Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKlusáková, Luďa
dc.creatorNikolovska, Ivana
dc.date.accessioned2018-10-30T01:48:00Z
dc.date.available2018-10-30T01:48:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59028
dc.description.abstractProjekt Skopje 2014: role vlády při využití prostorové politiky kolektivní paměti Klíčovou otázkou diplomové práce je pochopit, jak vláda používá veřejná prostranství za účelem poskytnutí kontinuity vyprávění a jak udržuje kolektivní paměť. Ve věci veřejných výkladů minulosti jsem se soustředila na prosazování vlivu na kolektivní paměť občanů. Zajímalo mne, jak se na tyto snahy dívá mladá generace a potom ti starší, kteří zažili město v jeho starší podobě. Především jsem se zabývala prací umělců a architektů, kteří používají styly a symboly, které mají vliv na vzpomínky, na ambivalentní vliv napodobenin a interpretací. Takový obsah je vidět v rámci multi-etnického státu, kdy je předkládán polarizované veřejnosti, zejména mezi dvěma hlavními etniky - Makedonci a Albánci. V práci zkoumám úroveň manipulace při prokazování historie ve veřejném prostoru, vytváření falešných korelací minulosti. Takový jev byl vnímán jako ten, jenž má negativní vliv v současné době, a je považován za možnou změnu v procesu identifikace s městem pro budoucí generace. Zorganizovala jsem výzkum do dvou částí. V první části podávám synchronní prezentaci, kritiku a připomínky k projektu "Skopje 2014". Ve druhé části, aplikuji diachronní přístup, kdy prezentuji a interpretuji historii města Skopje optikou zkušenosti s projektem Skopje...cs_CZ
dc.description.abstractSkopje 2014: Governmental Role in the Spatial Politics of Collective Memory In my research the key interest is to understand how the government uses public spaces in order to supply the continuity of the narratives and how it maintains collective memories. In the matter of the public interpretations of the past, I am especially interested in the effects it has upon the collective memories of the citizens, notably to the generations, who have experienced the city. Above all, I examine the work of artists and architects who are using styles and symbols that affect the memories by ambivalent imitations and interpretations. Such content is seen within the framework of a multi- ethnical state presented by polarized public with polarized relations between the two major ethnicities of Macedonians and Albanians. I will try to examine the level of manipulation while demonstrating history in public space, creating false correlations of the past. Such phenomenon has been perceived as a one of having negative influence at present. It is taken as a possible change within the process of identification of future generations. I organized the research in two parts. In the first one I give a synchronic presentation of delivered criticism and comments on the project"Skopje 2014". In the second part, having a...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSkopjeen_US
dc.subjectMakedonieen_US
dc.subjecturbanismusen_US
dc.subjectkolektivní paměten_US
dc.subjectkulturní politikaen_US
dc.subjectSkopjecs_CZ
dc.subjectMacedoniacs_CZ
dc.subjecturbanismcs_CZ
dc.subjectcollective memorycs_CZ
dc.subjectcultural politicscs_CZ
dc.titleSkopje 2014: The Govermental Role in the Spatial Politics of Collective Memoryen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-12
dc.description.departmentInstitute of General Historyen_US
dc.description.departmentÚstav světových dějincs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId135371
dc.contributor.refereeVojtěchovský, Ondřej
dc.contributor.refereeOzouf Marignier, Marie Vic
dc.identifier.aleph001623519
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistoryen_US
thesis.degree.disciplineHistoriecs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav světových dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of General Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistoriecs_CZ
uk.degree-discipline.enHistoryen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csProjekt Skopje 2014: role vlády při využití prostorové politiky kolektivní paměti Klíčovou otázkou diplomové práce je pochopit, jak vláda používá veřejná prostranství za účelem poskytnutí kontinuity vyprávění a jak udržuje kolektivní paměť. Ve věci veřejných výkladů minulosti jsem se soustředila na prosazování vlivu na kolektivní paměť občanů. Zajímalo mne, jak se na tyto snahy dívá mladá generace a potom ti starší, kteří zažili město v jeho starší podobě. Především jsem se zabývala prací umělců a architektů, kteří používají styly a symboly, které mají vliv na vzpomínky, na ambivalentní vliv napodobenin a interpretací. Takový obsah je vidět v rámci multi-etnického státu, kdy je předkládán polarizované veřejnosti, zejména mezi dvěma hlavními etniky - Makedonci a Albánci. V práci zkoumám úroveň manipulace při prokazování historie ve veřejném prostoru, vytváření falešných korelací minulosti. Takový jev byl vnímán jako ten, jenž má negativní vliv v současné době, a je považován za možnou změnu v procesu identifikace s městem pro budoucí generace. Zorganizovala jsem výzkum do dvou částí. V první části podávám synchronní prezentaci, kritiku a připomínky k projektu "Skopje 2014". Ve druhé části, aplikuji diachronní přístup, kdy prezentuji a interpretuji historii města Skopje optikou zkušenosti s projektem Skopje...cs_CZ
uk.abstract.enSkopje 2014: Governmental Role in the Spatial Politics of Collective Memory In my research the key interest is to understand how the government uses public spaces in order to supply the continuity of the narratives and how it maintains collective memories. In the matter of the public interpretations of the past, I am especially interested in the effects it has upon the collective memories of the citizens, notably to the generations, who have experienced the city. Above all, I examine the work of artists and architects who are using styles and symbols that affect the memories by ambivalent imitations and interpretations. Such content is seen within the framework of a multi- ethnical state presented by polarized public with polarized relations between the two major ethnicities of Macedonians and Albanians. I will try to examine the level of manipulation while demonstrating history in public space, creating false correlations of the past. Such phenomenon has been perceived as a one of having negative influence at present. It is taken as a possible change within the process of identification of future generations. I organized the research in two parts. In the first one I give a synchronic presentation of delivered criticism and comments on the project"Skopje 2014". In the second part, having a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav světových dějincs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990016235190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV