Zobrazit minimální záznam

Private sphere representation in czech media after 1989
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorBendlová, Eva
dc.date.accessioned2017-05-18T10:05:11Z
dc.date.available2017-05-18T10:05:11Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59482
dc.description.abstractThis thesis discusses the development of the Czech media market after 1989 in context of political economy of the media. Its author observes the main trends in development of the commercial media market - especially print media market - in the Czech Republic and abroad, as these trends had a crucial influence on the development of Czech media after disruption of the Soviet Bloc and when the democratic and market environment has been established. Besides that, the work searches for the particular economic aspects of the media market defined by the leading critics in the media research sphere and, at the same time it tries to apply them on the Czech print media market. All of these findings are summarized into hypothesis at the last chapter, which are tested by quantitative media content analysis and columns and supplements analysis on the sample of Czech dailies. The results confirm the aspects of this influence and brings a new subjects to the further research which could describe a particular examples of influence of commercial sphere on media more in depth. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractTato práce pojednává o vývoji českého mediálního trhu po roce 1989 v kontextu kritické politické ekonomie komunikace a snaží se nalézt praktické dopady tlaku komerční sféry na mediální obsahy v českých médiích. Na základě historického vývoje komerčních médií v ČR a zahraničí sleduje autorka hlavní vývojové trendy, které měly zásadní vliv na vývoj českých médií po rozpadu Sovětského bloku a ustavení demokratických a tržních poměrů v České republice. Vedle toho práce sleduje konkrétní ekonomické aspekty mediálních trhů definované předními kritiky v oblasti mediálních věd a snaží se je aplikovat na český trh tištěných médií. Všechny tyto poznatky jsou v poslední kapitole shrnuty do hypotéz, které jsou testovány prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy na vzorku titulů denního tisku a doplněny rešerší rubrik a suplementů. Výsledky výzkumu aspekty vlivu komerční sféry na mediální obsahy potvrzují a současně přináší náměty pro další výzkum, který by jednotlivé příklady ovlivňování mediálních obsahů komerční sférou pomohl detailněji sledovat.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediální transformace - Inzertní trh - Vlastnictví médií - Public relations - Oficiální zdroje - Mediální obsahy - Ekonomické aspekty vývoje médií - Obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectMedia transformation - Advertising market - Media ownership - Public relations - Official sources - Media content - Ekonomic aspects of media development - Content analysisen_US
dc.titleZobrazování komerční sféry v českých médiích po roce 1989cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-29
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId125610
dc.title.translatedPrivate sphere representation in czech media after 1989en_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
dc.identifier.aleph001679424
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato práce pojednává o vývoji českého mediálního trhu po roce 1989 v kontextu kritické politické ekonomie komunikace a snaží se nalézt praktické dopady tlaku komerční sféry na mediální obsahy v českých médiích. Na základě historického vývoje komerčních médií v ČR a zahraničí sleduje autorka hlavní vývojové trendy, které měly zásadní vliv na vývoj českých médií po rozpadu Sovětského bloku a ustavení demokratických a tržních poměrů v České republice. Vedle toho práce sleduje konkrétní ekonomické aspekty mediálních trhů definované předními kritiky v oblasti mediálních věd a snaží se je aplikovat na český trh tištěných médií. Všechny tyto poznatky jsou v poslední kapitole shrnuty do hypotéz, které jsou testovány prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy na vzorku titulů denního tisku a doplněny rešerší rubrik a suplementů. Výsledky výzkumu aspekty vlivu komerční sféry na mediální obsahy potvrzují a současně přináší náměty pro další výzkum, který by jednotlivé příklady ovlivňování mediálních obsahů komerční sférou pomohl detailněji sledovat.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis discusses the development of the Czech media market after 1989 in context of political economy of the media. Its author observes the main trends in development of the commercial media market - especially print media market - in the Czech Republic and abroad, as these trends had a crucial influence on the development of Czech media after disruption of the Soviet Bloc and when the democratic and market environment has been established. Besides that, the work searches for the particular economic aspects of the media market defined by the leading critics in the media research sphere and, at the same time it tries to apply them on the Czech print media market. All of these findings are summarized into hypothesis at the last chapter, which are tested by quantitative media content analysis and columns and supplements analysis on the sample of Czech dailies. The results confirm the aspects of this influence and brings a new subjects to the further research which could describe a particular examples of influence of commercial sphere on media more in depth. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016794240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV