Zobrazit minimální záznam

Exploitation of Modern Communication Technologies in the Teaching of a Foreign Language
dc.contributor.advisorSemrádová, Ilona
dc.creatorHubáčková, Šárka
dc.date.accessioned2021-03-23T23:32:36Z
dc.date.available2021-03-23T23:32:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59423
dc.description.abstract1 Abstrakt Dizertační práce se pokouší sledovat změny, ke kterým dochází ve výuce cizích jazyků vlivem nástupu nových technologií a s ním spojeným užíváním nových metod a forem výuky. Autorka se zabývá možnostmi využití ICT ve výuce německého jazyka, rozvíjení řečových kompetencí a poslechu s porozuměním, opírá se o mnohaleté zkušenosti s vytvářením výukových on-line kurzů a jejich využitím ve výuce německého jazyka. Teoretická část práce je věnována teoretickým základům eLearningu a popisu on-line kurzů, empirická část se věnuje výzkumu efektivity těchto kurzů. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak se odráží využití ICT na výsledcích studentů a zda je výuka s podporou ICT více či alespoň stejně efektivní jako klasická výuka. První on-line kurzy německého jazyka se na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové začaly používat již v r. 2002. Tyto on-line kurzy byly od počátku především kurzy doplňkovými, které měly sloužit k zefektivnění studia a domácí přípravy na výuku a ke zjednodušení a zkvalitnění přípravy studentů k zápočtům a zkouškám. Postupně byly vytvořeny kurzy pro kombinovanou formu studia a pro interuniverzitní studium, což jsou skutečné kurzy eLearningové. Po dobu několika let probíhal didaktický výzkum a byly porovnávány výsledky práce v jednotlivých typech kurzů. Na základě...cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract The thesis attempts to track changes that occur in foreign language teaching due to the onset of new technologies and the related use of new methods and forms of teaching. The author deals with the possibilities of using ICT in teaching German language, development of language skills and listening comprehension, based on many years of experience in designing educational online courses, and their application in the teaching of the German language. The theoretical part of the thesis is devoted to the theoretical foundations of eLearning and description of on-line courses, the empirical part is devoted to the study of the effectiveness of these courses. The aim of this research was to determine how the use of ICT is reflected in the students' results and whether the teaching with the ICT support is more, or at least as effective as face-to- face teaching. The first online German language courses at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové already started in 2002. These online courses have been from the beginning primarily meant as supplementary courses, which should serve to streamline the study and home preparation for lessons and to simplify and improve the preparation of students for credits and exam. Gradually there were developed courses for combined studies and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectICTcs_CZ
dc.subjectvýuka cizích jazykůcs_CZ
dc.subjecton-line kurzycs_CZ
dc.subjectněmecký jazykcs_CZ
dc.subjectvirtuální prostředícs_CZ
dc.subjectICTen_US
dc.subjectforeign languageen_US
dc.subjectteaching on-line coursesen_US
dc.subjectgerman languageen_US
dc.subjectvirtual learning spaceen_US
dc.titleVyužití moderních komunikačních technologií ve výuce cizího jazykacs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-05-30
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId104367
dc.title.translatedExploitation of Modern Communication Technologies in the Teaching of a Foreign Languageen_US
dc.contributor.refereeKrálová, Jana
dc.contributor.refereePoulová, Petra
dc.identifier.aleph001592885
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineForeign Language Teachingen_US
thesis.degree.disciplineDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enForeign Language Teachingen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Dizertační práce se pokouší sledovat změny, ke kterým dochází ve výuce cizích jazyků vlivem nástupu nových technologií a s ním spojeným užíváním nových metod a forem výuky. Autorka se zabývá možnostmi využití ICT ve výuce německého jazyka, rozvíjení řečových kompetencí a poslechu s porozuměním, opírá se o mnohaleté zkušenosti s vytvářením výukových on-line kurzů a jejich využitím ve výuce německého jazyka. Teoretická část práce je věnována teoretickým základům eLearningu a popisu on-line kurzů, empirická část se věnuje výzkumu efektivity těchto kurzů. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak se odráží využití ICT na výsledcích studentů a zda je výuka s podporou ICT více či alespoň stejně efektivní jako klasická výuka. První on-line kurzy německého jazyka se na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové začaly používat již v r. 2002. Tyto on-line kurzy byly od počátku především kurzy doplňkovými, které měly sloužit k zefektivnění studia a domácí přípravy na výuku a ke zjednodušení a zkvalitnění přípravy studentů k zápočtům a zkouškám. Postupně byly vytvořeny kurzy pro kombinovanou formu studia a pro interuniverzitní studium, což jsou skutečné kurzy eLearningové. Po dobu několika let probíhal didaktický výzkum a byly porovnávány výsledky práce v jednotlivých typech kurzů. Na základě...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract The thesis attempts to track changes that occur in foreign language teaching due to the onset of new technologies and the related use of new methods and forms of teaching. The author deals with the possibilities of using ICT in teaching German language, development of language skills and listening comprehension, based on many years of experience in designing educational online courses, and their application in the teaching of the German language. The theoretical part of the thesis is devoted to the theoretical foundations of eLearning and description of on-line courses, the empirical part is devoted to the study of the effectiveness of these courses. The aim of this research was to determine how the use of ICT is reflected in the students' results and whether the teaching with the ICT support is more, or at least as effective as face-to- face teaching. The first online German language courses at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové already started in 2002. These online courses have been from the beginning primarily meant as supplementary courses, which should serve to streamline the study and home preparation for lessons and to simplify and improve the preparation of students for credits and exam. Gradually there were developed courses for combined studies and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantBerglová, Eva
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990015928850106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV