Show simple item record

New aspect of student's experimental and laboratory work
dc.contributor.advisorLustig, František
dc.creatorKalina, Stanislav
dc.date.accessioned2017-05-17T01:42:01Z
dc.date.available2017-05-17T01:42:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59312
dc.description.abstractTato diplomová práce navazuje na výsledky národních a mezinárodních výzkumů matematické a přírodovědné gramotnosti žáků, na základě kterých je navržen soubor nově pojatých experimentálních a laboratorních úloh. Zvolená koncepce spočívá v heuristickém zkoumání fyzikálních dějů a zákonitostí ve virtuálním prostředí. V teoretické části je diskutována problematika využívání elektronických médií ve výuce, shrnuty různé pohledy na motivaci žáků a faktory, které ji ovlivňují. Je zde popsán učební proces a podíly smyslového poznání na tomto procesu. V praktické části jsou zjišťovány názory žáků na využívání IKT ve výuce fyziky, popsána vybraná virtuální prostředí a metodika vytvořených pracovních listů. Dále je uveden rozbor případové studie, týkající se pilotního ověření úloh a je provedeno závěrečné zhodnocení realizace studie.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis builds on results of national and international surveys of mathematical and natural science literacy of pupils. A collection of newly conceived experimental and laboratory tasks has been proposed. The chosen approach consists on heuristic exploration of physical patterns and rules in a virtual environment. In the theoretical part, the problems of using electronic media in education are discussed and several views on the motivation of pupils which affects it are summarized. The learning process and also participation of sensory perception on this are described. In the practical part, the pupils' opinions on the using of ICT in physics learning are surveyed and the selected virtual environment and methodology for the creating of worksheets are described. Further on, the analysis of a case study of the pilot verification of problems has been carried out. The final evaluation of the study has also been performed.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjecte-vzdělávánícs_CZ
dc.subjectfyzikacs_CZ
dc.subjectIKTcs_CZ
dc.subjecte-learningen_US
dc.subjectICTen_US
dc.subjectPhysicsen_US
dc.titleNové pojetí experimentální a laboratorní práce studentůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-22
dc.description.departmentLaboratory of General Physics Educationen_US
dc.description.departmentKabinet výuky obecné fyzikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74235
dc.title.translatedNew aspect of student's experimental and laboratory worken_US
dc.contributor.refereeBrom, Pavel
dc.identifier.aleph001558597
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Physics and Mathematics at Lower Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství fyziky - matematiky pro 2. stupeň základních školcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTraining Teacher at Lower Secondary Schoolen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství fyziky - matematiky pro 2. stupeň základních školcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Physics and Mathematics at Lower Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTraining Teacher at Lower Secondary Schoolen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce navazuje na výsledky národních a mezinárodních výzkumů matematické a přírodovědné gramotnosti žáků, na základě kterých je navržen soubor nově pojatých experimentálních a laboratorních úloh. Zvolená koncepce spočívá v heuristickém zkoumání fyzikálních dějů a zákonitostí ve virtuálním prostředí. V teoretické části je diskutována problematika využívání elektronických médií ve výuce, shrnuty různé pohledy na motivaci žáků a faktory, které ji ovlivňují. Je zde popsán učební proces a podíly smyslového poznání na tomto procesu. V praktické části jsou zjišťovány názory žáků na využívání IKT ve výuce fyziky, popsána vybraná virtuální prostředí a metodika vytvořených pracovních listů. Dále je uveden rozbor případové studie, týkající se pilotního ověření úloh a je provedeno závěrečné zhodnocení realizace studie.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis builds on results of national and international surveys of mathematical and natural science literacy of pupils. A collection of newly conceived experimental and laboratory tasks has been proposed. The chosen approach consists on heuristic exploration of physical patterns and rules in a virtual environment. In the theoretical part, the problems of using electronic media in education are discussed and several views on the motivation of pupils which affects it are summarized. The learning process and also participation of sensory perception on this are described. In the practical part, the pupils' opinions on the using of ICT in physics learning are surveyed and the selected virtual environment and methodology for the creating of worksheets are described. Further on, the analysis of a case study of the pilot verification of problems has been carried out. The final evaluation of the study has also been performed.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Kabinet výuky obecné fyzikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV