Show simple item record

Issues of Gifted Education in the Teacher Training for Primary School
dc.creatorKrčmářová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-17T01:17:14Z
dc.date.available2017-05-17T01:17:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59240
dc.description.abstractDizertační práce se zabývá problematikou implementace tématu vzdělávání nadaných žáků do přípravy učitelů primárních škol. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracovány nejvýznamnější poznatky týkající se teorie a koncepcí nadání. Hlavní pozornost je věnována osobnosti nadaného dítěte v předškolním a mladším školním věku, jeho identifikaci, specifickým projevům chování a potenciálním problémům. Dále jsou shrnuty základní organizační formy, strategie a modely vzdělávání nadaných. Vzhledem k současnému trendu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se práce soustřeďuje na problematiku vzdělávání nadaných žáků v běžné třídě. V další části jsou popisovány specifika vývoje a stav systému péče o nadané žáky v České republice. Závěrečná kapitola je věnována problematice osobnosti učitele a jeho vzdělávání. Cílem výzkumné části práce je v akčním výzkumu na základě plánování, opakovaného realizování a vyhodnocování vlastní výuky vytvořit koncepci kurzu zaměřeného na problematiku mimořádně nadaných žáků a jejich vzdělávání jako součásti pregraduální přípravy učitelů primárních škol na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with issues related to implementation the topic of gifted education into teacher training for primary schools. In the theoretical part of work on the basis of scientific literature prepared the most important findings concerning the theory and the concept of talent. Main attention is paid to personality of gifted child in preschool and primary school age, his identification, specific forms of behavior and potential problems. The following are summarized the basic organizational forms, strategies and models of gifted education. Given the current trend of integration of pupils with special educational needs, the work focus on education of gifted students in regular classrooms. In the next section are described the specifics of development and state of the system of care for gifted pupils in the Czech Republic. The final chapter is devoted to issues of personality of teacher and his training The aim of the research work is in the action research based on the planning, implementation and evaluation of repeated instruction to create your own design course focused on issues particularly gifted pupils and their education as part of undergraduate training of teachers of primary schools at the Faculty of Education at the Charles University.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmimořádně nadaný žákcs_CZ
dc.subjectvzdělávání nadaných žákůcs_CZ
dc.subjectpřípravné vzdělávání učitelů primárních školcs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.subjectkoncepce kurzucs_CZ
dc.subjecthighy gifted pupilen_US
dc.subjectgifted educationen_US
dc.subjectteacher training for primary schoolsen_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.subjectdesign of courseen_US
dc.titleProblematika nadaných žáků v přípravě učitelů primární školycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-11
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId134634
dc.title.translatedIssues of Gifted Education in the Teacher Training for Primary Schoolen_US
dc.identifier.aleph001623095
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDizertační práce se zabývá problematikou implementace tématu vzdělávání nadaných žáků do přípravy učitelů primárních škol. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracovány nejvýznamnější poznatky týkající se teorie a koncepcí nadání. Hlavní pozornost je věnována osobnosti nadaného dítěte v předškolním a mladším školním věku, jeho identifikaci, specifickým projevům chování a potenciálním problémům. Dále jsou shrnuty základní organizační formy, strategie a modely vzdělávání nadaných. Vzhledem k současnému trendu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se práce soustřeďuje na problematiku vzdělávání nadaných žáků v běžné třídě. V další části jsou popisovány specifika vývoje a stav systému péče o nadané žáky v České republice. Závěrečná kapitola je věnována problematice osobnosti učitele a jeho vzdělávání. Cílem výzkumné části práce je v akčním výzkumu na základě plánování, opakovaného realizování a vyhodnocování vlastní výuky vytvořit koncepci kurzu zaměřeného na problematiku mimořádně nadaných žáků a jejich vzdělávání jako součásti pregraduální přípravy učitelů primárních škol na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with issues related to implementation the topic of gifted education into teacher training for primary schools. In the theoretical part of work on the basis of scientific literature prepared the most important findings concerning the theory and the concept of talent. Main attention is paid to personality of gifted child in preschool and primary school age, his identification, specific forms of behavior and potential problems. The following are summarized the basic organizational forms, strategies and models of gifted education. Given the current trend of integration of pupils with special educational needs, the work focus on education of gifted students in regular classrooms. In the next section are described the specifics of development and state of the system of care for gifted pupils in the Czech Republic. The final chapter is devoted to issues of personality of teacher and his training The aim of the research work is in the action research based on the planning, implementation and evaluation of repeated instruction to create your own design course focused on issues particularly gifted pupils and their education as part of undergraduate training of teachers of primary schools at the Faculty of Education at the Charles University.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV