Show simple item record

Estimation of Cognitive Plasticity in Old Adults Using FIE
dc.contributor.advisorVáňová, Eva
dc.creatorFišarová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-17T01:31:32Z
dc.date.available2017-05-17T01:31:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59285
dc.description.abstract4 Abstrakt Práce se zabývá rozvojem kognitivních schopností metodou Feuersteinova Instrumentálního obohacování u seniorek v ústavní péči. Měla by objasnit, zda je program Instrumentálního obohacování uplatnitelný při práci se seniory a jaký vliv bude mít na rozvoj kognitivních schopností těchto lidí. Teoretická část práce pojednává o období stáří, kognitivních specifikách seniorů, soudobých názorech na fungování mozku a především o programu Instrumentálního obohacování. Praktická část zahrnuje výsledky kvalitativního výzkumu. Hlavní metodou sběru dat bylo "dynamické hodnocení" kognitivního testu a případová studie. Kvalitativní zhodnocení výsledků Addenbrookského kognitivního testu ukázalo na zkvalitnění způsobu řešení v téměř všech položkách. Obecně došlo k rozvoji kognitivních funkcí na všech třech úrovních (vstup, elaborace, výstup). Výsledky studie ukázaly, že program Instrumentálního obohacování je pro seniory velmi vhodný. Jeho využití je smysluplné nejen u klientů s lehkým poškozením kognitivních schopností, ale velice efektivní je také u lidí s těžším stupněm demence.cs_CZ
dc.description.abstract5 Abstract The work deals with the development of cognitive skills by the method of the Feuerstein Instrumental enrichment for seniors in a residential care. It should clarify whether the Instrumental Enrichment Program is practicable when working with seniors and how it will affect the development of cognitive abilities of these people. The theoretical part deals with the period of the old age, the cognitive specific of seniors, the contemporary views on the brain functioning, and especially with the Instrumental Enrichment Program.The practical part includes the results of the qualitative research. The main method of data collection was a " dynamic assessment " of the cognitive test and the case studies. The qualitative results evaluation of the Addenbrooke cognitive test showed the improvement in the solution methods almost in all levels ( input , elaboration and output) . The results of the study showed that the Instrumental Enrichment Program is very suitable for the seniors. Its use is meaningful not only for clients with mild cognitive insult but it is also very effective for the people with more severe degrees of dementia.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmodifikovatelnost inteligencecs_CZ
dc.subjectdeficity kognitivních funkcícs_CZ
dc.subjectzprostředkované učenícs_CZ
dc.subjectinstrumentální obohacovánícs_CZ
dc.subjectkognitivní mapacs_CZ
dc.subjectpřenoscs_CZ
dc.subjectstářícs_CZ
dc.subjectseniorcs_CZ
dc.subjectmodifiability of intelligenceen_US
dc.subjectdeficites of cognitive functionsen_US
dc.subjectmediated learningen_US
dc.subjectinstrumental enrichmenten_US
dc.subjectcognitive mapen_US
dc.subjecttransferen_US
dc.subjectold ageen_US
dc.subjectsenioren_US
dc.titlePosouzení kognitivní plasticity u seniorů s použitím FIEcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-15
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId124491
dc.title.translatedEstimation of Cognitive Plasticity in Old Adults Using FIEen_US
dc.contributor.refereePikhartová, Alena
dc.identifier.aleph001559023
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs4 Abstrakt Práce se zabývá rozvojem kognitivních schopností metodou Feuersteinova Instrumentálního obohacování u seniorek v ústavní péči. Měla by objasnit, zda je program Instrumentálního obohacování uplatnitelný při práci se seniory a jaký vliv bude mít na rozvoj kognitivních schopností těchto lidí. Teoretická část práce pojednává o období stáří, kognitivních specifikách seniorů, soudobých názorech na fungování mozku a především o programu Instrumentálního obohacování. Praktická část zahrnuje výsledky kvalitativního výzkumu. Hlavní metodou sběru dat bylo "dynamické hodnocení" kognitivního testu a případová studie. Kvalitativní zhodnocení výsledků Addenbrookského kognitivního testu ukázalo na zkvalitnění způsobu řešení v téměř všech položkách. Obecně došlo k rozvoji kognitivních funkcí na všech třech úrovních (vstup, elaborace, výstup). Výsledky studie ukázaly, že program Instrumentálního obohacování je pro seniory velmi vhodný. Jeho využití je smysluplné nejen u klientů s lehkým poškozením kognitivních schopností, ale velice efektivní je také u lidí s těžším stupněm demence.cs_CZ
uk.abstract.en5 Abstract The work deals with the development of cognitive skills by the method of the Feuerstein Instrumental enrichment for seniors in a residential care. It should clarify whether the Instrumental Enrichment Program is practicable when working with seniors and how it will affect the development of cognitive abilities of these people. The theoretical part deals with the period of the old age, the cognitive specific of seniors, the contemporary views on the brain functioning, and especially with the Instrumental Enrichment Program.The practical part includes the results of the qualitative research. The main method of data collection was a " dynamic assessment " of the cognitive test and the case studies. The qualitative results evaluation of the Addenbrooke cognitive test showed the improvement in the solution methods almost in all levels ( input , elaboration and output) . The results of the study showed that the Instrumental Enrichment Program is very suitable for the seniors. Its use is meaningful not only for clients with mild cognitive insult but it is also very effective for the people with more severe degrees of dementia.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV