues in the network of Prague houses of children and youth. Based on the analysis of the outcomes, the author presents a draft of competency for particular working positions of leisure time educators, who are involved in management of their institutions on top, middle and line level, as well as the competency model for ordinary employees - leisure time educators.en_US
dc.description.abstractZávěrečná diplomová práce se zabývá problematikou kompetencí a kompetenčních modelů pedagogů volného času v podmínkách školských zařízení pro zájmové vzdělávání v kraji Praha. Daná problematika je posuzována s ohledem na čtyři pracovní pozice pedagogů volného času a tři skupiny kompetencí, vycházející z Národní soustavy povolání. Cílem práce je sestavení základního kompetenčního portfolia této cílové skupiny a jeho následné ověření mezi zaměstnanci školských zařízení pracujících v síti pražských domů dětí a mládeže. Na základě analýzy výsledků, s důrazem na míru potřebnosti kompetencí, autorka ve své práci přináší návrh kompetenčních modelů pro konkrétní pracovní pozice pedagogů volného času, kteří se podílejí jako vrcholoví, střední a linioví manažeři na řízení těchto organizací, a kompetenční model pro řadové zaměstnance - pedagogy volného času.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKompetenční modely pedagogů volného času v kraji Prahacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-13
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133229
dc.title.translatedCompetence Model of Leisure Time Educators in the Prague regionen_US
dc.contributor.refereeTrojanová, Irena
dc.identifier.aleph001623844
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csZávěrečná diplomová práce se zabývá problematikou kompetencí a kompetenčních modelů pedagogů volného času v podmínkách školských zařízení pro zájmové vzdělávání v kraji Praha. Daná problematika je posuzována s ohledem na čtyři pracovní pozice pedagogů volného času a tři skupiny kompetencí, vycházející z Národní soustavy povolání. Cílem práce je sestavení základního kompetenčního portfolia této cílové skupiny a jeho následné ověření mezi zaměstnanci školských zařízení pracujících v síti pražských domů dětí a mládeže. Na základě analýzy výsledků, s důrazem na míru potřebnosti kompetencí, autorka ve své práci přináší návrh kompetenčních modelů pro konkrétní pracovní pozice pedagogů volného času, kteří se podílejí jako vrcholoví, střední a linioví manažeři na řízení těchto organizací, a kompetenční model pro řadové zaměstnance - pedagogy volného času.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focused on competencies and competency models of leisure time educators in conditions of school facilities for non-formal education in the Prague region. This issue is assessed using examples of four working positions of leisure time educators and three groups of competencies, based on the National profession framework. The research's main goal is the creation of the basic competency portfolio and subsequently its' verification among pedagogues in the network of Prague houses of children and youth. Based on the analysis of the outcomes, the author presents a draft of competency for particular working positions of leisure time educators, who are involved in management of their institutions on top, middle and line level, as well as the competency model for ordinary employees - leisure time educators.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990016238440106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV