Show simple item record

Children in Foster Care in the learning Process
dc.contributor.advisorProcházková, Jana
dc.creatorKulhánková, Petra
dc.date.accessioned2017-05-17T00:48:01Z
dc.date.available2017-05-17T00:48:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59162
dc.description.abstractTématem bakalářské práce jsou děti v pěstounské péči ve vzdělávacím procesu. Bakalářská práce si klade za cíl popsat specifické projevy dětí v pěstounské péči předškolního a mladšího školního věku, jejich vnímání autority a interakci s učitelem i spolužáky. Teoretická část je založena na studiu odborné literatury, snaží se zmapovat raný vývoj dětí v pěstounské péči, důležitost rodiny, její selhání, ústavní péči a její následky, formy náhradní rodinné péče a školní prostředí. Empirická část je kvalitativně zaměřena, zabývá se pohledem pěstounů i učitelů na problematiku dětí v pěstounské péči ve školním prostředí. V rámci sběru dat byly realizovány polostrukturované rozhovory se čtyřmi pěstounskými rodinami a čtyřmi třídními učitelkami dětí, dále bylo provedeno zúčastněné pozorování dětí v prostředí školy. Výsledky studie naznačují, že děti v pěstounské péči mívají ve škole charakteristické projevy a obtíže, které mohou být způsobeny nedostatečným citovým zázemím v raném dětství či psychickou deprivací. Při řešení těchto obtíží je velmi důležitá spolupráce rodiny a školy a informovanost učitelů o minulosti dítěte.cs_CZ
dc.description.abstractTheme of bachelor thesis is children in foster care in the learning process. The bachelor thesis aims to describe specific expressions of children in foster care of preschool and school age, their perception of authority and interaction with the teacher and classmates. The theoretical part is based on the study of literature, trying to map the early development of children in foster care, the importance of family, its failures, institutional care and its consequences, alternative forms of family care and school environment. The empirical part is qualitatively focused, dealing with foster parents and teachers looking at the issue of children in foster care in the school environment. The data collection was carried out during semi- structured interviews with four foster families and classroom teachers with four children, and participant observation of children in the school environment was conducted. The results of the study suggest that children in foster care often have a school characteristic signs and symptoms, which may be caused by insufficient emotional background in early childhood or emotional deprivation. Cooperation between family and school and awareness of the child's history for teachers are solutions to this problem.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPěstounská péčecs_CZ
dc.subjectpěstounská rodinacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectbiologické faktorycs_CZ
dc.subjectattachementcs_CZ
dc.subjectFoster care,foster familyen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectteachers,biological factorś,attachementen_US
dc.titleDěti v pěstounské péči ve vzdělávacím procesucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-20
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121370
dc.title.translatedChildren in Foster Care in the learning Processen_US
dc.contributor.refereeKucharská, Anna
dc.identifier.aleph001602791
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTématem bakalářské práce jsou děti v pěstounské péči ve vzdělávacím procesu. Bakalářská práce si klade za cíl popsat specifické projevy dětí v pěstounské péči předškolního a mladšího školního věku, jejich vnímání autority a interakci s učitelem i spolužáky. Teoretická část je založena na studiu odborné literatury, snaží se zmapovat raný vývoj dětí v pěstounské péči, důležitost rodiny, její selhání, ústavní péči a její následky, formy náhradní rodinné péče a školní prostředí. Empirická část je kvalitativně zaměřena, zabývá se pohledem pěstounů i učitelů na problematiku dětí v pěstounské péči ve školním prostředí. V rámci sběru dat byly realizovány polostrukturované rozhovory se čtyřmi pěstounskými rodinami a čtyřmi třídními učitelkami dětí, dále bylo provedeno zúčastněné pozorování dětí v prostředí školy. Výsledky studie naznačují, že děti v pěstounské péči mívají ve škole charakteristické projevy a obtíže, které mohou být způsobeny nedostatečným citovým zázemím v raném dětství či psychickou deprivací. Při řešení těchto obtíží je velmi důležitá spolupráce rodiny a školy a informovanost učitelů o minulosti dítěte.cs_CZ
uk.abstract.enTheme of bachelor thesis is children in foster care in the learning process. The bachelor thesis aims to describe specific expressions of children in foster care of preschool and school age, their perception of authority and interaction with the teacher and classmates. The theoretical part is based on the study of literature, trying to map the early development of children in foster care, the importance of family, its failures, institutional care and its consequences, alternative forms of family care and school environment. The empirical part is qualitatively focused, dealing with foster parents and teachers looking at the issue of children in foster care in the school environment. The data collection was carried out during semi- structured interviews with four foster families and classroom teachers with four children, and participant observation of children in the school environment was conducted. The results of the study suggest that children in foster care often have a school characteristic signs and symptoms, which may be caused by insufficient emotional background in early childhood or emotional deprivation. Cooperation between family and school and awareness of the child's history for teachers are solutions to this problem.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016027910106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV