Show simple item record

Using moving activities for therapy of communicative disability
dc.contributor.advisorDurdilová, Lucie
dc.creatorVlachová, Radka
dc.date.accessioned2017-05-17T00:52:05Z
dc.date.available2017-05-17T00:52:05Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59176
dc.description.abstractPráce se věnuje metodám pohybové terapie využívaných v logopedické péči. Cílem je upozornit na pohybovou terapii ve spolupráci s logopedickou terapií. První část práce vysvětluje pojmy terapie v logopedii a představuje pohybové vzorce využívané při terapii narušené komunikační schopnosti. Druhá část je věnována akcentové metodě a její aplikaci v případech hlasových poruch. Dále jsou představeny fyzioterapeutické a rehabilitační metody, které využívají prvky pohybové terapie. Mezi ně patří metoda Padovan, metoda myofunkční terapie podle A. Kittel, Petö metoda konduktivní edukace, synergetická terapie a Vojtova metoda. Poslední částí práce je moje osobní zkušenost s logopedickou terapií. Došla jsem k závěru, že využití pohybových aktivit v rámci terapie narušené komunikační schopnosti je pro klienta velmi přínosné. A proto by zavedení pohybové terapie v rámci logopedické péče u nás mohlo být velkým přínosem pro obor logopedie. Součástí bakalářské práce jsou také obrázkové přílohy.cs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with movement methods used in speech therapy. The main goal is to point out on movement therapy used in therapy of communicative disorders. The first part of work explains terms such as therapy and introduces the acquisition of speech through speech-movement therapy. The second part of work is focused on the accent method of voice therapy and its application during therapy of voice disorders. An important part of my work are physiotherapeutic methods used in speech therapy such as Padovan method, myofunctional therapy of A. Kittel, Petö method of conductive education, synergetic reflex therapy and Vojta method. The last part of my bachelor thesis is focusing on my own experience in the field of the speech therapy. The conclusion of this work is that using moving activities in therapy of communicative disorders is very helpful for the patient. And I would recommend putting movement therapy in speech therapy into practice in Czech Republic. It would be very beneficial for the field of speech therapy. This work also includes attachment with pictures.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectakcentová metodacs_CZ
dc.subjectvývojové neuromotorické poruchycs_CZ
dc.subjectfyziologické metody využívané v logopedické péčics_CZ
dc.subjectrozvoj řeči skrz pohybovou terapiics_CZ
dc.subjectthe accent method of voice therapyen_US
dc.subjectmotor speech disordersen_US
dc.subjectphysiotherapy methods used in speech therapyen_US
dc.subjectthe acquisition of speech through speech-movement therapyen_US
dc.titleVyužití pohybových aktivit při terapii narušené komunikační schopnostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-26
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106716
dc.title.translatedUsing moving activities for therapy of communicative disabilityen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph001604667
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPráce se věnuje metodám pohybové terapie využívaných v logopedické péči. Cílem je upozornit na pohybovou terapii ve spolupráci s logopedickou terapií. První část práce vysvětluje pojmy terapie v logopedii a představuje pohybové vzorce využívané při terapii narušené komunikační schopnosti. Druhá část je věnována akcentové metodě a její aplikaci v případech hlasových poruch. Dále jsou představeny fyzioterapeutické a rehabilitační metody, které využívají prvky pohybové terapie. Mezi ně patří metoda Padovan, metoda myofunkční terapie podle A. Kittel, Petö metoda konduktivní edukace, synergetická terapie a Vojtova metoda. Poslední částí práce je moje osobní zkušenost s logopedickou terapií. Došla jsem k závěru, že využití pohybových aktivit v rámci terapie narušené komunikační schopnosti je pro klienta velmi přínosné. A proto by zavedení pohybové terapie v rámci logopedické péče u nás mohlo být velkým přínosem pro obor logopedie. Součástí bakalářské práce jsou také obrázkové přílohy.cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with movement methods used in speech therapy. The main goal is to point out on movement therapy used in therapy of communicative disorders. The first part of work explains terms such as therapy and introduces the acquisition of speech through speech-movement therapy. The second part of work is focused on the accent method of voice therapy and its application during therapy of voice disorders. An important part of my work are physiotherapeutic methods used in speech therapy such as Padovan method, myofunctional therapy of A. Kittel, Petö method of conductive education, synergetic reflex therapy and Vojta method. The last part of my bachelor thesis is focusing on my own experience in the field of the speech therapy. The conclusion of this work is that using moving activities in therapy of communicative disorders is very helpful for the patient. And I would recommend putting movement therapy in speech therapy into practice in Czech Republic. It would be very beneficial for the field of speech therapy. This work also includes attachment with pictures.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV