dc.contributor.advisor | Lustig, František | |
dc.creator | Kalina, Stanislav | |
dc.date.accessioned | 2017-05-17T01:42:01Z | |
dc.date.available | 2017-05-17T01:42:01Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/59312 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce navazuje na výsledky národních a mezinárodních výzkumů matematické a přírodovědné gramotnosti žáků, na základě kterých je navržen soubor nově pojatých experimentálních a laboratorních úloh. Zvolená koncepce spočívá v heuristickém zkoumání fyzikálních dějů a zákonitostí ve virtuálním prostředí. V teoretické části je diskutována problematika využívání elektronických médií ve výuce, shrnuty různé pohledy na motivaci žáků a faktory, které ji ovlivňují. Je zde popsán učební proces a podíly smyslového poznání na tomto procesu. V praktické části jsou zjišťovány názory žáků na využívání IKT ve výuce fyziky, popsána vybraná virtuální prostředí a metodika vytvořených pracovních listů. Dále je uveden rozbor případové studie, týkající se pilotního ověření úloh a je provedeno závěrečné zhodnocení realizace studie. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis builds on results of national and international surveys of mathematical and natural science literacy of pupils. A collection of newly conceived experimental and laboratory tasks has been proposed. The chosen approach consists on heuristic exploration of physical patterns and rules in a virtual environment. In the theoretical part, the problems of using electronic media in education are discussed and several views on the motivation of pupils which affects it are summarized. The learning process and also participation of sensory perception on this are described. In the practical part, the pupils' opinions on the using of ICT in physics learning are surveyed and the selected virtual environment and methodology for the creating of worksheets are described. Further on, the analysis of a case study of the pilot verification of problems has been carried out. The final evaluation of the study has also been performed. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | e-vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | fyzika | cs_CZ |
dc.subject | IKT | cs_CZ |
dc.subject | e-learning | en_US |
dc.subject | ICT | en_US |
dc.subject | Physics | en_US |
dc.title | Nové pojetí experimentální a laboratorní práce studentů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-01-22 | |
dc.description.department | Laboratory of General Physics Education | en_US |
dc.description.department | Kabinet výuky obecné fyziky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 74235 | |
dc.title.translated | New aspect of student's experimental and laboratory work | en_US |
dc.contributor.referee | Brom, Pavel | |
dc.identifier.aleph | 001558597 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of Physics and Mathematics at Lower Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství fyziky - matematiky pro 2. stupeň základních škol | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Training Teacher at Lower Secondary School | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Kabinet výuky obecné fyziky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Laboratory of General Physics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství fyziky - matematiky pro 2. stupeň základních škol | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of Physics and Mathematics at Lower Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Training Teacher at Lower Secondary School | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce navazuje na výsledky národních a mezinárodních výzkumů matematické a přírodovědné gramotnosti žáků, na základě kterých je navržen soubor nově pojatých experimentálních a laboratorních úloh. Zvolená koncepce spočívá v heuristickém zkoumání fyzikálních dějů a zákonitostí ve virtuálním prostředí. V teoretické části je diskutována problematika využívání elektronických médií ve výuce, shrnuty různé pohledy na motivaci žáků a faktory, které ji ovlivňují. Je zde popsán učební proces a podíly smyslového poznání na tomto procesu. V praktické části jsou zjišťovány názory žáků na využívání IKT ve výuce fyziky, popsána vybraná virtuální prostředí a metodika vytvořených pracovních listů. Dále je uveden rozbor případové studie, týkající se pilotního ověření úloh a je provedeno závěrečné zhodnocení realizace studie. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis builds on results of national and international surveys of mathematical and natural science literacy of pupils. A collection of newly conceived experimental and laboratory tasks has been proposed. The chosen approach consists on heuristic exploration of physical patterns and rules in a virtual environment. In the theoretical part, the problems of using electronic media in education are discussed and several views on the motivation of pupils which affects it are summarized. The learning process and also participation of sensory perception on this are described. In the practical part, the pupils' opinions on the using of ICT in physics learning are surveyed and the selected virtual environment and methodology for the creating of worksheets are described. Further on, the analysis of a case study of the pilot verification of problems has been carried out. The final evaluation of the study has also been performed. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Kabinet výuky obecné fyziky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015585970106986 | |