Show simple item record

Dramatic Responses to Molière's Misanthrope
dc.contributor.advisorChristov, Petr
dc.creatorZahálka, Michal
dc.date.accessioned2017-05-17T00:46:58Z
dc.date.available2017-05-17T00:46:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59157
dc.description.abstractPráce sleduje fenomén fabulačních "druhých dílů" k Molièrovu Misantropovi, jak vznikaly ve francouzské (zejména dramatické) literatuře v různých dobách a společenských situacích - od časů francouzské revoluce až po devadesátá léta 20. století. Jejím hlavním zájmem při zkoumání těchto textů je zjištění pozice, z níž vstupují do letitých sporů o výklad původní hry (přičemž jako základní rozlišení v těchto sporech je vytyčená slavná polemika mezi Rousseauem a d'Alembertem), a pojmenování strategií práce s příběhem a charakterizací klíčových postav u jednotlivých autorů. Kde je to možné, všímá si také kritických ohlasů na jednotlivé hry a jejich scénické uvedení. V závěru všechny hry analyticky srovnává a naznačuje možné vývojové tendence v přístupu k materiálu: v průběhu let je patrný posun pozornosti od filozofických problémů hry k nenaplněnému milostnému vztahu Alcesta a Celimeny.cs_CZ
dc.description.abstractEnglish abstract The thesis follows the phenomenon of sequels to Molière's The Misanthrope as they appeared in French (mostly dramatic) literature in various eras and socio- political situations - ranging from the times of the French revolution up to the 1990s. The main interest in examining those texts is finding a standpoint each author takes within the ongoing disputes of the original play's interpretation (using the famous dispute between Rousseau and d'Alembert as a basic distinction in those disputes) and describing strategies of each author's work with the story and characterisation of key characters in the plays. Critical responses to the plays and their staging are discussed wherever possible. In the conclusion, the plays are compared analytically and possible trends in the approach to the material are outlined: the focus visibly shifts from the philosophical questions of the play to the unfulfilled love affair between Alceste and Celimene over the years.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfrancouzské dramacs_CZ
dc.subjectdruhé dílycs_CZ
dc.subjectMolièrecs_CZ
dc.subjectMisantropcs_CZ
dc.subjectRousseaucs_CZ
dc.subjectklasicismuscs_CZ
dc.subjectosvícenstvícs_CZ
dc.subjectfrancouzská revolucecs_CZ
dc.subjectbulvární divadlocs_CZ
dc.subjectFrench dramaen_US
dc.subjectsequelsen_US
dc.subjectMolièreen_US
dc.subjectMisanthropeen_US
dc.subjectRousseauen_US
dc.subjectclassicismen_US
dc.subjectenlightenmenten_US
dc.subjectFrench revolutionen_US
dc.subjectBoulevard theatreen_US
dc.titleDramatické odpovědi na Molièrova Misantropacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-04
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId112006
dc.title.translatedDramatic Responses to Molière's Misanthropeen_US
dc.contributor.refereeSarkissian, Alena
dc.identifier.aleph001604663
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce sleduje fenomén fabulačních "druhých dílů" k Molièrovu Misantropovi, jak vznikaly ve francouzské (zejména dramatické) literatuře v různých dobách a společenských situacích - od časů francouzské revoluce až po devadesátá léta 20. století. Jejím hlavním zájmem při zkoumání těchto textů je zjištění pozice, z níž vstupují do letitých sporů o výklad původní hry (přičemž jako základní rozlišení v těchto sporech je vytyčená slavná polemika mezi Rousseauem a d'Alembertem), a pojmenování strategií práce s příběhem a charakterizací klíčových postav u jednotlivých autorů. Kde je to možné, všímá si také kritických ohlasů na jednotlivé hry a jejich scénické uvedení. V závěru všechny hry analyticky srovnává a naznačuje možné vývojové tendence v přístupu k materiálu: v průběhu let je patrný posun pozornosti od filozofických problémů hry k nenaplněnému milostnému vztahu Alcesta a Celimeny.cs_CZ
uk.abstract.enEnglish abstract The thesis follows the phenomenon of sequels to Molière's The Misanthrope as they appeared in French (mostly dramatic) literature in various eras and socio- political situations - ranging from the times of the French revolution up to the 1990s. The main interest in examining those texts is finding a standpoint each author takes within the ongoing disputes of the original play's interpretation (using the famous dispute between Rousseau and d'Alembert as a basic distinction in those disputes) and describing strategies of each author's work with the story and characterisation of key characters in the plays. Critical responses to the plays and their staging are discussed wherever possible. In the conclusion, the plays are compared analytically and possible trends in the approach to the material are outlined: the focus visibly shifts from the philosophical questions of the play to the unfulfilled love affair between Alceste and Celimene over the years.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990016046630106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV