Show simple item record

The process of implementation of European Social Fund in the sphere of education in the Czech Republic
dc.contributor.advisorVrzáček, Petr
dc.creatorBlehová, Hana
dc.date.accessioned2020-08-20T09:59:54Z
dc.date.available2020-08-20T09:59:54Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/5915
dc.description.abstractIn my thesis I am describing background and relationships among actors of the process of implementation of European Social Fund in the sphere of education in the Czech Republic from 2004 to 2006. My work is divided into two blocks: theoretical part and a practical part. The introduction of the theoretical part deals with the framework and structure of implementation of European Social Fund in the Czech Republic. In this part concepts of Community Support Framework Czech Republic 2004 - 2006, Policy of Economic and social Cohesion and its instruments are defined. The theoretical part is concluded with a chapter about creation, evolution and structure of European Social Fund in the Czech Republic in programme period 2004 - 2006. The practical part of my thesis constitutes of a statistical investigation which is focused on the process of implementation of European Social Fund in the sphere of education in the Czech Republic. The aim of my work is to analyse the process and management of European Social Fund in education system, especially the management of Measure 3.1, and to deliver complex description of background of ESF and of its use to improve quality in the education system in the Czech Republic.en_US
dc.description.abstractVe své magisterské práci se zabývám popisem prostředí a vazeb mezi jednotlivými aktéry implementačního procesu Evropského sociálního fondu v České republice v oblasti vzdělávání v letech 2004 až 2006. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Úvod teoretické části je věnován objasnění širších souvislostí vzniku implementační struktury Evropského sociálního fondu v České republice. V této části jsou vymezeny pojmy Rámec podpory Společenství pro Českou republiku v letech 2004 až 2006, Politika hospodářské a sociální soudržnosti a její nástroje. Teoretickou část práce ukončuje kapitola o vzniku, vývoji a struktuře Evropského sociálního fondu v České republice v programovém období 2004 až 2006. Praktická část magisterské práce je tvořena výzkumným šetřením, které se soustředí na proces implementace Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání v České republice. Cílem této práce je zanalyzovat proces a řízení implementace Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání, především řízení Opatření 3.1, a zároveň vytvoření komplexního popisu prostředí ESF a jeho využívání pro zkvalitnění systému vzdělávání České republice.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleProces a řízení implementace Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-21
dc.description.departmentDepartment of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
dc.description.departmentKatedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId54086
dc.title.translatedThe process of implementation of European Social Fund in the sphere of education in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeMatušková, Zuzana
dc.identifier.aleph000447418
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.degree.disciplineŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své magisterské práci se zabývám popisem prostředí a vazeb mezi jednotlivými aktéry implementačního procesu Evropského sociálního fondu v České republice v oblasti vzdělávání v letech 2004 až 2006. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Úvod teoretické části je věnován objasnění širších souvislostí vzniku implementační struktury Evropského sociálního fondu v České republice. V této části jsou vymezeny pojmy Rámec podpory Společenství pro Českou republiku v letech 2004 až 2006, Politika hospodářské a sociální soudržnosti a její nástroje. Teoretickou část práce ukončuje kapitola o vzniku, vývoji a struktuře Evropského sociálního fondu v České republice v programovém období 2004 až 2006. Praktická část magisterské práce je tvořena výzkumným šetřením, které se soustředí na proces implementace Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání v České republice. Cílem této práce je zanalyzovat proces a řízení implementace Evropského sociálního fondu v oblasti vzdělávání, především řízení Opatření 3.1, a zároveň vytvoření komplexního popisu prostředí ESF a jeho využívání pro zkvalitnění systému vzdělávání České republice.cs_CZ
uk.abstract.enIn my thesis I am describing background and relationships among actors of the process of implementation of European Social Fund in the sphere of education in the Czech Republic from 2004 to 2006. My work is divided into two blocks: theoretical part and a practical part. The introduction of the theoretical part deals with the framework and structure of implementation of European Social Fund in the Czech Republic. In this part concepts of Community Support Framework Czech Republic 2004 - 2006, Policy of Economic and social Cohesion and its instruments are defined. The theoretical part is concluded with a chapter about creation, evolution and structure of European Social Fund in the Czech Republic in programme period 2004 - 2006. The practical part of my thesis constitutes of a statistical investigation which is focused on the process of implementation of European Social Fund in the sphere of education in the Czech Republic. The aim of my work is to analyse the process and management of European Social Fund in education system, especially the management of Measure 3.1, and to deliver complex description of background of ESF and of its use to improve quality in the education system in the Czech Republic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990004474180106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV